  • 31. Data: 2021-10-04 15:44:51
    Temat: Re: Celma
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Aż musiałem góglnąć.... skąd nazwa gumówka?

    A ja z rozmysłem użyłem tej nazwy. :-)

    Robert

  • 32. Data: 2021-10-04 16:45:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 15:01:01 UTC+2, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    krzakami czarncyh porzeczek, jedną ręką
    > Że co? Udar w tej wiertarce to był taki wieniec zębaty, trzeba to było fest
    docisnąć do betonu żeby coś burczało. Bez docisku, w powietrzu obracało się bez
    oporu, bez udaru i wibracji. Jak to miało trząść krzakiem porzeczek?
    trywialny wynalazek kuzyna
    wtykał dlugi pręt z miseczką i przyciskał do części zdrewniałej krzaka i trząsł,
    był opór, były wibracje
    niestety kuzyn nie żyje to go nie zapytam o więcej szczegółów

  • 33. Data: 2021-10-04 16:47:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 15:38:44 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Również słyszałem o zbiorze owoców przy pomocy wiertarki. I to nie tylko
    > porzeczek z krzaka, ale i z większych drzew. Jakieś śliwki, oliwki, czy
    > temu podobne. Udar nie jest potrzebny, wystarczy mimośród i sznurek
    > przywiązany do gałęzi.
    >
    > Ale tu mogło chodzić też o coś takiego:
    >
    > https://grab.uprp.pl/sites/Opisy/Miniaturki/Opisy/84
    1396.pdf

    Do tego to bele silnik od pralki czy tam innego odkurzacza wystarczy. Udarowa
    wiertarka Celmy trochę nie na temat. Ja takie wytrząsanie znam raczej z użyciem
    traktora (w dużym sadzie gdzie dało się wjechać małym traktorkiem na dwóch kołach)-
    ciągnięcie kabla z zasilaniem do takiego wibratora było kłopotliwe, kabel nie był tak
    sobie dostępny na metry w sklepie. A czechosłowacki traktorek na licencji MF był z
    listwową kosą do trawy, dającą takie wibracje że nie szło tego utrzymać przez cały
    dzień.

  • 34. Data: 2021-10-04 17:06:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 16:45:42 UTC+2, m...@g...com wrote:
> [...]
    > był opór, były wibracje
    > niestety kuzyn nie żyje to go nie zapytam o więcej szczegółów

    Kozak :-)

  • 35. Data: 2021-10-04 18:51:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    > sklepie. A czechosłowacki traktorek na licencji MF był z listwową kosą
    > do trawy, dającą takie wibracje że nie szło tego utrzymać przez cały

    Jeśli chodzi o okres słusznie miniony, charakteryzował się on tym, że
    nigdy nie było wiadomo, co się uda kupić. Zatem z powyższym polemizować
    nie będę. Chłop szedł do gieesu kupić sznurek czy kabel, ale nie było.
    Za to akurat rzucili traktorki Fergusona. Wszyscy brali, więc też wziął
    jeden.

    Jarek

    --
    Jedzie Wojtuś pod lasem, skrajem dąbrowy,
    Wiezie se do domu laser, laser gazowy.

  • 36. Data: 2021-10-04 20:22:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Kupiłem gumówkę Celmy. Była tania, najmniejsza w obwodzie uchwytu,
    > najlżejsza i pewne z z sentymentu i nie najbrzydsza.
    Ja też preferuję kątówki o małym obwodzie uchwytu i koniecznie z
    regulacją obrotów. Nie kupiłbym kątówki bez regulacji.
    Mam obecnie 2 Bosche niebieskie z regulacją i niedawno kupiłem Graphite
    59G i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Regulacja działa lepiej niż w
    Boschu, start jest płynniejszy. Pracuje cicho. Mocy na razie nie miałem
    jak sprawdzić, bo używałem tylko do delikatnych robótek.
    Celma podzieliła losy Zelmera.
    Jacek

  • 37. Data: 2021-10-05 10:30:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-10-04 o 20:22, Jacek pisze:
    > ie kupiłbym kątówki bez regulacji.

    Też się zastanawiałem nad regulacja, i nie znalazłem dla niej zastosowania.
    Przy jakiej obróbce przydaje się ta funkcjonalność?

    Robert

  • 38. Data: 2021-10-05 12:00:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Też się zastanawiałem nad regulacja, i nie znalazłem dla niej zastosowania.
    > Przy jakiej obróbce przydaje się ta funkcjonalność?
    Jeżeli kątówka ma służyć tylko do cięcia i szlifowania, to można się
    obejść bez regulacji.
    Poza tym:
    1. zakładasz zamiast tarczy uchwyt wiertarski z gwintem M14 i masz
    wiertarkę do trudno dostępnych miejsc
    2. do delikatnego szlifowania drobnych elementów
    3. do obróbki materiałów z plastiku, które topią się przy dużych obrotach
    4. do wykorzystania szlifierki, jako napęd urządzeń prototypowych
    5. i tak dalej..
    a nawet do tego ;-)
    https://www.youtube.com/watch?v=AR5izLcwCDo&ab_chann
    el=MariuszOslizlo
    Jacek

  • 39. Data: 2021-10-05 14:53:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 18:51:55 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > nie będę. Chłop szedł do gieesu kupić sznurek czy kabel, ale nie było.
    > Za to akurat rzucili traktorki Fergusona. Wszyscy brali, więc też wziął

    A cos sie zmienilo?

    Idziesz do lidla czy biedronki po chleb codzienny i patrzysz, co z
    przemyslowki dzis rzucili :-(

    J.

  • 40. Data: 2021-10-05 15:25:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A cos sie zmienilo?
    >
    > Idziesz do lidla czy biedronki po chleb codzienny i patrzysz, co z
    > przemyslowki dzis rzucili :-(

    Zmieniło się tyle, że zaplanowane zakupy chleba, sznurka czy kabla jednak
    przeważnie udaje się zrealizować.

    --
    Jarek