  • 21. Data: 2023-09-12 14:51:56
    Temat: Re: Co to za radio?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ale typowo polska miara pojemności to półlitry.
    Ale obowiązywała tylko od 6:00 13:00.

    Robert

  • 22. Data: 2023-09-12 15:38:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Ale obowiązywała tylko od 6:00 13:00.

    Dlaczego do 13:00, a nie od? I dlaczego do 6:00? Znajomemu w latach
    dziewięćdziesiątych dwóch ludzi wykańczało dom (tacy w berecikach
    z antenką, zaznaczę, by ktoś się nie czepiał, że NTG). Robili dobrze,
    terminów nie zawalali, przychodzili rano. Zawsze stawiali półlitry
    na parapecie. Punktualnie o 13 majster rozlewał, wypijali, zakąszali
    i brali się znowu do roboty. W końcu padło pytanie, dlaczego tak,
    skoro już nie ma żadnych ograniczeń. "Panie Mietku, organizm się
    przyzwyczaił".

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2023-09-12 15:38:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Internet mi nie chce powiedzieć o co chodzi z tymi centymetrami.

    Mi też mało mówił, jak to pierwszy raz zobaczyłem. Ale coś jest.

    https://www.vintage-radio.net/forum/showthread.php?t
    =124200

    https://web.mit.edu/sahughes/www/8.022/lec06.pdf

    --
    Badam pana i badam, ale wciąż nie mogę dojść przyczyny pańskiej
    dolegliwości. Przypuszczam, że to alkohol...

  • 24. Data: 2023-09-12 16:05:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Dlaczego do 13:00, a nie od? I dlaczego do 6:00?

    Noooo miało być odwrotnie. Od 13:00 do 6:00.
    A dlaczego do 6:00? Bo taki był przepis o ograniczeniu w sprzedaży alkoholi.

    Robert

  • 25. Data: 2023-09-12 16:53:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Noooo miało być odwrotnie. Od 13:00 do 6:00. A dlaczego do 6:00?
    > Bo taki był przepis o ograniczeniu w sprzedaży alkoholi.

    Konkretnie to był jakiś dekret wydany na samym początku stanu wojennego
    rzez Wojskową Radę Ocalenia Narodowego. I jakże tu nie wspomnieć postaci
    przewodniczącego Komisji Centralnej ds. Działalności Przeciwalkoholowej
    w Wojsku:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Albin_%C5%BByto

    Przy samym WRON powstało rozszerzone ciało, dbające również o morale
    ludności cywilnej. W jego skład, poza wyżej wymienionywm, wchodzili
    również generałowie Józef Baryła, Włodzimierz Oliwa oraz Teodor Kufel.
    Stąd musiała wyjść inicjatywa w sprawie godzin.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2023-09-12 16:57:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Konkretnie to był jakiś dekret

    Mi znana jest ustawa, gdzie skodyfikowali ten aspekt życia.
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    820350230/O/D19820230.pdf

    Robert

  • 27. Data: 2023-09-12 17:18:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Mi znana jest ustawa, gdzie skodyfikowali ten aspekt życia.
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    820350230/O/D19820230.pdf

    Ta ustawa jest z 26 października 1982. Mogła kodyfikować to, co było
    praktykowane wcześniej, wprowadzone oddolną inicjatywą wojskowych
    (tak jak sam stan wojenny, który dopiero po czasie był jakoś klepnięty
    w kierunku legalności). Tak czy inaczej, w okresie słusznie minionym
    zawsze podobało mi się szukanie kompetencji na podstawie nazwisk.
    Ministrem od rolnictwa był Leon Kłonica, a od budownictwa Glazur.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2023-09-12 20:45:15
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Internet mi nie chce powiedzieć o co chodzi z tymi centymetrami.

    Ciotka Wiki wie
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_el
    ektryczna

    Pozdrawiam

    DD

  • 29. Data: 2023-09-13 00:38:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-12, Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > Ciotka Wiki wie
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_el
    ektryczna

    O, więc jednak w litrach.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2023-09-13 20:10:22
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2023-09-12 17:18, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Tak czy inaczej, w okresie słusznie minionym
    > zawsze podobało mi się szukanie kompetencji na podstawie nazwisk.
    > Ministrem od rolnictwa był Leon Kłonica, a od budownictwa Glazur.

    Nigdy, także ówcześnie nie wierzyłem,i nie wierzę, że to przypadek.
    Po prostu prawdziwi decydenci nie wychodzili z cienia,
    a tymi nominacjami robili sobie ze wszystkich jaja!

    Włodek