  • 1. Data: 2012-07-16 09:34:13
    Temat: Co pali zasilacze w laptopach?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    Czy uszkodzona bateria w laptopie może spowodować spalenie zasilacza?
    Czy zasilacz może mieć jakieś zabezpieczenie termiczne, które w razie
    przegrzania go po prostu wyłączy na jakiś czas i będzie można go
    ponownie użyć?

    Pytam, bo w jednym laptopie w ciągu 4 dni padły 2 zasilacze i nie wiem
    czy kupno 3 też nie skończy się awarią.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 2. Data: 2012-07-16 11:30:21
    Temat: Re: Co pali zasilacze w laptopach?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości
    >Czy uszkodzona bateria w laptopie może spowodować spalenie zasilacza?

    Wszystko mozliwe, ale raczej malo prawdopodobne. Tam jest dodatkowa
    przetwornica do ladowania.

    No chyba ze sie uszkodzila i np na gniezdzie jest napiecie z baterii,
    a zasilacz nie wlaczony do sieci bardzo tego nie lubi.

    >Czy zasilacz może mieć jakieś zabezpieczenie termiczne, które w razie
    >przegrzania go po prostu wyłączy na jakiś czas i będzie można go
    >ponownie użyć?

    Powinien, ale czy ma ?

    >Pytam, bo w jednym laptopie w ciągu 4 dni padły 2 zasilacze i nie
    >wiem czy kupno 3 też nie skończy się awarią.

    Raczej bym sprawdzil inne rzeczy - czy sie za bardzo nie grzeje, czy
    napiecie w sieci prawidlowe, czy przepiec nie ma ... moze jakas listwa
    z warystorami, moze UPS ..

    J.

  • 3. Data: 2012-07-16 11:37:24
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-07-16 11:30, J.F pisze:

    > Raczej bym sprawdzil inne rzeczy - czy sie za bardzo nie grzeje, czy
    > napiecie w sieci prawidlowe, czy przepiec nie ma ... moze jakas listwa z
    > warystorami, moze UPS ..

    No właśnie były niedawno burze i jeden mógł od jakiego pioruna walnać,
    ale że walnął drugi przy dobrej pogodzie to już dziwne. Laptop
    faktycznie jest do UPSa podłączony, w którym niedawno została zmieniona
    bateria, z tym że pierwszy zasilacz padł przed tą zmianą, a pozostałe
    urządzenia (zewnętrzny dysk, drukarka, telefon bezprzewodowy, modem
    ADSL) działają normalnie.

  • 4. Data: 2012-07-16 12:07:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, July 16, 2012, 11:30:21 AM, you wrote:

> [...]
    > No chyba ze sie uszkodzila i np na gniezdzie jest napiecie z baterii,
    > a zasilacz nie wlaczony do sieci bardzo tego nie lubi.

    Znaczy niby co mu może przeszkadzać? Bo tak sobie przypominam
    konstrukcje typowych zasilaczy i nie bardzo rozumiem...

    Typowo jest tak, że zasilacz ma 19V a akumulator znamiomowo 10.8 lub
    14.4V. Pętla sprzężenia w zasilaczu - nawet zrealizowana bardzo
    oszczędnie - zaczyna działać przy napięciu 19V dopiero.

    > Powinien, ale czy ma ?

    Nawet jeśli ma, to mało prawdopodobne jest to, żeby bylo to
    zabezpieczenie automagicznie powracające.

    Może za tani i za chiński zasilacz...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-07-16 12:09:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Grejon pisze tak:

    > Pytam, bo w jednym laptopie w ciągu 4 dni padły 2 zasilacze i nie
    > wiem czy kupno 3 też nie skończy się awarią.

    sprawdź czy gniazdko nie robi zwarć, zmierz napięcie w gniazdku
    laptopa, zmierz prąd pobierany z zasilacza
    wtedy pogadamy ;)

    --
    Piter

  • 6. Data: 2012-07-16 12:11:55
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > Może za tani i za chiński zasilacz...

    Fabryczny. No nic, poprosiłem mamę, co by podpięła ten "padnięty"
    zasilacz do innego laptopa. Twierdzi, że działa, ale nie potrafi
    stwierdzić czy ciągnie jeszcze z baterii czy normalnie z zasilacza.

  • 7. Data: 2012-07-16 12:12:44
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-07-16 12:09, PiteR pisze:

    > sprawdź czy gniazdko nie robi zwarć, zmierz napięcie w gniazdku
    > laptopa, zmierz prąd pobierany z zasilacza
    > wtedy pogadamy ;)

    Tia... wytłumacz to 60-latce :)

  • 8. Data: 2012-07-16 12:14:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grejon,

    Monday, July 16, 2012, 12:11:55 PM, you wrote:

    > Fabryczny.

    A fabryka gdzie?

    > No nic, poprosiłem mamę, co by podpięła ten "padnięty" zasilacz do
    > innego laptopa. Twierdzi, że działa, ale nie potrafi stwierdzić czy
    > ciągnie jeszcze z baterii czy normalnie z zasilacza.

    Sobie wybrałeś testera...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2012-07-16 12:15:35
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > A fabryka gdzie?

    Diabli wiedzą, pewnie w PRC.

    > Sobie wybrałeś testera...

    Lepszy kot? Jak na razie nikt inny nie ma dostępu do tych urządzeń.

  • 10. Data: 2012-07-16 12:29:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Grejon pisze tak:

    > No nic, poprosiłem mamę, co by podpięła ten "padnięty"
    > zasilacz do innego laptopa.

    Tak tak rób tak dalej ;)
    Juz widziałem zasilacz +36V podpięty do +12V

    --
    Piter