    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co sie sypie w starych Alfach?
    Date: Wed, 05 Oct 2011 14:36:48 +0200

    W dniu 2011-10-05 12:45, Maciek pisze:

    > Mam propozycje przejecia za nieduze pieniadze starej Alfy Romeo z 1990
    > roku. Model 33 z silnikiem w ukladzie bokser, bez gazu.
    Zdefiniuj nieduże pieniądze. W przypadku tak starej alfy nieduże
    pieniądze to 1000 zł. Szczerze, mówię z perspektywy ex-posiadacza modelu
    145 boxer młodszego o 6 lat.

    > Jakiego poziomu masakry nalezy sie spodziewac po tej marce, w tym wieku?
    Dowolnego. Elektryka, silnik, skrzynia. Zawieszenie jest totalnie nie na
    nasze drogi. Nie powinna rdzewieć.
    > Samochod w Polsce chyba od 1995 roku. Caly czas uzywany, choc przez ostatni
    > rok rzadko. Blacha bez purchli, podwozie na oko bez dziur.
    Podwozie będzie OK, silnik będzie ... boxerem.

    > Jezdzilem, nawet zywo sie jeszcze zbiera.
    Sprawdź sprzęgło. Podjedź parę razy pod krawężnik. Sprawdź czy nie dymi
    na niebiesko, zwłaszcza rano. Sprawdź światła, wycieraczki, migacze i
    wszystkie lampki, klakson, opuszczanie szyb jeśli ma itd. W Alfach sypią
    się detale, ale jak się sypią...

    > Warto sie pakowac w taki samochodzik przy zalozeniu, ze ma pojezdzic rok,
    > gora dwa na trasach miasto-przedmiescie?
    Za małe pieniądze - warto.Alfa ma swoją klasę, jest nietypowa, wyróżnia
    się. Jest twarda i kapryśna i sypie się co chwila ale boxer daje radość
    z jazdy. Raz w tygodniu obowiązkowa kontrola oleju i połączeń
    elektrycznych. Jeśli to ma być jedyna opcja na dojazd do pracy to ...
    odpuść sobie. Jeśli auto mniej krytyczne - można brać.

    > Ile toto przecietnie pali?

    Paliwa czy oleju?:) 1.6 boxer palił 12l/100km paliwa i 100 ml oleju na
    200 km. Dawało to pół litra na 1000km i według książki mieściło się w
    normie!!!:) Zaniedbanie uzupełniania oleju kończy się uwaleniem panewek.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: