  • Data: 2020-02-23 02:16:40
    Temat: Re: Canon -- tu [i tam] jers...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e376987$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > Drukarka nadal drukuje -- zepsuły się albo zatkały 3 dyszki

    4 dyszki -- nie wiem, ile jest wszystkich

    -=-

    Już jest znacznie więcej -- kartridż zdycha...
    16 dziurek
    2751-2800 pages <-- na tym napisie widać ślad nieczynnych
    dyszek, ale na zwykłym wydruku w najlepszej jakości nie
    widać jeszcze niczego złego. Na wydrukach w jakości
    najgorszej i średniej brak tych dyszek jest widoczny.

    Najlżejszy pusty (czyli taki, który nie drukował) kartridż
    ważył 30 g. Teraz przy ponad 31 gramach kartridż nie drukuje,
    czyli wewnątrz jest sporo atramentu, który nie przydaje się
    w drukowaniu.

    > czarnego kartridża, co widać na testach siatkowych. Pod lupą
    > widać też, że kopie nie są takie same jak oryginały. Trochę
    > w tym winy skanera, trochę drukarki... Być może dałoby się
    > na stałe ustawić kopiowanie w najwyższej jakości, ale chyba
    > trzeba by zainstalować pełne oprogramowanie i dłubać się znów
    > w ustawieniach drukarki...

    Dłubanie niewiele dało poza niepotrzebną instalacją ciekawego
    oprogramowania, które mi jednak na niewiele przyda się... Ale
    efektem ubocznym jest ,,odkrycie'' automagii włączeniowej. To
    dzięki niej mogę nieco zaoszczędzić na niepotrzebnym machaniu
    głowicami, które podsusza dyszki. Drukarki nie trzeba włączać
    włącznikiem -- wystarczy połączenie przewodami ze ścianą oraz
    z laptopem (nie ma WiFi -- troszkę boli) i wysłanie czegoś do
    drukowania... Można też ustawić szybkie autowyłączanie, które
    parkuje głowice?... Najszybsze to chyba kwadrans...

    -=-

    Moje szacunki (3000 stron) chybiły -- początkowo drukowałem
    nieco rozrzutnie drukarką HP, o czym nie pamiętałem podczas
    szacowaniu zużycia Canona.

    -=-

    Patrząc na postępy zdychania kartridża -- nie wiem, czy dociągnę
    na tym kartridżu (zakładam, że nie drukarka jest zepsuta, lecz
    kartridż zatkany) do 3000 stron i żałuję, iż nie kupiłem płynu
    czyszczącego.

    3000 stron to ~65 pln za papier + ~40 pln za dodatkowy atrament
    wraz z klipsem i przesyłką. Nowy kartridż kosztuje różnie -- są
    ,,oryginały'' i zamienniki, a w obu wypadkach jest podział na
    pojemności -- od 8 ml do chyba aż 24 ml...

    Być może warto kupić od razu cała nową drukarkę, ale z WiFi,
    o ile będzie dostępna w korzystnej cenie.

    -=-

    Być może i ten kartridż dałoby się odzyskać -- mocząc go
    w stosownych płynach. Nie wiem, bo brak mi doświadczenia.
    W wolnym czasie można pobawić się...

    --