eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo to: Skoda czy Duży Fiat 125p? › Re: Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.
    fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Co to: Skoda czy Duży Fiat 125p?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5...@g...com>
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Date: Sun, 14 Apr 2019 22:55:40 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <5cb39e4d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.52.48
    X-Trace: 1555275341 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 89.64.52.48:58064
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2395
    X-Received-Body-CRC: 220350654
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2654491
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-04-14 o 21:35, Majka pisze:
    > Co to jest:
    >
    > w Skodzie klekocze. Dokładnie tak samo klekotały mi zawory w Polskim Fiacie /125p/
    jaki kiedyś miałam (w 1993 kupiłam sobie rocznik 1974, pomarańczowy ;)).
    > Tam, we Fiacie regulował mi zawory wujek mechanik - szczelinomierz + klucze + dobry
    słuch. Starczało na kilka miesięcy i od nowa klekotało.
    >
    > Teraz mam Fabię. Też klekocze, podobnie do tamtego Fiata.
    > Ale w Skodzie jest regulacja zaworów automatyczna (kasowanie luzów).
    > Więc co stuka?

    Trzeba pamiętać że te hydrauliczne szklanki kasujące luz zaworowy też
    mogą się zepsuć.
    Zwłaszcza jak samochód jeździł na jakimś byle jakim oleju i rzadko
    wymienianym.

    Charakterystyczne jest właśnie to, że klepie po dłuższym postoju -
    regulatory które pchają zawory które zostały otwarte na noc, cofają się
    pod naciskiem sprężyn zaworowych.
    Rano wymagają dłuższego czasu nim napełnią się olejem i skasują luz.

    Natomiast może to być wiele innych przyczyn - podstawowa sprawa to
    osłuchać samochód stetoskopem żeby ustalić czy to stuka na dole
    (panewki), czy na górze (rozrząd).


    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:
    http://powertorque.cba.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: