  • 1. Data: 2003-04-30 07:52:38
    Temat: Chello?
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

    Przyszedl monter i zapytal, czy nie chce zamienic mojego nedznego SDI na
    wspaniale chello (nie doslownie tak ;] ). Oferta fajna, bo 50pln za
    instalacje i 150 miesiecznie za dostep i kablowke. Skoro i tak place za
    kablowke 50, to wychodzi, ze internet za 100. Kalkulacja nie do przebicia,
    tym bardziej, ze oferuja te swoje 512 kbps, no i monter powiedzial, ze
    ponizej 300 kbps raczej nie spada. To sporo szybciej niz moje starenkie SDI,
    ale kilkaset GB juz sciagnelo od narodzin bez problemow, wiec chcialbym miec
    nadal bez problemow.

    W zwiazku z tym kilka pytan do uzytkownikow i znajacych temat. Jak to sie
    sprawuje z tym swoim niebotycznym transferem, rzeczywiscie jest szybko?
    Jak wyglada sprawa adrsu ip? czesto sie zmienia?
    Czy oni firewalluja jakies porty ze swojej strony?
    No i jak ze stabilnoscia? Sa jakies prolemy ze zrywaniem?

    Dzieki z gory za info

    Omulec

  • 2. Data: 2003-04-30 10:12:40
    Temat: Re: Chello?
    Od: "Piotr Drewnik" <h...@X...pl>

    Użytkownik "Omulec" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Nie jestem pewien, ale czy Chello nie ma ograniczenia transferu / m-c ?

    --
    pozdrawiam
    piotr.drewnik

  • 3. Data: 2003-04-30 10:13:13
    Od: w...@z...hotmail.com (Zenobiusz Zimny)

    Cze!

    Jednostka "Omulec" <s...@o...pl> nastukała w

    > W zwiazku z tym kilka pytan do uzytkownikow i znajacych temat. Jak to
    > sie sprawuje z tym swoim niebotycznym transferem, rzeczywiscie jest
    > szybko?

    W porównaniu do tepsy - błyskawica. W robocie mam IDSL 1MBit, w domu
    Chello... I obawiam się, że zdecydowanie nie ma porównania - Chello jest
    znacznie szybsze.

    > Jak wyglada sprawa adrsu ip? czesto sie zmienia?

    To zależy... Swego czasu nie zmienił się przez 8 miesięcy... Za to na
    przestrzeni ostatnich 4 miesięcy 2 razy. Jeżeli chcesz stawiać serwer (wbrew
    regulaminowi), to chyba jednak zbyt często... Oczywiście zostaje dynamiczny
    DNS, ale...

    > Czy oni firewalluja jakies porty ze swojej strony?

    Poza 53 (DNS) raczej nie. Nie spotkałem się przynajmniej z żadnymi
    problemami. A DNS jest wycięty tylko po to, żeby korzystać z ich DNS-ów.

    > No i jak ze stabilnoscia? Sa jakies prolemy ze zrywaniem?

    Przez ostatnie 2 lata i miesiąc były tylko 2 (!) poważne awarie (Warszawa).
    Poza tym praktycznie bez żadnego zarzutu. Na początku bywały dość częste
    resety modemów, ale później ugięli się wobec sugestii użytkowników i resety
    po prostu znikły (albo są tak rzadko, że praktycznie się ich nie zauważa).
    Za to wprowadzili inny wymysł: po kilku godzinach nieprzerwanej pracy
    Internet zaczyna chodzić bardzo wolno. Pomaga odnowienie
    dzierżawy DHCP...

    Jest jeszcze jedno: limit transferu. Nie możesz ściągnąć więcej niż
    15GB/miesiąc...

  • 4. Data: 2003-05-01 17:39:16
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "Omulec" <s...@o...pl> wrote:

    >Przyszedl monter i zapytal, czy nie chce zamienic mojego nedznego SDI na
    >wspaniale chello (nie doslownie tak ;] ). Oferta fajna, bo 50pln za
    >instalacje i 150 miesiecznie za dostep i kablowke. Skoro i tak place za
    Jesteś pewien, że to nie było netto? My jakoś więcej płacimy, ponad 200...

    >W zwiazku z tym kilka pytan do uzytkownikow i znajacych temat. Jak to sie
    >sprawuje z tym swoim niebotycznym transferem, rzeczywiscie jest szybko?
    Tak, jest szybko, aczkolwiek ich zakichane transparent proxy strasznie paprze
    WWW (może tylko w Krakowie, nie jestem pewien, czy ono jest lokalne, czy na
    całą Polskę wspólne) - często jest tak, że wpisujesz URL, czekasz minutę, nic
    się nie dzieje, klikasz reload, et voila - w sekundę strona się pojawia. Ale
    to w zasadzie jedyna wada. No i pamiętaj, że jest limit AFAIR 15GB/miesiąc (ja
    się nigdy nawet nie zbliżyłem, ale nie ściągam filmów :->)

    >Jak wyglada sprawa adrsu ip? czesto sie zmienia?
    Mi się ze 2 razy zmienił w ciągu ostatniego roku. Tak że niezbyt często.

    >Czy oni firewalluja jakies porty ze swojej strony?
    Tak, na pewno filtrują wchodzące 80 i 8080, żebyś serwerów WWW nie stawiał. Z
    wychodzących chyba nic.

    >No i jak ze stabilnoscia? Sa jakies prolemy ze zrywaniem?
    Rzadkie, naprawdę rzadkie.
    --
    Szymon Sokół (SS4004,SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Cracow, Poland. O

  • 5. Data: 2003-05-02 09:17:22
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Thu, 1 May 2003 17:39:16 +0000 (UTC)
    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> naskrobał(a):

    > Jesteś pewien, że to nie było netto? My jakoś więcej płacimy, ponad 200...

    150 brutto za kablowke i net to na pewno nie
    netto to by sie zgadzalo
    ponad 200 to z kolei za duzo :)

    > Tak, na pewno filtrują wchodzące 80 i 8080, żebyś serwerów WWW nie stawiał. Z
    > wychodzących chyba nic.

    i chyba 21 (wchodzace)

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 6. Data: 2003-05-03 11:21:36
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, Sierp <N...@s...netskasuj> wrote:

    >Dnia Thu, 1 May 2003 17:39:16 +0000 (UTC)
    >Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> naskrobał(a):

    >150 brutto za kablowke i net to na pewno nie
    >netto to by sie zgadzalo
    >ponad 200 to z kolei za duzo :)

    A, bo zapomniałem o HBO. A poza tym, UPC/Chello co trochę jakieś promocje
    mają, więc ceny promocyjne mogą być jeszcze inne.

  • 7. Data: 2003-05-04 17:16:01
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:
    > Tak, na pewno filtrują wchodzące 80 i 8080, żebyś serwerów WWW nie stawiał. Z
    > wychodzących chyba nic.

    A 80 z wychodzących? :-) Przezroczyste proxy to jak firewall. :->

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 8. Data: 2003-05-05 14:50:12
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@f...onet.pl>

    Omulec wrote in news:b8mgir$n3j$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > W zwiazku z tym kilka pytan do uzytkownikow i znajacych temat. Jak
    > to sie sprawuje z tym swoim niebotycznym transferem, rzeczywiscie
    > jest szybko?

    Ostatnio tak, ale co jakiś czas "zapycha" się łącze do .pl, czasami
    zagraniczne, i wtedy przez np. miesiąc w godzinach szczytu (17-22) są
    spore pingi i wolniejsze transfery. Z moich doświadczeń są to 2-3
    miesiące/rok.

    > Jak wyglada sprawa adrsu ip? czesto sie zmienia?

    U mnie co kilka (2-3) miesięcy.

    > Czy oni firewalluja jakies porty ze swojej strony?

    Przychodzące: 80, 1080, 8080, i chyba jeszcze 2301, 2307.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {906D1FCF-DB84-439E-9880-285F070C8CA7}

  • 9. Data: 2003-05-05 14:50:19
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@f...onet.pl>

    Piotr KUCHARSKI wrote in news:b93hkn$icu$1@absolut.sgh.waw.pl:

    > A 80 z wychodzących? :-) Przezroczyste proxy to jak firewall. :->

    Ja od kilku miesięcy nie mam transparent proxy, z czego się bardzo
    cieszę. :)

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {FCE2AC80-36E5-4A64-A114-516F7D8E4139}

  • 10. Data: 2003-05-06 11:06:10
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "Grzegorz Podsiad?o" <e...@f...onet.pl> wrote:

    >Ja od kilku miesięcy nie mam transparent proxy, z czego się bardzo
    >cieszę. :)

    A jak to zrobiłeś? Tunelujesz 80, czy może postawiłeś lokalnego squida?