  • 1. Data: 2012-02-25 16:28:04
    Temat: Co jak nie Corsa D?
    Od: z <z...@g...pl>

    Jaki samochód nowy (na używane nie mam siły) wielkości Corsy D (mniej
    więcej) będzie się dobrze spisywał w 60% miasto 40% trasa? Przydałoby
    się 80-100KM żeby TIRy wyprzedzać bez ciągłego strachu. Będzie to jedyny
    samochód w rodzinie i planuję nim jeździć 10 lat (roczne moje przebiegi:
    15 tys. km)
    Chcę jak najrozsądniej wydać kasę. Oczywiście najlepiej byłoby mieć dwa.
    Mały benzyniak do miasta a większy diesel na trasę al ja muszę znaleźć
    złoty środek :-)
    Małe diesle nie wiem czy się sprawdzą zwłaszcza że pokonuję często małe
    odcinki (3km) I znowu wszystko skłania ku benzynie+LPG.
    LPG znowu w fabrycznym samochodzie nie za duży wybór i robi się drogo a
    wolałbym sam po gwarancji nie zakładać.
    A może poszukać stosownej benzyny. I tu pytanie czy te wszystkie
    (start-stopy i nowe cuda faktycznie mało palą czy to tylko "gwyt
    matetingowy"
    Moja obecna Almera nie chce zejść poniżej 11 litrów LPG i wymaga
    kolejnych "wkładów finansowych" dlatego zaczynam kombinować :-)

    PS. Fajnie żeby auto nie było masakrycznie nisko zawieszone. Chodzi mi o
    kawałek gruntowej drogi do pokonania i zaspy.

  • 2. Data: 2012-02-25 17:12:26
    Temat: Re: Co jak nie Corsa D?
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-25 16:28, z pisze:
> [...]

    > PS. Fajnie żeby auto nie było masakrycznie nisko zawieszone. Chodzi mi o
    > kawałek gruntowej drogi do pokonania i zaspy.
    Ja będę stronniczy i napiszę Clio GrandTour 1.2 TCE ponieważ:
    - max spalanie w zimie przy odcinkach 3-5km w mieście nie przekracza 8,4
    a lekkiej nogi nie mam
    - spalanie w lecie nie przekracza po GOPie 8l a na trasie 6,5l przy
    ciężkiej nodze i non stop z włączona klima i innymi dodatkowymi
    odbiornikami -CB/radio/nawigacja itp.:-)
    - bagażnik większy niż w niejednym kompakcie (podwójna podłoga) więc
    nawet jako rodzinny mobil może być - spokojnie się mieści tam wózek,
    wanienka itp. :-)
    - stosunkowo wysokie i bardziej sztywne zawieszenie niż w normalnym clio
    - 101 KM w zupełności wystarcza do normalnej jazdy i bezstresowego
    wyprzedzania a jak się podkręci budzik z obrotami pod czerwone pole to
    dostaje się pare niutków i koników więcej - taki gratis :-)
    - auto raczej nie kradzione, brak zwyżek przy ubezpieczeniu a ceny
    części i przeglądów całkiem przyzwoite
    - nie gnije a dodatkowo cześć karoserii wykonana jest z plastiku
    - deska rozdzielcza w wyższej specyfikacji ze skórą, metalem i miękką
    tkaniną a nie twardym plastikiem
    - obecnie jest wyprzedaż w Renault na modele z tamtego roku
    - trzeba tylko dbać o turbinkę i auto będzie bezawaryjne
    pozdrawiam
    ps. ja ma takie Clio z 2008 roku i póki co bezusterkowe - przeglądy co
    roku w ASO i jest OK

    Oskar Wilde

  • 3. Data: 2012-02-25 18:50:14
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 25 Lut, 17:12, Gabriel'wilk' <g...@g...pl> wrote:
    > Ja będę stronniczy i napiszę Clio GrandTour 1.2 TCE ponieważ:
    > - max spalanie w zimie przy odcinkach 3-5km w mieście nie przekracza 8,4
    > a lekkiej nogi nie mam

    "Zwykłe" Clio z tym silnikiem paliło mi 10-11 - i za chiny ludowe nie
    umiałem zejść niżej. Ale może ja nie umiem jeździć :-) No i te korki w
    DC..

    > ps. ja ma takie Clio z 2008 roku i póki co bezusterkowe

    Tak samo jak u mnie. Jedyne co mi przeszkadzało, to hałas - przy
    prędkościach autostradowych (S8) było w nim dość głośno. Ale żonie się
    podobał ;-)

  • 4. Data: 2012-02-25 19:23:05
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-25 18:50, Gom pisze:

    > "Zwykłe" Clio z tym silnikiem paliło mi 10-11 - i za chiny ludowe nie
    > umiałem zejść niżej. Ale może ja nie umiem jeździć :-) No i te korki w
    > DC..
    Może korki w DC większe niż w GOPie albo nie mam aż tak ciężkiej nogi
    :-) ale jeszcze nigdy nie zbliżyłem się nawet do podanych przez Ciebie
    wartości jeśli chodzi o spalanie - a jak pisałem wolno nie jeżdżę i cały
    rok z klimą :-)

    > Tak samo jak u mnie. Jedyne co mi przeszkadzało, to hałas - przy
    > prędkościach autostradowych (S8) było w nim dość głośno. Ale żonie się
    > podobał ;-)
    To fakt - przy prędkości od 90-140 robi się u mnie zaskakująco cicho a
    później daje znać hałas ale to głównie opływające powietrze a nie silnik
    a ja dodatkowo mam w kombiku relingi na dachu :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2012-02-27 21:09:42
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > PS. Fajnie żeby auto nie było masakrycznie nisko zawieszone. Chodzi mi o
    > kawałek gruntowej drogi do pokonania i zaspy.

    Jeśli na dłuie lata to zapomnij o oplach sroplach i innych europejczykach z
    chujowymi lakierami.
    Hyundai lub kia i pieprzyć wszystko inne.
    Od 9 lat mam getza 1.3/ 82KM - kupowałem nowego. Jest eksploatowany bez
    litości i bez żadnego cackania. Wozi ludzi i ciężkie przedmioty. Od dwóch
    lat nie jest garażowany, przedtem był.
    Nie psuje się wcale. Jedyne awarie jakie były to w okresie gwarancyjnym:
    lusterko i wyłącznik szyby. W okresie pogwarancyjnym tylko przepalające się
    żarówki i zużycie elementów wynikające z przebiegu i wieku: łącznik
    elastyczny wydechu i tylne amortyzatory (105 tyś km) , łączniki
    stabilizatora w zawieszeniu przednim (120 tyś km). Auto nudne do bólu: tylko
    się leje i jedzie. Nawet akumulator mam ten sam od nowości,ale to delkor
    więc jeszcze pewnie ze dwa lata pociągnie.
    Auto jest bardzo dzielne. Stosunkowo wysokie, krótkie, koła 14", duże kąty
    natarcia i zejścia.
    Zawsze wyjeżdżał z każdego kopnego śniegu, błota. Nie zaszkodziło mu
    przejeżdżanie przez wodę o głębokości sięgającej progów. Nie do zarżnięcia.
    Moje następne auto to też będzie hyundai. Lub Kia. Gdybym kupował dzisiaj
    brałbym i30, i20 lub kia soul

  • 6. Data: 2012-02-27 22:19:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 21:09:42 +0100, Jackare napisał(a):
    > Jeśli na dłuie lata to zapomnij o oplach sroplach i innych europejczykach z
    > chujowymi lakierami.
    > Hyundai lub kia i pieprzyć wszystko inne.
    > Od 9 lat mam getza 1.3/ 82KM - kupowałem nowego.

    9 lat ? I to ma czegokolwiek dowodzic ?
    toz przeciez 90% sprowadzanych do kraju aut ma wiecej.

    http://allegro.pl/ford-sierra-12519

    > Jest eksploatowany bez
    > litości i bez żadnego cackania. Wozi ludzi i ciężkie przedmioty. Od dwóch
    > lat nie jest garażowany, przedtem był.

    a o 15 letnia sierre to myslisz ze wlasciciel jeszcze dba ?

    > Moje następne auto to też będzie hyundai. Lub Kia.

    No coz, kolega mial hultaja, teraz ma kije ... zle nie sa, ale mechanika
    znajomego jednak trzeba miec. Podobnie jak przy innych markach, z wyjatkiem
    sierry :-)

    J.

  • 7. Data: 2012-02-27 22:40:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    [...]

> [...]
    > znajomego jednak trzeba miec. Podobnie jak przy innych markach, z wyjatkiem

    Zapomniałeś o Lanosach - 30 kwietnia minie 13 lat...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2012-02-28 00:11:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 22:40:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Zapomniałeś o Lanosach - 30 kwietnia minie 13 lat...

    i silnik po remoncie, to nie jest dobry samochod :-P

    J.

  • 9. Data: 2012-02-28 01:38:32
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > 9 lat ? I to ma czegokolwiek dowodzic ?
    > toz przeciez 90% sprowadzanych do kraju aut ma wiecej.

    ale to naprawdę nie jest moja wina....
    Wątkoczyńca chce kupić nowe i jeździc 10 lat . IMHO koreańczyk dobrej marki
    będzie najlepszym wyborem....

  • 10. Data: 2012-02-28 02:56:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2012 01:38:32 +0100, Jackare napisał(a):

    > ale to naprawdę nie jest moja wina....
    > Wątkoczyńca chce kupić nowe i jeździc 10 lat . IMHO koreańczyk dobrej marki
    > będzie najlepszym wyborem....

    10 lat to kazdy wytrzyma, pod warunkiem ze czlowiek nie kupuje fiatow i
    francuskich :-)

    Przyznaje ze cena na ceeda byla dobra, ale zeby od razu "tylko" ...

    J.