  • 1. Data: 2017-08-27 14:54:37
    Temat: Co zastąpi CB w samochodach ...
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    ... no i kiedy ? :-)

    Bo czekam na to. Moim zdaniem CB radio nie nadaje się bo:
    - potrzebuje dość okazałej anteny
    - nie daje żadnej inteligencji wymiany informacji

    Wyobrażam sobie, że kolejnym krokiem będzie wykorzystanie 802.11p ale nic mi
    nie wiadomo o konkretnych rozwiązaniach. Wiecie co, nie wiecie ?

  • 2. Data: 2017-08-27 16:53:50
    Temat: Re: Co zastąpi CB w samochodach ...
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.08.2017 o 13:54, re pisze:
> [...]
    >
    > Wyobrażam sobie, że kolejnym krokiem będzie wykorzystanie 802.11p ale
    > nic mi nie wiadomo o konkretnych rozwiązaniach. Wiecie co, nie wiecie ?

    w sumie jakby dodali do janosika PTT z możliwością wyboru zasięgu
    działania (1km, 3km, 5km, 20km, 50km) to by było coś, może by się
    przyjęło? Łatwo możnaby wyfiltrować tych co ch.. rzucają albo coś sprzedają.

    Łukasz

  • 3. Data: 2017-08-27 17:16:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "ddddddddddddd"

> [...]

    działania (1km, 3km, 5km, 20km, 50km) to by było coś, może by się
    przyjęło? Łatwo możnaby wyfiltrować tych co ch.. rzucają albo coś sprzedają.
    ---
    To jeszcze nie dali ?

    Tylko ja myślę o standardzie komunikacyjnym a nie funkcjonalności jakiejś
    jednej aplikacji mobilnej. Poza tym odwołałem się do standardu komunikacji
    między samochodami (ew z infrastrukturą) a nie przez internet, czyli właśnie
    tak jak w CB. Samochody będą miały ten standard zaimplementowany na potrzeby
    samej jazdy (np ładowanie elektryków w formie V2G) a mnie chodzi o pewne
    szczególne zastosowanie do komunikacji głosowej (tu nie znalazłem
    konkretnego protokołu). Oczywiście nie tylko do komunikacji głosowej. Całe
    to powiadamianie Janosika właśnie w takiej komunikacji między samochodami
    można zrealizować. No ale trzeba mieć taką komunikację. Oceniam z drogi, że
    CB naprawdę wymiera i czas na coś nowego. Zapewne aplikacje mobilne będą
    oferowały różne możliwości, ale to bez sensu jest jak nie zapewnia
    komunikacji powszechnej. Myślę, że taki standard może się wykluć a może już
    się wykluł tylko jeszcze nie ma takiego wsparcia w sprzęcie by ktoś widział
    interes w oferowaniu takich rozwiązań. Nawet tak sobie myślę, że to pewna
    nisza, którą możnaby wypełnić o ile oczywiście już ktoś tego nie zrobił...

  • 4. Data: 2017-08-27 18:09:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/27/2017 2:54 PM, re wrote:
    > Bo czekam na to. Moim zdaniem CB radio nie nadaje się bo:
    > - potrzebuje dość okazałej anteny
    > - nie daje żadnej inteligencji wymiany informacji

    Od kilku lat przemieszczam się z włączonym CB po dośc ruchliwej trasie
    między miastami i okolicy.

    Probleme CB jest gwałtowny spadek kultury. Obserwuje codziennie zjawiska
    jak:
    a) puszczanie disco-polo z radia w eter "bo zajebisty kawałek"
    b) klniecie w sposób ktory utrudnia usłyszenie wyrazu innego niż "kurwa"
    c) pełno tirmanów szukających ulicy jak by nie mieli telefonu z navi
    d) ostrzeganie o patrolach na "podobno 342" kiedy patrol już dawno
    zakończył prace i wpiernicza kolację
    e) ewangelicy cytujący pismo święte, czasem całe kawałki
    f) kwiat inteligencji polskiej kończący kazde zdanie "jebnąć ci?"
    g) pustaki uważający że wszystkiemu sa winne osobówki
    h) pustaki uważające że wszystkiemu sa winne tiry
    i) dyskusje czy Man jest lepszy od Merca i dlaczego
    j) niekreślone bluzgi w nieokreslony kierunku z gatunku "kurwa, uważaj huju"
    k) prowokacje słowne z pogrózkami z okolic zarzutów prokuratorskich

    natężenie tego g... rośnie od lat. Obecnie CB jest w zasadzie mało
    uzyteczne.

  • 5. Data: 2017-08-28 10:39:47
    Od: robot <a...@o...pl>

    > e) ewangelicy cytujący pismo święte, czasem całe kawałki

    Weź napisz coś więcej o tym, jak możesz. Bo nie wiem jak to rozumieć.

  • 6. Data: 2017-08-28 10:59:09
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Normalnie, ktoś sobie czyta Biblię na głos przez CB. W Łodzi częste, tak samo jak
    deviled, robiący z siebie gwiazdy eteru

  • 7. Data: 2017-08-28 11:13:31
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 10:59, Przemyslaw P. pisze:
    > Normalnie, ktoś sobie czyta Biblię na głos przez CB. W Łodzi częste, tak samo jak
    deviled, robiący z siebie gwiazdy eteru

    Aha.
    Po prostu nie mogłem w to uwierzyć.
    Podejrzewałem, że to jakaś przenośnia.
    Życie nigdy nie przestaje zadziwiać.

  • 8. Data: 2017-08-28 16:50:58
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.samochody re <r...@r...invalid> wrote:

> [...]
    > między samochodami (ew z infrastrukturą) a nie przez internet, czyli właśnie

    Dziś jest tendencja, że wszystko idzie przez Internet, i tak już pewnie
    będzie.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 9. Data: 2017-08-28 18:42:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/28/2017 10:39 AM, robot wrote:
    > Weź napisz coś więcej o tym, jak możesz. Bo nie wiem jak to rozumieć.

    Normalnie. Bierze shizofrenik gruszke i czyta biblię. Zazwyczaj
    interesuja ich sceny apokalipsy, miłosierdzie znacznie mniej.

  • 10. Data: 2017-08-28 20:46:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 18:42 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Normalnie. Bierze shizofrenik gruszke i czyta biblię. Zazwyczaj
    > interesuja ich sceny apokalipsy, miłosierdzie znacznie mniej.

    W Wawie (południe, Mokotów) w każdy piątek, co 5 min słychać tekst:
    "Mobile, loda zrobię za darmo, chętnych zapraszam na kanał 8".

    TG