  • 1. Data: 2011-07-21 23:22:01
    Temat: Cos huczy...
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Pacjent to Volvo 760 1989r 2.4 diesel, automat, z licznikowym
    przebiegiem prawie pol miliona km (poprzestawiane lekko cyferki, wiec
    pewnie ze 200-300 tys wiecej).
    W czasie jazdy huczy cos jakby lozysko kola - niezamocno, ale
    uciazliwie. Na podnosniku wszystkie kola reca sie bez szumu (sprawdzal
    mechanik). Macie pomysl co to moze byc, albo jak to zdiagnozowac bez
    wymieniania polowy samochodu?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-07-21 23:54:35
    Temat: Re: Cos huczy...
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 21.07.2011 23:22, RadekNet pisze:
    > W czasie jazdy huczy cos jakby lozysko kola - niezamocno, ale
    > uciazliwie.

    Wał?

    S.

  • 3. Data: 2011-07-21 23:57:47
    Od: to <t...@x...abc>

    begin RadekNet

> [...]
    > uciazliwie. Na podnosniku wszystkie kola reca sie bez szumu (sprawdzal
    > mechanik). Macie pomysl co to moze byc, albo jak to zdiagnozowac bez

    To, ze na podnośniku tego nie słychać nie oznacza, że to nie łożysko w
    którymś kole -- podczas jazdy obciążenie jest większe, niż jak koło sobie
    wisi. ;)

  • 4. Data: 2011-07-22 00:48:48
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Na podnosniku wszystkie kola reca sie bez szumu (sprawdzal mechanik).
    > Macie pomysl co to moze byc, albo jak to zdiagnozowac bez wymieniania

    hmm, raz to trzeba wjechać do SKP powinni mieć taką maszynkę, którą rozpędza
    się koła i pewnie przednie bez kłopotu się napędzi, a tył? Wziąć auto na
    podnośnik podnieść do góry, odpalić włączyć D i gaz - zobaczyć czy słychać i
    ew. skąd słychać, skrzynia, podpory wału, most?

    brat

  • 5. Data: 2011-07-22 06:58:53
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-07-21 23:22, RadekNet pisze:
> [...]
    > uciazliwie. Na podnosniku wszystkie kola reca sie bez szumu (sprawdzal
    > mechanik). Macie pomysl co to moze byc, albo jak to zdiagnozowac bez

    Dwa razy miałem w różnych samochodach taki przypadek i w obu przypadkach
    winne były opony. Po wymianie na inne problem ustał.
    Ale u Ciebie sprawdziłbym jeszcze dyfer.

    Pozdr
    DP

  • 6. Data: 2011-07-22 15:44:48
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 22.07.2011 00:48, bratPit pisze:

> [...]
    > Wziąć auto na podnośnik podnieść do góry, odpalić włączyć D i gaz -
    > zobaczyć czy słychać i ew. skąd słychać, skrzynia, podpory wału, most?

    I to jest metoda, ktora pozwoli wyeliminowac lozyska przednich kol..
    wysle ojca do mechanika, zeby na podnosniku zrobili taka probe - bedzie
    mozna wejsc pod auto i wysluchac halasu.
    Tyle, ze wciaz dziwne jest to, ze krecac kolami nic nie slychac - a na
    moje doswiadczenie, skoro tak mocno szumi w czasie jazdy to i powinno
    szumiec krecac reka (czy to lozysko kola, czy most).

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2011-07-22 18:31:03
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message
> [...]
    > Na podnosniku wszystkie kola reca sie bez szumu (sprawdzal mechanik).
    > Macie pomysl co to moze byc, albo jak to zdiagnozowac bez wymieniania

    Wyjąć łozyska i zobaczyć czy sie kręcą swobodnie - czy "skaczą"

  • 8. Data: 2011-07-22 22:10:50
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Heinzkalter" <v...@g...com> napisał w wiadomości

    > "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message

    A przy skręcaniu w którąś strone huczenie ustaje?
    Mogą być łożyska, na podniesionym aucie nie zawsze słychać i dają o sobie
    znać dopiero pod obciążeniem.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 9. Data: 2011-07-23 20:25:51
    Od: "Paulina" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Dwa razy miałem w różnych samochodach taki przypadek i w obu przypadkach
    > winne były opony. Po wymianie na inne problem ustał.
    > Ale u Ciebie sprawdziłbym jeszcze dyfer.

    Na inne tak, ale nie na nowe bo wartość pojazdu wzrośnie dwukrotnie :)

  • 10. Data: 2011-07-24 21:21:07
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 22.07.2011 22:10, Leszek Kowalski pisze:

    > A przy skr?caniu w kt?r?? strone huczenie ustaje?

    No wlasnie nie... stad dylemat co to moze byc i jak to zdiagnozowac.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com