-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5bcc2c39$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
<as87i7hvv1sz.15gj0th7pch2w$.dlg@40tude.net>
<s...@4...com> <pqjpua$qvo$1@dont-email.me>
Date: Mon, 22 Oct 2018 22:55:04 +0200
Message-ID: <g...@4...net>
Lines: 33
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.53.10
X-Trace: 1540241706 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 505 89.64.53.10:28292
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642013
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 22 Oct 2018 08:15:38 +0200, ToMasz napisał(a):
> W dniu 21.10.2018 o 19:46, j...@i...pl pisze:
>> On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
>> <h...@s...spam.spam> wrote:
>>
>>> Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
>>> też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
>>> takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
>>> nadal jeździ.
>>
>> Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
>> wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.
>>
> Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku
> niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym
> akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)
Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6
ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje
7.2V).
Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania.
To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie
jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego
połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze.
Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V.
Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam
opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.10.18 23:16 kk
- 23.10.18 18:59 Budzik
- 23.10.18 22:35 ToMasz
- 24.10.18 10:49 Tadeusz
- 24.10.18 12:41 z
- 24.10.18 21:00 p0li
- 24.10.18 21:59 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław