    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 9 Mar 2018 05:32:30 -0800 (PST)
    Subject: Re: Cienizna Zachodu
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 11:55:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Tylko drobne pytanie - wynalazkow technicznych czy wzorow uzytkowych ?
    >
    > Tak czy inaczej - uciekaja.

    No właśnie widzisz, w zasadzie im by wystarczyło patentować wszystko u siebie.
    Przecież i tak wszystko co my tu w Europie kupujemy jest Made in PRC. Po co mają
    ścigać ewentualnych podrabiaczy swoich produktów w Europie? Wystarczy jak ścigną ich
    u siebie na etapie produkcji. A jednak widzą potrzebę ochrony patentowej w Europie.
    Znaczy, uważają że teraz to już Europa będzie w tyle za nimi. I myślę że mają
    podstawy żeby w to wierzyć.

    > Kalosze. Nokia wrocila do korzeni.
    > Przy czym Nokia jeszcze cos tam robi w sprzecie sieciowym, we
    > Wroclawiu jej biura trudno zliczyc.

    No ale wiesz, te skandynawskie korporacje tak działają, być może żadne z tych biur
    nie należy do Nokii. Po prostu ktoś zapłacił za użyczenie marki i kanałów sprzedaży i
    klepie jakieś syfy na licencji, albo i bez.