  • 51. Data: 2009-02-09 17:05:31
    Temat: Re: "Czarny silikon" nadchodzi?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:

    > W dSLR to rozumiem przez porównanie - ale jak to stwierdziłaś w G9? :-)

    Ano tak. Z tego:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/z_rawa.jpg
    zrobiłem takie:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/ekspansja.
    jpg
    Fioletowe góry raczej nie są, zwłaszcza zawsze głównie z lewej strony :)

    A tu mam takie stare, ale śliczne z jakiegoś m42:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/01/1.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 52. Data: 2009-02-09 17:05:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:
    > Dobrze jest.
    > Tryb Sepia.
    > ; )

    A nie, sepia to już ja :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /prostytutka to na przykład kucharz, co reklamuje knorra życząc wesołych
    świąt/

  • 53. Data: 2009-02-09 17:06:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Ja rozumiem, że był problem na kliszy, ale na RAWach? Przecież lekki
    > zafarb powinno dać się usunąć tak jak koryguje się balans bieli w
    > zależności od oświetlenia.

    Pewnie że się da, ale nie na co dzień mamy taki od samego obiektywu :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z wyjątkiem wiązania krawata potrafię wszystko/

  • 54. Data: 2009-02-10 01:36:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.02.2009 b...@n...pl <b...@n...pl> napisał/a:
    > Raczej takich obiektywów nie zrobisz. Maksymalna jasność teoretyczna to
    > 0.5. Od teorii do praktyki droga daleka.

    Nie ma potrzeby dysponowania taka jasnością aby "poprawić" rozdzielczość i
    ominąć limit długości fali. Wymieniłem słówko "metamateriały" ale nikt nie
    zareagował :) Kto jednak ciekawy niech sobie sprawdzi np. googlem po
    hasłach metamaterials and superlens. To technologia nabierająca coraz
    większego rozpędu, wciąż kosmicznie droga i mocno w powijakach ale tak tez
    i było choćby z LCD i podobnymi. Byc może za jakieś 20 lat doczekamy
    zupełnie płaskich obiektywów pozbawionych typowych wad tych współczesnych.
    Szansa na to na pewno jest bo jedna z głównych dziedzin praktycznych
    prowadzonych badań to wysokorozdzielcza mikroskopia optyczna.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2009-02-10 07:10:42
    Od: Marx <M...@n...com>

    m...@a...net.pl pisze:

    > Jak juz Ci mowiono, rozwiazaniem jest kupno dobrego
    > monitora i przejscie na RAWy.
    nie musze przechodzic - uzywam ich odkad je mam

    > Bracketing przydaje sie tam gdzie koncza sie mozliwosci
    > wyciagania z RAWa, np. fotografujac smiglowiec i chcac
    > miec odpowiednie rozmycie ruchu lopat mozna by chciec
    > braketingu czasu, kto inny z powodu slabej matowki
    > moze chciec miec bracketing GO.
    to sa kolejne przyklady, ktorych nie chcialo mi sie wymyslac...
    Czyli jak pisalem - bracketing wszystkiego. Tylko zaraz sie odezwa
    przeciwnicy "strzelania seria" ze lepiej pomyslec zanim sie zrobi, niz
    uzywac bracketingu...
    Marx

  • 56. Data: 2009-02-10 09:12:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:
> [...]
    > Szansa na to na pewno jest bo jedna z głównych dziedzin praktycznych
    > prowadzonych badań to wysokorozdzielcza mikroskopia optyczna.

    A póki co, to trzeba się uczyć oszczędności od astronomów - w celu
    zwiększenia rozdzielczości kątowej zamiast budować jeden wielki
    teleskop, łączą mniejsze teleskopy w grupy. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 57. Data: 2009-02-10 09:12:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:

    > Czyli jak pisalem - bracketing wszystkiego. Tylko zaraz sie odezwa
    > przeciwnicy "strzelania seria" ze lepiej pomyslec zanim sie zrobi, niz
    > uzywac bracketingu...

    A nie?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 58. Data: 2009-02-10 09:22:40
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 09 Feb 2009 18:05:31 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    jpg
    > Fioletowe góry raczej nie są, zwłaszcza zawsze głównie z lewej strony :)

    Taka śliwkowa ramka od szkła? Może przez powłoki i jakieś odbicia
    wewnątrz... Swoją drogą musiałeś nieźle to wyciągać...

    > A tu mam takie stare, ale śliczne z jakiegoś m42:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/01/1.htm

    Teraz wiem dlaczego je tak lubisz ;-)

    Pozdrawiam
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 59. Data: 2009-02-10 10:36:18
    Od: Marx <M...@n...com>

    Paweł W. pisze:

    > A nie?

    hehehe wiedzialem....
    Marx

  • 60. Data: 2009-02-10 10:40:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:

    > hehehe wiedzialem....

    To dobrze, że wiedziałeś. Czy jesteś może zwolennikiem filmowania
    wszystkiego w tempie 10fpsów(żeby jeszcze nazwać to fotografią a nie
    filmem, wybrałem taką prędkość) w 12 megapikselach, a potem wybieranie z
    tego dobrych ujęć? Życie stracisz na wybieranie ujęć z jednych wakacji. :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.