    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ciężko wchodzi wsteczny
    Date: Wed, 6 Dec 2017 18:17:22 +0100

    dyskusyjnych:XnsA843ACD857D51budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    >Zimne auto, ciężko wchodzi wsteczny bieg, bardzo ciężko wrecz.

    Zawsze czy czasami ?

    >Kiedys wrecz robiłem tak, ze wrzucałem wsteczny i dopiero potem
    >odpalałem.

    Czyli bez silnika wchodzi dobrze ?

    >Jak sie rozgrzeje to jest o o niebo lepiej.
    >Az tu ostatnio zorientowałem sie, ze jak na zimnym zrobi sie ze dwa
    >razy
    >trójka, luz, trójka luz i potem wstrczny to wchodzi tak samo dobrze
    >jak
    >na rozgrzanym aucie.

    trzymajac stale wcisniete sprzeglo jak rozumiem, czy przed wlaczeniem
    silnika ?

    >Na innych biegach nei sprawdzałem :))))

    Jedynki tez nie ?

    >Ki czort?

    Hm, normalnie wsteczny to jest osobne kolo zebate, ktore wchodzi
    miedzy dwa tryby na walkach skrzyni.
    Wiec raczej nie ma co zwalac na synchronizatory itp.

    dwie rzeczy sie narzucaja:
    -wrzucenie biegu powoduje lekki obrot walkow jak sie synchronizator
    zazebia. Byc moze to kolko wstecznego trafia zębem na ząb drugiego
    koła, a po tym obrocie jest lepiej,
    -miedzy wodzikami masz tzw zamek, zeby nie wrzucic dwoch biegow naraz.
    Moze wodzik od 3/4 biegu tak sie ustawia, ze ten zamek blokuje inne
    biegi.

    Ale jesli bez silnika dziala dobrze ... to chyba nie to ...

    J.