  • 1. Data: 2017-02-24 17:40:06
    Temat: Re: Calling card
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Dnia 29 Jun 1997 12:48:18 GMT Piotr Mrowiec <p...@f...polbox.pl> napisał:

    > Cześć Wszystkim.
    >
    > Poszukuję wszelkich wiadomości nt. Calling Card.
    > Np. zobacz: W95-Akcesoria-Telefon-Narzędzia-Właściwości wybierania-Wybierz
    > numer używając karty telefonicznej.
    > Co to jest, skąd się biorą takie karty i czy są dostępne w Polsce.

    A my poszukujemy pierwszej wiadomości wysłanej na pl.misc.telefonia.

    Jarek

    PS
    Surmacza tośmy na tę okoliczność do killfajla włożyli, a co, niech siedzi!

    --
    Szukajcie, a znajdziecie, kołaczcie, a otworzą wam.

  • 2. Data: 2017-02-24 18:07:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    napisał:

    >A my poszukujemy pierwszej wiadomości wysłanej na pl.misc.telefonia.

    I to ta ?

    Na pewno pisalem jeszcze w czasach win3.1, a nierzadko spod DOS (tzn
    tak naprawde spod Solaris), ale moze p.m.t jeszcze nie bylo :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-02-24 19:27:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > I to ta ?

    Wcześniejsze są wezwania Surmacza do głosowania nad podgrupami
    i odpowiedzi z innych grup crosspostowane na p.m.t. Jest też
    wiadomość z 3 czerwca o temacie "pierwszy?" i natychmiastowa
    odpowiedź na nią, że nie pierwszy, lecz trzynasty. Tę wybrałem
    jako pierwszą nieprzypadkową przechowywaną przez serwer, na którą
    można odpowiedzieć ku radości poszukiwaczy wykopalisk.

    > Na pewno pisalem jeszcze w czasach win3.1, a nierzadko spod DOS (tzn
    > tak naprawde spod Solaris), ale moze p.m.t jeszcze nie bylo :-)

    Grupa została utworzona 2 czerwca 1997, kilka pierwszych wiadomości
    faktycznie mogło się gdzieś ulotnić.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2017-02-24 23:42:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    l...

> [...]
    > można odpowiedzieć ku radości poszukiwaczy wykopalisk.

    > Grupa została utworzona 2 czerwca 1997, kilka pierwszych wiadomości

    A czy jeszcze z przed czasów Internetu są gdzieś grupy dyskusyjne?
    Trochę też pisywałem. Od co najmniej 1990.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-02-25 00:15:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > A czy jeszcze z przed czasów Internetu są gdzieś grupy dyskusyjne?
    > Trochę też pisywałem. Od co najmniej 1990.

    Co znaczy "z przed czasów Internetu"? Co znaczy "grupy dyskusyjne"?
    Ja przez to drugie rozumiem coś, co odbywa się z udziałem protokołu
    NNTP. Tego zaś nijak wyobrazić sobie nie można bez protokołu TCP/IP.
    A to już w praktyce jest tożsame z Internetem. W Polsce zaistniał
    on właśnie w roku 1990. Wcześniej były listy dyskusyjne realizowane
    przez listservery sieci BITNET. Na przykład lista CIUW-L, jedna z
    pierwszych. Archiwum kiedyś było w Internecie, ale przepadło. Chyba
    żeby ktoś miał kopię -- wtedy poproszę, by się podzielił.

    Jarek

    --
    London calling
    To the zombies of death

  • 6. Data: 2017-02-26 11:09:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Co znaczy "z przed czasów Internetu"? Co znaczy "grupy dyskusyjne"?

    Niektóre BBS-y miewały oprócz GIF-ów ;) listy dyskusyjne.
    Być może to inaczej się nazywało - nie pamiętam dokładnie.

    Ale struktura była podobna do aktualnej, pokazywanej przez programy typu
    OE, Thunderbird, czy 40Tude Dialog.

    > Ja przez to drugie rozumiem coś, co odbywa się z udziałem protokołu
    > NNTP. Tego zaś nijak wyobrazić sobie nie można bez protokołu TCP/IP.

    Do BBS-ów oczywiście wdzwaniało się.
    Natomiast jak BBSy między sobą gadały, to nie wiem.

> [...]
    > pierwszych. Archiwum kiedyś było w Internecie, ale przepadło. Chyba
    > żeby ktoś miał kopię -- wtedy poproszę, by się podzielił.

    W Internecie siedziałem dopiero od ok. 1993.
    Na BBS-ach wcześniej, na Amidze i modemie 2400.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-02-26 11:50:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-26 o 11:09, Adam pisze:

    > Niektóre BBS-y miewały oprócz GIF-ów ;) listy dyskusyjne.
    > Być może to inaczej się nazywało - nie pamiętam dokładnie.

    FidoNet, poczta QWK.

    > Do BBS-ów oczywiście wdzwaniało się.
    > Natomiast jak BBSy między sobą gadały, to nie wiem.

    Poprzez wydzwanianie do siebie w ramach sieci FidoNet. Dzięki tej
    technologii posty mogły dotrzeć na obcy kontynent już w ciągu 1-2 dni.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2017-02-26 12:50:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-26 o 11:50, Liwiusz pisze:

    > FidoNet, poczta QWK.

    > Poprzez wydzwanianie do siebie w ramach sieci FidoNet. Dzięki tej
    > technologii posty mogły dotrzeć na obcy kontynent już w ciągu 1-2 dni.

    Właśnie, Fido - to mi uciekło.
    Dzięki za przypomnienie :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2017-02-26 15:10:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > FidoNet, poczta QWK.

    Piękne, paczuszka ZIP, rozzipować, obrobić, odpowiedzi zazipować, odesłać,
    to se ne vrati :)

    Z początku też raczej telefonem, a potem chyba też internetem...?

    > Poprzez wydzwanianie do siebie w ramach sieci FidoNet. Dzięki tej
    > technologii posty mogły dotrzeć na obcy kontynent już w ciągu 1-2 dni.

    Ano właśnie. Dość szybko jednak docierały do mnie informacje, że niektóre
    bebsy między sobą potrafiły już po necie gadać (no, taka Maloka to już 20
    parę lat temu, osobiście temi rencamy Kermitem przez telnet pliczki
    ciagnąłem, z Maloki (jakiś niewielki darmowy limit 10 minut), program Telix
    v4.51 DOS). Ale szczegółów nie pomnę.

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

  • 10. Data: 2017-02-26 17:43:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Do BBS-ów oczywiście wdzwaniało się.
    > Natomiast jak BBSy między sobą gadały, to nie wiem.

    > W Internecie siedziałem dopiero od ok. 1993.
    > Na BBS-ach wcześniej, na Amidze i modemie 2400.

    W chwili zaistnienia w Polsce BITNETu i Internetu nie miałem w domu
    telefonu. Nie było dla mnie problemem przesłać coś między kontynentami,
    ale w tym celu musiałem pojechac 18 kilometrów autobusem lub pociągiem.
    Zjawisko znane pod nazwą BBS było mi raczej obojętne.

    --
    Jarek