  • 1. Data: 2012-02-20 08:10:10
    Temat: Cos sie blokuje
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Witam

    Moja Toyota Avensis 2000r. stoi sobie w hali garażowej (w dodatniej temperaturze).
    Jakiś czas temu, zauważyłem, że przy ruszaniu z hali, coś 'jakby odpuszcza', w sensie
    takie jednorazowe 'pyng'. Jak dotąd było to bardzo słabe i ledwo wyczuwalne (o ile
    wcale), dlatego nie przywiązywałem do tego specjalnej wagi. Dziś, to 'pyng' było
    bardzo silne i słyszalne. Samochód stał cały weekend, w czasie postoju miał
    zaciągnięty ręczny (ale oczywiście puszczony przed ruszeniem). Żadnych innych
    dziwnych efektów nie zauważono, samochód chodzi normalnie. Cóż to może być? Klocki?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2012-02-20 08:23:07
    Temat: Re: Cos sie blokuje
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Klocki od ręcznego "przyklejają się " do tarczy.

    Użytkownik "Adam Klobukowski" napisał w wiadomości grup
    o-discussion-forums@vbai14...

  • 3. Data: 2012-02-20 09:07:26
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Jak bardzo powinno mnie to martwić?

    Adam Kłobukowski

  • 4. Data: 2012-02-20 09:24:00
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    ion-forums@vblb5...
    Jak bardzo powinno mnie to martwić?

    Wcale.

  • 5. Data: 2012-02-20 09:28:07
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    ion-forums@vblb5...
    Jak bardzo powinno mnie to martwić?

    Adam Kłobukowski

    Po prostu zmień przywyczajenia. Nie zaciągaj ręcznego na dłuższe postoje i
    nie zaciągaj ręcznego gdy jest mróz.
    Podczas dłuższego postoju auta, tarcze hamulcowe pokrywają się rdzą. Bębny
    trochę mniej ale oczywiście też - czuć to przy pierwszym hamowaniu po
    postoju - to może być jedna przyczyna "pyng". Drugą może być dobijanie
    tłoczków w zaciskach hamulcowych przez tarcze w trakcie ruszania. Im klocek
    bardziej zużyty i tym samym im bardziej wystaje wycisk z kopyta - może
    wydawać dźwięki.
    Co do zmiany przyzwyczajeń:
    - zaciągnięcie ręcznego na mrozie może skutkować zamarznięciem linek i co
    najmniej trudnościami ze zwolnieniem ręcznego i ruszeniem.
    - zaciąbnięcie ręcznego w hali parkingowej może spowodować dwie rzeczy: w
    przypadku jakiejś kolizji parkingowej gdy np ktoś uderzy w twój samochód
    może ci wyrządzić więcej szkód gdy będziesz miał zaciągnięty ręczny, a druga
    to niemożność przepchnięcia pojazdu lub wytoczenia go przez obsługę parkingu
    gdyby zaistniała taka konieczność

  • 6. Data: 2012-02-20 10:11:45
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    To że zaciągać ręcznego na dłuższy czas (zwłaszcza zimą) się nie powinno to wiem.
    Problem w tym że podłoga w hali garażowej jest pochyła, i jak nie zaciągnę ręcznego
    to samochód wytoczy się na środek blokując innym przejazd. Nie wiem czy zostawienie
    na biegu wystarczy i się tego trochę obawiam.

  • 7. Data: 2012-02-20 10:18:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/20/2012 10:11 AM, Adam Klobukowski wrote:
> [...]
    to samochód wytoczy się na środek blokując innym przejazd. Nie wiem czy zostawienie
    na biegu wystarczy i się tego trochę obawiam.

    Nie powinno się ze względu na to, że zamarzająca woda w lince czy bębnie
    może nie pozwolić na zluzowanie ręcznego. Jak masz temperatury w hali na
    plusie to spokojnie możesz zaciągać. To normalne, że klocki przyłapują
    do tarczy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2012-02-20 10:29:05
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-20 10:11:45 +0100, Adam Klobukowski
    <a...@g...com> said:

    > jak nie zaciągnę ręcznego to samochód wytoczy się
    > na środek blokując innym przejazd.

    Nie widziałeś takich skomplikowanych urządzeń:
    <http://p.alejka.pl/i2/p_new/61/50/klin-blokada-pod-
    kolo-kola-kliny-podstawka_0_b.jpg>

    --

    Bydlę

  • 9. Data: 2012-02-20 11:04:28
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Monday, 20 February 2012 10:29:05 UTC+1, Bydlę wrote:

    > Nie widziałeś takich skomplikowanych urządzeń:
    > <http://p.alejka.pl/i2/p_new/61/50/klin-blokada-pod-
    kolo-kola-kliny-podstawka_0_b.jpg>

    Ja jestem programistą, to jest ponad zakres moich kompetencji ;)

    Adam Kłobukowski

  • 10. Data: 2012-02-20 11:20:05
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-20 11:04:28 +0100, Adam Klobukowski
    <a...@g...com> said:

    kolo-kola-kliny-podst
    > awka_0_b.jpg>
    >
    > Ja jestem programistą, to jest ponad zakres moich kompetencji ;)

    Typowy programista: "to wina hardware'u".
    ;-)))

    --
    Bydlę