  • 1. Data: 2013-03-25 20:17:08
    Temat: Co świeci lepiej h4 czy h7?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    Moja xsara świeci słabo i wiele razy pytałem Was co można poprawić.
    akurat tak się złożyło że mam trochę wolnej gotówki na ten cel.
    regeneracja lamp kosztuje 70-150zł plus przesyłka, nowe lampy 120-170.
    Niestety w tym modelu (1997-2000)niema szans na xenony. tak więc do
    wyboru mam h4 dwuwłókową, albo 2x h7. wiem ze technologia ta sama, ale
    może macie jakieś informacje które przekonają mnnie do zakupu nowych
    droższych lamp na żarówki h7?
    Czy są jakieś folie na nowe lampy, które chronią plastikowe szkiełka
    reflektorów?

    ToMasz

  • 2. Data: 2013-03-25 20:34:51
    Temat: Re: Co świeci lepiej h4 czy h7?
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-03-25 20:17, ToMasz pisze:
> [...]
    > droższych lamp na żarówki h7?
    > Czy są jakieś folie na nowe lampy, które chronią plastikowe szkiełka

    Ja kiedyś problem kiepskiego świecenia rozwiązywałem tak:
    Odbłyśniki zregenerowane
    Na wtyczce od żarówki musiało być minimum 13V a co za tym idzie trochę
    pracy na instalacji elektrycznej. Bo po drodze straty były i napięcie na
    wtyczkach miałem 11 -12V
    No i same żarówki H4. Wtedy zadowolony byłem z BLUE VISION i VISION
    PLUS.

    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl

  • 3. Data: 2013-03-25 21:26:11
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5150a2b4$0$1253$65785112@news.neostrada.pl...

    > wyboru mam h4 dwuwłókową, albo 2x h7. wiem ze technologia ta sama, ale
    > może macie jakieś informacje które przekonają mnnie do zakupu nowych
    > droższych lamp na żarówki h7?

    H7 świecą lepiej gdyż całe światło emitowane przez włókno jest rzucane na
    drogę. Przy H4 kilkadziesiąt procent światła tłumi daszek - przesłona.

    Nowe lampy jak się się spodziewam niefirmowe mogą świecić słabo bo mają
    słabe elementy optyczne. Ale spróbowac można. Jeśli masz H4 i wsadzisz 2Xh7
    bedziesz musiał trochę przerobić instalację gdyż przy H4 gdy włączasz
    drogowe, gasną mijania. Przy H7 jednocześnie świecą mijania i drogowe.

    > Czy są jakieś folie na nowe lampy, które chronią plastikowe szkiełka
    > reflektorów?

    zazwyczaj nie ma takiej potrzeby. A regenerować musisz z powodu spalonego
    odblasku, czy matowego szkła?

  • 4. Data: 2013-03-26 07:53:35
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-03-25 20:17, ToMasz pisze:
    > wyboru mam h4 dwuwłókową, albo 2x h7. wiem ze technologia ta sama, ale
    > może macie jakieś informacje które przekonają mnnie do zakupu nowych
    > droższych lamp na żarówki h7?

    Żarówki H7 są droższe, a delikatniejsze. W wielu modelach samochodów
    przepalają się bardzo szybko, nawet 4 razy ciągu w roku. Zwłaszcza jeśli
    są to żarówki typu super hiper night +80%. No i dziwnym zbiegiem
    okoliczności szybko się przepalają w samochodach, gdzie samodzielna
    wymiana żarówek jest co najmniej kłopotliwa :)

    Ale jak sobie przypomnę ile widziałem jadąc nocą moim starym samochodem
    z H4, to wolę trudniejszą i częstszą wymianę H7 w obecnym.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-03-26 08:55:23
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 26.03.2013 07:53, Miroo wrote:

> [...]
    >
    > Ale jak sobie przypomnę ile widziałem jadąc nocą moim starym samochodem
    > z H4, to wolę trudniejszą i częstszą wymianę H7 w obecnym.

    Potwierdzam H7 przepalaja sie duzo czesciej niz zwykle H4. Zwlaszcza
    podatne sa wszelkie NightBreakery, +50 itp.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2013-03-26 10:45:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 26 Mar 2013 08:55:23 +0100 osobnik zwany Marek napisał:

    > Potwierdzam H7 przepalaja sie duzo czesciej niz zwykle H4. Zwlaszcza
    > podatne sa wszelkie NightBreakery, +50 itp.

    nic dziwnego, że te wszystkie +cośtam się przepalają bo to są
    przewoltowane żarówki

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2013-03-26 11:06:34
    Od: "tor" <x...@o...pl>

    Dużo zależy od konstrukcji lampy. Ja mam w jednym aucie H4 ,w drugim H1, a
    kuzyn u siebie H7. Powiem Ci, że najlepiej (w tym przypadku) świecą H4.
    Generalnie jak masz możliwość to weź te lampy, które mają "zdrowy"
    odbłyśnik. Najlepiej używki markowe, bo z zamiennikami jest w kratkę. Jak
    trafisz dobre, to będą świeciły b. ładnie, a jak nie to nawet ich poprawnie
    nie wyregulujesz.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-04-06 14:55:00
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-25 20:17, ToMasz pisze:

    > regeneracja lamp kosztuje 70-150zł plus przesyłka, nowe lampy 120-170.

    za sztukę? I tak tanio. Do mojej X2 bez 250-300 zł /szt nie podchodź :(

  • 9. Data: 2013-04-06 16:24:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Apr 2013 14:55:00 +0200, PlaMa napisał(a):

    > za sztukę? I tak tanio.

    Albo drogo, jak po wymianie bedzie gorzej niz przed :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-04-06 23:32:44
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-04-06 16:24, J.F. pisze:

    > Albo drogo, jak po wymianie bedzie gorzej niz przed :-)

    Nieprawda że to drogo. Ja ksenony Hella regenerowałem za 350 zł komplet.
    T.z. robione było czyszczenie optyki i napylenie nowej warstwy na
    odbłyśnik. Świecą jak nówki i nie ma co nawet porównywać do zamienników
    które mają z założenia skopana optykę.
    Czy to drogo gdy nowe kosztują około 2000złalbo więcej? Chyba nie.

    A tak na marginesie, to oni specjalnie teraz tak robią, by po kilku
    latach wypalały się odbłyśniki w lampach ksenonowych. Tak jest/było w
    Avensisach. Nie wiem czy to się zmieniło.
    --
    Krzysiek
    www.zmieleni.pl