  • 1. Data: 2013-06-12 16:56:55
    Temat: Czarny ekran - proszę o pomoc
    Od: "Z" <...@...pl>

    Po włączeniu komputera stacjonarnego monitor
    pozostał czarny.
    Gdy wpierw włącza się komputer, a dopiero
    potem monitor, pojawia się komunikat:
    "Nie wykryto sygnału"
    tak jakby monitor w ogóle nie był podłączony
    do komputera.

    System operacyjny Windows XP. Nie można
    otworzyć okienka BIOSu (klawisz Del), ani
    wejść do trybu awaryjnego (klawisz F8).

    Po włączeniu komputera, na chwilę zapala się
    lampka DVD (w BIOSie było ustawione wpierw
    szukanie systemu na DVD), lampka dysku pali się
    równym czerwonym światłem, wszystkie wiatraki
    się kręcą.

    Identyczne objawy są po zmianie kabla do monitora,
    po zmianie monitora, po zmianie karty graficznej.
    Slot karty graficznej też odpada jako przyczyna,
    bo to samo dzieje się po włożeniu jeszcze innej,
    starej karty graficznej do slotu PCI.
    To samo przy próbie uruchomienia systemu z płytki
    bootowalnej.

    Co i jak można jeszcze zrobić. Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2013-06-12 17:02:08
    Temat: Re: Czarny ekran - proszę o pomoc
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Z naskrobał(a):

    > Co i jak można jeszcze zrobić. Proszę o pomoc.

    Płyta wydaje jakieś dźwięki?
    Chodzi mi o dźwięki POST biosu.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz budzi się koło drugiej i pomyślał:

  • 3. Data: 2013-06-12 17:09:32
    Od: "Z" <...@...pl>

    > Płyta wydaje jakieś dźwięki?
    > Chodzi mi o dźwięki POST biosu.

    Nie wydaje, ale wcześniej chyba nie wydawała.
    To chyba można wyłączyć, bo na innym znanym mi
    komputerze nie wydaje tego dźwięku, a komputer
    jest sprawny.

  • 4. Data: 2013-06-12 22:45:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Z pisze tak:

    > Co i jak można jeszcze zrobić. Proszę o pomoc.

    kabel vga? np zmienić kabel na taki który ma wszystkie 15 pinów.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2013-06-12 22:54:53
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Co i jak można jeszcze zrobić. Proszę o pomoc.

    zresetować BIOS (zworka na płycie), sprawdzić podłączenia wszystkich
    podzespołów (mogło się coś rozłączyć)

  • 6. Data: 2013-06-12 23:46:01
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-12 17:09, Z pisze:

> [...]

    Rozbebeszyć wszystko do zera, łacznie z wyjęciem mobo. Złożyć ponownie z
    minimalną konfiguracją (jeden stick pamięci, bez napędów itp) i
    sprawdzać po kolei w miarę możliwości na innym komputerze na podmianę,
    najlepiej z wyświetlaczem post, choć i to nie daje pewności.
    Ostatni raz coś takiego miałem gdy padł CPU - tak po prostu. Działał
    100% stabilnie, wyłączenie poprawne a następnego dnia przy uruchomieniu
    tylko "ciemność widzę" i na wyświetlaczu diagnostycznym FF (nawet nie
    szło dalej do błędu CPU - losowanie czy padła mobo czy CPU). Na
    szczęście CPU. Sprawdź temperaturę radiatora na nim - przy moim padzie
    był zimny, przez co stawiałem właśnie na CPU.

    > Nie wydaje, ale wcześniej chyba nie wydawała.
    > To chyba można wyłączyć, bo na innym znanym mi
    > komputerze nie wydaje tego dźwięku, a komputer
    > jest sprawny.

    Może dlatego że nowe albo lepsze obudowy od dawna nie mają PC speakera.
    Jak nie masz wpiętego buzzera na krótkim kablu w samo mobo, to po prostu
    nie ma co piszczeć.

    --
    /MB

  • 7. Data: 2013-06-13 12:09:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Z napisa?(a):

    > Po włączeniu komputera stacjonarnego monitor
    > pozostał czarny.

    Co się dzieje jeśli podłączysz inny monitor?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 8. Data: 2013-06-13 13:10:23
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

    W dniu 2013-06-13 12:09, januszek pisze:
    > Co się dzieje jeśli podłączysz inny monitor?
    >
    > j.

    Cytuję autora:
    > Identyczne objawy są po zmianie kabla do monitora,
    > po zmianie monitora, po zmianie karty graficznej.

    Czytać ze zrozumieniem.

  • 9. Data: 2013-06-13 13:27:29
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-12 16:56, Z pisze:
    > Co i jak można jeszcze zrobić. Proszę o pomoc.

    Ja mogę doradzić jedynie drogę eliminacji.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 10. Data: 2013-06-14 08:22:11
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Co i jak można jeszcze zrobić. Proszę o pomoc.

    Jeśli jeszcze nie udało Ci się dojść do tego co jest nie tak, to z
    mojego doświadczenia stawiałbym na uwalony procek, trochę mniej na płytę
    główną i zasilacz. Wentylatory, diody od dysku czy dvd włączają się, bo
    dostają zasilanie, ale równa praca (bez dźwięków włączanych podzespołów)
    sugeruje, że prócz zasilania nie dostają innych poleceń, więc najpewniej
    procesor padł. Wsadź inny jeśli masz, lub przełóż ten procek do innego
    kompa jeśli pasuje... Inne części raczej dają o sobie - piszczenie z
    biosu (ram, grafika), komunikaty na ekranie (hdd, peryferia, usb),
    restarty (kondensatory, zasilacz) lub inne nietypowe dla normalnej pracy
    zachowania. Ewentualnie jeszcze problem z zasilaniem (pierwsza rzecz do
    sprawdzenia), ale stawiam na CPU.