eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzas życia akumulatora w silniku hybrydowym › Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Czas życia akumulatora w silniku hybrydowym
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5bcc2c39$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
    <as87i7hvv1sz.15gj0th7pch2w$.dlg@40tude.net>
    <s...@4...com> <pqjpua$qvo$1@dont-email.me>
    Date: Mon, 22 Oct 2018 22:55:04 +0200
    Message-ID: <g...@4...net>
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.53.10
    X-Trace: 1540241706 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 505 89.64.53.10:28292
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642013
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 22 Oct 2018 08:15:38 +0200, ToMasz napisał(a):

    > W dniu 21.10.2018 o 19:46, j...@i...pl pisze:
    >> On Sun, 21 Oct 2018 12:40:38 +0200, Tomasz Pyra
    >> <h...@s...spam.spam> wrote:
    >>
    >>> Nowy akumulator NiMH do Civica w ASO kosztuje około 12000zł, gdzieś tam to
    >>> też regenrują (nie są to typowe ogniwa), ale ceny nie wydają się warte
    >>> takiej inwestycji w samochód który już jest wart niewiele, a i bez baterii
    >>> nadal jeździ.
    >>
    >> Aku do Priusa regeneruje gość gdzieś w okolicach Torunia. Razem z
    >> wymianą kosztuje to coś koło 4 tys. PLN. ZTCP 3 lata gwarancji.
    >>
    > Jakie są parametry elektryczne tego akumulatora i co (w przypadku
    > niewielkiego aku) stoi na przeszkodzie aby go zastąpić zwykłym
    > akumulatorem (pomijając plus 20 kilo do wagi)

    Akumulator Priusa I to 38 modułów, każdy z nich to szergegowo połączone 6
    ogniw NiMH o napięciu 1.2V i 6.5Ah pojemności (w sumie każdy moduł daje
    7.2V).
    Każdy moduł ma własny układ kontroli ładowania i rozładowania.

    To nie jest tak, że włożysz tam trakcjny akumulator ołowiowy i to będzie
    jakoś działać. Bo ogniwo kwasowo-ołowiowe ma 2.1V i nijak się nie da tego
    połączyć żeby zrobić 7.2V żeby bylo dobrze.

    Te wszystkie moduły są łączone szeregowo i dają napięcie 274V.

    Gdyby się uprzeć żeby zastąpić to akumulatorami ołowiowymi, że jakoś tam
    opanujesz sterowanie i ładowanie, to i tak potrzebujesz minimum 23
    akumulatorów 12V żeby uzyskać potrzebne napięcie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: