  • 11. Data: 2012-07-07 17:36:59
    Temat: Re: Co za wynalazek!
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zn0idg$....@4...net
    *J.F.* napisał(-a):

    > Nie obejrzales. Dziadek to przezyl i nie ma zludzen - traci kontrole
    > nad pojazdem i traci kontrole nad kierownica. Dlatego sobie wymyslil
    > blokade.

    Obejrzałem, ale mniejsza o to. Dziadek nie dopuszcza do myśli, że ta
    jego blokada może zadziałać w innych okolicznościach niż on sobie
    umyślił i spowodować większe nieszczęście niż by sam wyjebał w drzewo.
    "Obcinanie" silnika jest tak samo chorym pomysłem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2012-07-07 18:08:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 07 Jul 2012 15:42:58 +0200, Excite wrote:

    > Ten dziadzio w ogóle nie rozumie dlaczego auto ściąga po wystrzale
    > opony, błędnie założył że utrzymanie kierownicy w jednej pozycji
    > przełoży się na utrzymanie toru jazdy.

    Dokładnie - po wystrzale opony swoboda ruchu kierownicą jest potrzebna
    właśnie po to żeby utrzymać tor jazdy i skompensować ściąganie spowodowane
    brakiem opony.

    Jak zablokuje kolumnę kierownicy, to już mogiła.

    Natomiast co do zasady, to mają samochód wyposażony w ESP i czujniki
    ciśnienia w kołach można zaimplementować reakcję na taką sytuację.
    Pytanie jeszcze jak standardowy program ESP sobie w takim wypadku radzi (bo
    może całkiem nieźle).

    Co to przypadku "z życia" to mam mój film gdzie poszła mi przednia opona:
    (34 sekunda http://www.youtube.com/watch?v=NsUe8mEbau0 )
    Co by się stało po zablokowaniu kolumny to sobie każdy może wyobrazić.

    Kierowcę trzymałem mocno, więc żadnego niekontrolowanego wyrwania jej z rąk
    nie było.

  • 13. Data: 2012-07-07 19:30:08
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-07-07 18:08, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > brakiem opony.
    > Jak zablokuje kolumnę kierownicy, to już mogiła.

    Dlatego dziwię się że Auto Świat nagłaśnia takie idiotyzmy. Ktoś to
    oglądnie i jeszcze mu do głowy wpadnie że podczas wystrzału opony należy
    trzymać sztywno kierownice zamiast kontrować ściąganie.

    W ogóle jak widzę tych naszych krajowych "wynalazców" to mam wrażenie że
    oni wszyscy z jednej wsi pochodzą a edukację to zakończyli co najwyżej
    na zawodówce. Przeważnie to starsi panowie którzy coś by chcieli
    pomajstrować ale nie bardzo mają w czym. Podstawowej wiedzy im brakuje
    więc brną z tymi swoimi głupotami będąc ślepym na głosy krytyki, potem
    mamy jakieś zderzaki Łagiewki, blokady kierownicy, diesle na wodę i
    generatory czystej energii które więcej energii pobierają niż produkują.
    To nie są żadni wynalazcy, prawdziwi wynalazcy to np. Ci co stworzyli
    niebieski laser używany w czytnikach optycznych a nie jakiś wiejski
    chłop co psuje Malucha.

  • 14. Data: 2012-07-07 20:20:35
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.07.2012 00:57, Tomasz Pyra pisze:
    > Chyba nie było:
    > http://www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk
    >
    > Jak dla mnie chyba najgłupszy pomysł w co możnaby wyposażyć samochód.

    ciekawe jak zachowa się ten wynalazek w pobliżu placu zabaw, gdzie
    dziecko się będzie bawiło zdalnie sterowanym samochodem z marketu za
    xdziesiąt zł.. i co gdy to dziecko będzie na kolizyjnym...

    no i ciekawe co na to panowie ze stacji kontroli pojazdów..

  • 15. Data: 2012-07-07 20:22:37
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.07.2012 20:20, Albercik pisze:

> [...]
    > xdziesiąt zł.. i co gdy to dziecko będzie na kolizyjnym...
    >
    > no i ciekawe co na to panowie ze stacji kontroli pojazdów..

    a no i jeszcze... jest szansa że to nie zadziała ze względu na efekt
    doplera, wszak koło się dość szybko kręci, ale z drugiej strony tandetny
    nadajnik może mieć taki rozrzut że tego "doplera" będzie miał w d**ie.

  • 16. Data: 2012-07-07 22:08:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    nn1e3f$....@4...net
    *Tomasz Pyra* napisał(-a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=NsUe8mEbau0

    Co to za lotnisko?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2012-07-07 22:16:45
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W tagach jest http://rallyland.pl/

  • 18. Data: 2012-07-07 23:31:35
    Temat: Re: Co za wynalazek! [OT]
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201207
    06/POWIAT02/120709690

    sponiewierało go niemożebnie

  • 19. Data: 2012-07-07 23:49:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.07.2012 00:57, Tomasz Pyra pisze:
    > Chyba nie było:
    > http://www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk
    >
    > Jak dla mnie chyba najgłupszy pomysł w co możnaby wyposażyć samochód.

    "Jak to się mówi" ów "wynalazca" jest kompletnym idiotą i powinien z
    miejsca dostać zakaz kierowana wszelkimi pojazdami mechanicznymi.

    Oprócz uwag innych - taki dodatkowy ciężarek na obwodzie felgi zaburzy
    jej wyważenie. A ja nie widziałem z drugiej strony równie dużego ciężarka.

    A czy najgłupsze? Bo ja wiem, kiedyś widziałem parę pomysłów z początku
    zeszłego wieku, m.in. "bezpieczny dla pieszych" zderzak, który się miał
    postać walca, tylko obracającego się przeciwbieżnie do ruchu kół.

    Inne głupsze pomysły... Cóż, może nie w samochodach, ale blaszane
    tablice "na sztorc" na przednich błotnikach motocykli były dość
    idiotyczne. W sumie podobnie jak różne ostrze ozdóbki na masce samochodów.

  • 20. Data: 2012-07-09 10:27:49
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2012-07-07 19:30, Excite pisze:

> [...]
    > To nie są żadni wynalazcy, prawdziwi wynalazcy to np. Ci co stworzyli
    > niebieski laser używany w czytnikach optycznych a nie jakiś wiejski

    Generalnie zgadzam się, ale sam wynalazek niezbyt się liczy, trzeba
    jeszcze znaleźć zastosowanie, a jak widac nie wszyscy wynalazcy o tym
    myślą :)