    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Czasowe wyrejestrowanie pojazdu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <47j2un6xgvf9$.s40x6pyqj5zw.dlg@40tude.net>
    <oveg6s$qbg$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <ovek1g$u59$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sun, 26 Nov 2017 16:57:01 +0100

    Dnia Sun, 26 Nov 2017 15:45:03 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Otóż to. Więc nieprawdą jest, że ktoś, kto wyrejestrował pojazd, nie ma
    > możliwości jego późniejszej rejestracji, ponieważ skoro zachodzi taka
    > potrzeba ponownej rejestracji, to znaczy, że zachodzi któryś z wyjątków
    > ustawowych.

    > Trudno, aby przepisy uwzględniały sytuację, która jest w myśl przepisów
    > niemożliwa.

    Ja rozumiem że propozycja obejmuje stworzenie jakiegoś nowego mechanizmu
    (jak się będzie nazywał to już mniej istotne), które pozwalać będzie wejść
    samochodem w czasowy stan niejeżdżenia (i maksymalnie niskich opłat na
    podtrzymanie), które będą odwracalne.

    Po prostu wyjść na przeciw tym ludziom którzy chcą sobie gdzieś w szopie
    trzymać np. swoje pierwsze auto, czy latami dłubać przy jakimś projekcie.

    > I regres przy szkodzie.
    >
    > Albo w ogóle rozszerzyć możliwość regresów - ktoś akceptuje regres w
    > całości, ktoś chce się ubezpieczyć tylko od szkód większych niż 10
    > 000zł, bo na takie go stać - miałoby to odbicie w składce. Czemu nie
    > można? Nie ma ku przeciwko temu argumentów.

    Też tego nie rozumiem.
    A pewnie uczciwie skalkulowana stawka OC zakładająca dobrowolny regres do
    3000zł byłaby kilka stów tańsza (bo pewnie drobne szkody to spora część
    wypłat z OC).

    Jedyny argument który przychodzi mi do głowy, to taki że w przypadku
    regresu sprawcy będą uciekać, a dziś niby jak sprawca trzeźwy to nie ku
    temu powodu.