  • 1. Data: 2012-10-01 10:05:19
    Temat: Co wybrać cz2
    Od: b...@o...pl

    Jakiś czas temu założyłem wątek o wyborze auta dla siostry, jednak wypadł mi
    kilkudniowy wyjazd za granicę, gdzie nie miałem zbytnio ani czasu ani możliwości żeby
    tu zaglądać i odpisywać, więc wątek umarł śmiercią naturalną. Przez ten czas sprawa
    została przemyślana, do paru autek się przymierzyłem itp i już mam mniej więcej jakąś
    koncepcję.
    Szukam auta dla siostry, do ok 12 000, z silnikiem benzynowym (z rozważaną opcją
    zagazowania). Autko na codzień będzie używane w dużym mieście, do tego dziurawym
    (Wrocław) przez 1 osobę (kobieta, dość wysoka), jednak co jakiś czas (raz na miesiąc
    - dwa) będzie musiało załadowane pokonywać trasę Wrocław - Gdańsk - Wrocław, więc
    musi jako tako spisywać się na trasie. Francuzy odpadają - taki kaprys i już. Siostra
    jest początkującym kierowcą, auto musi być tanie i bezproblemowe w eksploatacji. Na
    początku były różne koncepcje, w końcu zdecydowaliśmy się na coś z okolic segmentu B.
    Przeglądając ogłoszenia wstępnie wybrałem kilka modeli które można kupić za te
    pieniądze a które nie śmierdzą jeszcze za bardzo rocznikiem:
    -Ford Fiesta mk6
    -Opel Corsa C
    -Fiat Punto II (po face liftingu)
    -Seat Ibiza III
    -Skoda Fabia I
    Z tych modeli będziemy szukać raczej wersji 5-cio drzwiowych.
    Co myślicie? Które z tych aut najlepiej się nada i z jakim silnikiem szukać? Ze
    względu na pokonywane co jakiś czas trasy odrzucam takie silniki jak np 1.0 w Corsie.
    No chyba że się mylę?
    Na pierwszy rzut oka najbardziej pasuje mi Fiesta (pozytywne doświadczenia z fordami,
    młode roczniki, łatwo o auto z klimą itp).
    Corsa - nie mam zdania, wydaje się najmniejsza (?)
    Punto - z jednej strony wydaje się rozsądne, ale jakoś ciężko mi się przekonać do
    Fiata. Nie wiem, może niesłusznie, dlatego pytam i nie skreślam tego auta. Na plus
    młode roczniki, ale przeważnie totalne golasy.
    Ibiza fajna, łatwo o przyzwoicie wyposażony egzemplarz, ale chyba najdroższa i raczej
    było by to auto starsze od pozostałych
    Fabia - nie mam zdania ani doświadczeń z tym modelem ani marką.
    Przypominam że ma tym jeździć baba która z każdą pierdołą będzie jeździć do
    mechanika, do tego początkująca więc auto ma być jaknajbardziej bezproblemowe i tanie
    w eksploatacji. Wyposażenie oczywiście najmniej ważne, ale jak można mieć coś fajnego
    w tej cenie to czemu nie. Doradzicie coś?

  • 2. Data: 2012-10-01 10:27:55
    Temat: Re: Co wybrać cz2
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Wyposażenie oczywiście najmniej ważne, ale jak można mieć coś fajnego w tej
    cenie to czemu nie. Doradzicie coś?

    Kup to co będzie najmniej zużyte i akurat będzie pod ręką.
    Chyba, że zamierzasz się tym zakupem brandzlować 2 lata, zrobić 10 tys km i
    oglądać 1200 samochodów - na samym końcu stwierdzając, że ten pierwszy był
    najlepszy.
    Najważniejszy stan techniczny, dokumentacja i w miarę pewne źródło i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2012-10-01 11:56:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Z tych modeli będziemy szukać raczej wersji 5-cio drzwiowych.

    IMO błąd. Dla jednej osoby 3-drzwiowy jest zdecydowanie wygodniejszy - wiem
    bo mam :-). Znacznie łatwiej się wsiada przez szerokie drzwi. Owszem na
    parkingu nie można ich całkiem na oścież otworzyć, ale i tak łatwiej się
    wsiada przez szerokie uchylone niż przez wąskie uchylone minimalnie
    bardziej.

    > Przypominam że ma tym jeździć baba która z każdą pierdołą będzie jeździć
    > do mechanika, do tego początkująca więc auto ma być jaknajbardziej
    > bezproblemowe i tanie > w eksploatacji.

    No to zdecydowanie Punto, albo Fabia. Tego sprzedawało się w tamtych czasach
    bardzo dużo i jest sporo zamienników części w rozsądnych cenach. A jak
    dziurawe miasto to amorki i inne elementy zawieszenia będą szły często.

    Jeśli chodzi o pakowność to Ibiza to porażka - tam się nic nie da upchnąć bo
    tylna szyba idzie bardzo płasko. Nie wiem, jak w tej kwestii wypada Fiesta i
    Corsa. W Fabii jest na pewno lepiej niż w Ibizie, ale najlepiej jest w
    Punto - tylna szyba jest prawie pionowa więc po złożeniu tylnych siedzeń
    można włożyć naprawdę spore pudło (albo pudła).

    > Wyposażenie oczywiście najmniej ważne, ale jak można mieć coś fajnego w
    > tej cenie to czemu nie. Doradzicie coś?

    Klima i wspomaganie obowiązkowo. ABS i poduszka to chyba był już standard, a
    reszta wedle uznania. Przydają się elektryczne szyby do płacenia na bramkach
    na autostradzie. Przy jednym kierowcy nie potrzeba elektrycznych lusterek bo
    ustawi je sobie raz i tyle. Ogólnie im mniej elektrycznych bajerów tym
    lepiej - po co maja się psuć :-)

    Aha, jak ma często coś wozić to obowiązkowa dzielona tylna kanapa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-10-01 13:20:11
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

> [...]
    > najlepszy.
    > Najważniejszy stan techniczny, dokumentacja i w miarę pewne źródło i tyle.

    Co racja to, racja.

    Też przesiedziałem miesiąc w internecie, a potem jak już miałem gotówkę
    przeliczyłem ile musiałbym się najeździć (akurat w okolicy nic ciekawego nie
    było), to dałem sobie spokój i pojechałem w jedno miejsce, gdzie jest
    kilkanaście komisów, kupiłem zupełnie co innego niż planowałem i jestem
    zadowolony :)

    pozdrawiam
    Przemek.

  • 5. Data: 2012-10-01 13:29:32
    Od: b...@o...pl

    Z oględzinami i wyborem konkretnego egzemplarza sobie poradzę, ale że auta tego
    segmentu nigdy nie leżały w kręgu moich zainteresowań, ani nie miałem z nimi zbyt
    dużo do czynienia, więc pytam lepiej zorientowanych. To chyba nic dziwnego?

  • 6. Data: 2012-10-01 13:35:58
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > parkingu nie można ich całkiem na oścież otworzyć, ale i tak łatwiej się
    > wsiada przez szerokie uchylone niż przez wąskie uchylone minimalnie

    Ja mam dokładnie odwrotne obserwacje - przez około 2 lata użytkowałem 2 egzemplarze
    tego samego modelu, w wersji 2 i 4 drzwiowej, i wygodniej mi się jeździło tym drugim.
    Mniej problemów na ciasnych parkingach, brak konieczności niewygodnego sięgania
    daleko do tyłu po pas, no i załadunek (a tym bardziej rozładunek) czegokolwiek
    większego niż siatka z zakupami na tylną kanapę czy z fotele (czasem musiałem tak
    różne rzeczy przewozić) bez porównania wygodniejszy przez drzwi niż przeciskając się
    między słupkiem a złożonym fotelem. Ale to były auta sporo większe niż te o których
    tu mówimy, więc może się mylę ;) W każdym razie liczba drzwi na pewno nie będzie
    czynnikiem decydującym, jednak jeśli trafią się 2 podobne egzemplarze do wyboru to
    ten 5 drzwiowy będzie miał plusa.

  • 7. Data: 2012-10-01 13:44:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Monday, October 1, 2012, 11:56:03 AM, you wrote:

> [...]
    > parkingu nie można ich całkiem na oścież otworzyć, ale i tak łatwiej się
    > wsiada przez szerokie uchylone niż przez wąskie uchylone minimalnie

    Absurd, nieprawda, zaprzeczenie elementarnej geometrii.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2012-10-01 14:33:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Absurd, nieprawda, zaprzeczenie elementarnej geometrii.

    To popatrz gdzie jest słupek. W 3-drzwiowym wysiadasz na bok i do tyłu więc
    drzwi mogą być minimalnie uchylone. W 5 drzwiowym masz tam słupek więc
    musisz wysiadać bardzie do przodu - a tam są uchylone drzwi i problem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-10-01 14:37:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > tak różne rzeczy przewozić) bez porównania wygodniejszy przez drzwi niż >
    > przeciskając się między słupkiem a złożonym fotelem.

    Za to łatwiej coś przewozić z przodu - coś za coś.

    W trzydrzwiowym Punto wiozłem kiedyś choinkę 150 cm długości. Po prostu
    odsunąłem do tyłu fotel pasażera i bez problemu ją przechyloną włożyłem
    przez otwarte drzwi. Powodzenia z tym samym w aucie 5 drzwiowym :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2012-10-01 14:50:04
    Od: "Maciek" <k...@g...pl>

    >To popatrz gdzie jest słupek. W 3-drzwiowym wysiadasz na bok i do tyłu więc
    >drzwi mogą być minimalnie uchylone. W 5 drzwiowym masz tam słupek więc
    >musisz wysiadać bardzie do przodu - a tam są uchylone drzwi i problem.

    Nie bierzesz pod uwagę kąta otwarcie drzwi. Przy krótszych drzwiach
    (samochody 4 i 5d) jest on większy, drzwi otwierają się szerzej,
    zdecydowanie łatwiej jest wsiadać/wysiadać np. na ciasnych parkingach. Jest
    więcej wolnej przestrzeni aby wysiąść.
    Tam gdzie wzrokowo miałem odległość od kolejnego zaparkowanego samochodu
    podobną i wysiadałem bez problemu przy 5d to w 3d musiałem odsuwać fotel do
    końca aby się wydostać. Nie mówiąc już o pasażerach z tyłu, co prawda trochę
    gimnastyki nikomu nie zaszkodziło. Starsze osoby miewały nie lada problem.