  • 1. Data: 2014-03-14 16:21:40
    Temat: Cisnienie w oponach
    Od: Prawy <r...@g...com>

    Trochę sie pogubiłem w tym wszystkim, aby mieć dobre ciśnienie w oponach to mam dodać
    czy odjąć ciśnienie atmosferyczne 1013hPa?

    Na stacji mówią tylko że ma być 2,1 bara a 1bar to 100kPa , czyli w sumie 210kPa a
    atmosfera ma 1013hPa, także w końcu po ludzku ile to ma być...?

  • 2. Data: 2014-03-14 16:48:56
    Temat: Re: Cisnienie w oponach
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Prawy" napisał

    > Na stacji mówią tylko że ma być 2,1 bara a 1bar to 100kPa , czyli w
    > sumie 210kPa a atmosfera ma 1013hPa, także w końcu po ludzku ile to ma
    > być...?

    Zdaj się na nanotechnologię. Pojedź do dobrego gumiarza i
    poproś żeby napompował opony azotem z nanocząsteczkami.
    Ciśnienie wówczas zawsze będzie właściwe - bo nanocząsteczki
    mają je zakodowane. Istotne jest żeby były właściwego producenta.
    Do Dunlopa - nanocząstki od Dunlopa itd. Uważaj na
    tanie chińskie podróbki.

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2014-03-16 06:21:54
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-14 16:21, Prawy pisze:
> [...]
    atmosfera ma 1013hPa, także w końcu po ludzku ile to ma być...?

    Napisz, że to żart. Prosze.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 4. Data: 2014-03-16 23:04:20
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 14 Mar 2014 08:21:40 -0700 (PDT) Prawy <r...@g...com>
    napisał:

> [...]
    atmosfera ma 1013hPa, także w końcu po ludzku ile to ma być...?

    3,1415926 :-)

    No dobra, na poważniej:

    - Pneumatyka przemysłowa to nie apteka, różnica rzędu kilku procent
    nie jest istotna, dlatego też spokojnie można przyjąć że 1at=1atm=1bar
    itp. Wahania ciśnienia atmosferycznego też nas nie interesują. Jeżeli
    przyjmiemy że ciśnienie to wynosi 1at/bar to wystarczy.

    - W pneumatyce (poza jakimiś naukowymi zastosowaniami) najczęściej
    operuje sie wartością nadciśnienia względem ciśnienia atmosferycznego.
    To dlatego manometr kompresora, pokazuje 0at (a nie 1at) gdy zbiornik
    jest "pusty". W rzeczywistości panuje w nim ciśnienie atmosferyczne,
    ale wówczas powietrze w zbiorniku nie jest dla nas użyteczne, bo nie
    może wykonać żadnej pracy. Naprawdę nie jest przy tym istotne czy
    Cegielska w TV podała na dziś 990 czy 1020hPa ;-)

    Czasem (choć raczej to zarzucono) zapisywano jednostki jako atn
    (atmosfery nadciśnienia), barg (od gauge - ciśnienie manometryczne),
    psig (tak samo).

    - W prostych słowach - napompuj tak żeby manometr w pistolecie pokazał
    takie ciśnienie jak zaleca producent pojazdu. Czyli 2,1at(n)/bar(g)
    albo 30,5psi(g).