    From: " Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Corsa A - swap
    Date: Sun, 25 Jul 2010 20:07:15 +0000 (UTC)

    Radarro <r...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    generalnie
    > ladna buda.
    > - mam czas :) Mysle o pol roku do roku na zrobienie calosci.
    > - kumatego zaufanego mechanika, ktory wstepnie jest chetny na takie zabawy
    > robil podobne rzezby. Ale jak to dobry mechanik nie ma za wiele czasu.
    > - jakis hajs tez mam - mysle 2-3 kPLN na start, finalnie na calosc 5-6kPLN
    > - mam w okolicy dobrze zaopatrzony szrot specjalizujacy sie w Oplach
    >
    > Co chce miec:
    > - wiecej mocy :) Mysle o aucie do ktorego bedzie mi sie chcialo wsiadac.
    Taki
> [...]
    > - 2.0 16V oplowski, 136 kunia afair - chyba najprostsze wyjscie
    > - 2,5 V6 tez Opla 170 kunia - wieksza moc, no i lepszy dzwiek :)
    > - silnik turbo z Calibry, chyba 2,0T tam bylo. To doradza mechanik, ale
    > wiadomo ze Calibry turbo co druga ulice nie stoja.
    >
    > Co musze przelozyc:
    > - silnik + chlodzenie + wydech
    > - skrzynia
    > - polosie
    > - mc persony, zawias, kola
    > - wiazke
    > - komp? licznik?
    >
    > Generalnie jedyna sluszna droga to kupic anglika albo rozbitka, jakas
    Vectra,
    > Astra, Oma i komplet przelozyc, przerobic tam gdzie trzeba.
    >
    > Pytania:
    > - Ktory silnik wybrac? Co ewent jeszcze by podeszlo?
    > - budzet rozsadny? Czy szykowac wiecej?
    > - jakies praktyczne porady?
    > - o czyms zapomnialem?
    >
    > Jak ktos mial stycznosc z taka rzezba w praktyce, niech da znaka.
    > Warto w ogole w takie cos wchodzic?
    >
    > Pozdrav!

    Moje zdanie na szybko - zaznaczając że się na temacie mało znam ;)

    Ale jeździłem corsą B 1993 (lub 94) 90koni (1.4).
    PS - a to nie chodzi o Corse B, tą okrągła, z airbagami i konsolą z datą,
    zegarkiem i termometrem ?

    Generalnie moja opinia jest taka - CORSA nie nada się - chyba że
    do zabawy, to dobre ale niebezpieczne ;)

    -Już wersja 90km rwie na mokrym (ten model nie miał ASR)
    -Prowadzenie po zakrętach przy większej prędkości jest "dla odważnych"
    u mnie tył uciekał i próbował przód wyprzedzić ;) radość jest
    ale tym autem można poprostu wypaść z drogi bokiem - kolega
    takim spadł z mostu ;) [nic mu się nie stało, ale w nic nie trafił].
    -tył zawieszenie jakaś belka czy coś - to naprawdę nie skręca!
    -fatalne prowadzenie w koleinach, zwłaszcza jak woda jest ślizga się
    i szarpie kierownicą, jak deptasz po gazie wtedy to szarpie ostro.

    Ok tyle z pomysłów :)

    Jak brak elektroniki i szpery przy tej mocy może być, jak
    zawieszenie tylnie ujdzie, i brak aktywnego wspomagania
    to może i można robić ;)

    -będzie szybki na prostej
    -"agresywny" na zakrętach ;)
    -i głośny w środku...

    za 5-6k można kupić auto które by odrazu jeździło (na prostej)
    jak ta corsa po przeróbkach, i sporo lepiej w zakrętach, ale
    wtedy nie ma zabawy w przeróbki.

    ok- tyle komentów od gościa co sie na tym nie zna - ale jeździł
    corsą i innymi.

    pozdrawiam.