    From: dantes <d...@q...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ciekawe jak rozwiążą problem
    Date: Mon, 25 Nov 2019 09:00:44 +0100

    Dnia Sun, 24 Nov 2019 14:44:18 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Jeżeli dojdzie do wypadku to znaczy, że nie poruszał się zgodnie z
    > przepisami,
    Nie. Przeciwnie, to oznacza, że pieszy wtargnął. Bo powyżej założyłem, że
    kierowca prowadzi pojazd zgodnie z przepisami. A ty a siłę próbujesz tego
    nie zauważyć. Bo nie pasuje to do twojej odgórnie założonej tezy.

    > bo prawo zobowiązuje go do takiego zachowania i takiego
    > prowadzenia pojazdu, aby mógł uniknąć zarówno wypadku jak i sytuacji w
    > której wymusza pierwszeństwo na pieszym.

    ;)... bez komentarza.

    > Jakiego wtargnięcia? Wskaż definicję, co to jest to wtargnięcie i kiedy
    > ono następuje, bo w PoRD nie ma nic na ten temat.

    To wynika z analizy czasowo-przestrzennej zdarzenia.

    > Pieszy który przechodził poza przejściem może wtargnąć.
    Ale nie musi, jeśli przejście jest dalej niż 100 m
    albo jest to skrzyżowanie.
    Chociaż może.

    > Pieszy na przejściu z sygnalizacją świetlną mając czerwone światło także
    > może wtargnąć.

    Nie musi, gdyż może iść spokojnie jak w kondukcie pogrzebowym.

    > Ale wytłumacz jak może dojść do wtargnięcia pieszego na przejściu na
    > którym ten pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo?

    Zapomniałeś o świetle. No chyba, że nie ma sygnalizacji?
    Więc?

    > Ponieważ i tak nie odpowiesz to Ci pomogę.
    Dlaczego się boisz moich odpowiedzi?

    > Jedyne przypadki wtargnięcia
    > pieszego na przejściu dla pieszych to wejście z ukrycia w taki sposób,
    > że kierowca nie miał możliwości zauważyć pieszego wcześniej lub też
    > gwałtowna zmiana kierunku poruszania się np. pieszy gwałtownie zawrócił
    > w chwili, kiedy już opuszczał przejście.

    Łał. Jesteś boski.
    Zapomniałeś o tych co ćwiczą kciuka, przed powrotem na drzewo.
    Tj. "smyraja" po "smyrfonie".

    > W przypadku pieszego, którego zamiar wejścia na przejście jest widoczny
    > dla kierowcy i wyraźne są zamiary tego pieszego nie ma możliwości, aby
    > "wtargnął".
    Oczywiście że jest.
    Wówczas gdy droga zatrzymania prawidłowo poruszającego się pojazdu
    jest krótsza od odległości jaka dzieli przedni zderzak od toru ruchu
    pieszego.

    > W chwili, kiedy pieszy postawi choć jedną stopę na
    > przejściu, nabiera bezwzględnego prawa pierwszeństwa,
    No niestety.
    Musi się wpierw upewnić czy nie wtargnie.

    > czy Ci się to
    > podoba czy też nie, bo tak stanowi Prawo o Ruchu Drogowym. Czy to
    > naprawdę tak trudno jest zrozumieć?

    Ty jak widzę masz poważne problemy z fizyką.

    > To, że prawodawca coś tam napisał o pieszych, żeby nie pchali się wprost
    > pod samochód, nie zwalnia kierowcy z obowiązku udzielenia pierwszeństwa
    > pieszemu.

    Nikt mu nie zabrania. Ale w miejscu (i na lodzie) to zatrzymuje się tylko
    hokeista ;)
    No niestety, matematyka i fizyka są bezlitosne

    Zacznij zatem uczyć się od nich.