-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeds.phibee-telecom.net!zen.net.uk!dedekin
d.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5111e008$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
<1ukyn1v3cbkbz.ersn3qpwbqlv$.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <1ukyn1v3cbkbz.ersn3qpwbqlv$.dlg@40tude.net>
Subject: Re: Co o tym sadzicie?
Date: Wed, 6 Feb 2013 23:22:32 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
Lines: 55
Message-ID: <5112d7be$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.32.219
X-Trace: 1360189375 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26701 83.22.32.219:57909
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2482326
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:1ukyn1v3cbkbz.ersn3qpwbqlv$.dlg@40tude.net...
> Samochody z VIN na "J" (produkowane w Japoni) chyba trochę lepsze, te
> późniejsze (chyba na "S" - z UK) już mają opinię bardziej awaryjnych,
> ale
> mimo to i jedne i drugie to ścisła czołówka bezawaryjności.
Nie wiem jak we wcześniejszych, ale w rocznikach 2000-2002 hatchbacki
były wszystkie z Japonii a liftbacki z UK.
Miałem taką z pierwszych dni produkcji z 2000 - czyli po liftingu i
silnikiem 1,4 VVT-i przez dziewięć lat (hatchbacka). Kumpel kupił w 2008
taką z 2000, (ale liftbacka czyli angola) i znam z relacji jego problemy
z autem.
Wśród częstych usterek wymienić trzeba problemy ze stacyjką (te z
UK,valeo, bo japończyki miały inną). Po kilku latach przestawała
kontaktować i trzeba było wymieniać albo podginać blaszki. W liftbacku
pojawiły się tez problemy z wydającym odgłosy dolotem powietrza,
wystarczyło dokręcenie w dodatkowym mejscu (nieprzewidzianym
fabrycznie). Samochód zgłaszał też uszkodzenie czujnika temperatury,
koszt nowego ok. 40 zł. Ponoć była też partia litbacków z problemami z
silnikiem a dokładnie szybsze zużycie gładzi, spowodowane zastosowaniem
jakiegoś innego materiału, dotyczyło to jednak aut (chyba) wysłanych do
Szwecji i Norwegii, u nas spotykane tylko w sprowadzanych - w każdym
razie spotkałem na wakacjach faceta, który twierdził że wymieniał silnik
po 40 tysiącach a auto miał ze Szwecji i taką historię mi opowiedział,
ale nie spotkałem nigdy innego użytkownika tego auta z takim problemem.
Urywała się też wajcha do otwierania bagażnika, ale z powodu braku
jakiegokolwiek zabezpieczenia przed przypadkowym kopnięciem czy
nadepnięciem. Dotyczyło to i hatchbacka i liftbacka. Pomogła śruba
wkręcona na gorąco (cena nowej zabijała). W mojej zepsuło się także
radio (fabryczne) po sześciu latach chyba, na allegro 90 zł, naprawa
była dwa razy droższa.
Zero rdzy, nawet w miejscach odprysków (a przez dziewięć lat dorobiłem
się jednego, sic!) bardzo dobrze zabezpieczone podwozie. Amortyzatory,
tarcze, łożyska nie wymagały wymiany po 9 latach i 150 tysiącach na
polskich drogach, z czego sporą cześć przejechałem po wrocławskich
brukach i krakowskich torowiskach. Dodać muszę, że plastki były
wyjątkowo udane, nie trzeszczały, a po przetarciu wyglądały jak nowe.
Lakier podobnie, o wiele lepszy niż późniejsze wynalazki. Akumulator
wytrzymał 6,5 roku, żarówki wymieniałem 2 razy (postojówki może ze
cztery).
Auto trochę za miekkie, ale prowadziło się dobrze. Tytanem prędkości też
nie było, ale spalanie było przyzwoite (trasa 5,6 l/100km, na
autostradzie koło 7,5, w mieście 7-8,5 w zależności od pory roku i
wielkości miasta). Dość pakowne jak na hatchbacka, wygodne fotele (700
km z przerwą na papierosa i na imprezę ;-), pasażerowie też nie
narzekali.
Polecam, w dziesięciopunktowej skali dałbym tej corolli dziewięć
punktów. Ale kupowałbym tylko od osoby prywatnej, najlepiej z Polski i
od pierwszego właściciela. Tylko gdzie takiej szukać ;-)
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.13 23:52 Arbiter
- 07.02.13 00:23 Yogi\(n\)
- 07.02.13 00:43 t?
- 07.02.13 00:44 t?
- 07.02.13 02:37 Piotr
- 07.02.13 03:10 t?
- 07.02.13 04:29 Piotr
- 07.02.13 04:59 Piotr
- 07.02.13 13:05 t?
- 07.02.13 13:11 Kapibara
- 07.02.13 13:24 t?
- 07.02.13 13:55 LEPEK
- 07.02.13 14:00 elmer radi radisson
- 07.02.13 14:03 LEPEK
- 07.02.13 16:37 Piotr
Najnowsze wątki z tej grupy
- korki prawie takie same
- Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- nie zna życia ten
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
- narząd nieużywany zanika
- Czy można zaparkować w tym miejscu?
- czy grad zbił wam szybę?
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=