  • 31. Data: 2012-08-07 10:46:29
    Temat: Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > Jesli nie wiesz jakie czestotliwosci panuja na HDMI, to moze tak jest..

    Duże częstotliwości, na single linku do 340 MHz. Ale nadal sygnał cyfrowy.
    Albo zadziała albo nie, ale nie będzie takich problemów, jak przy kiepskim
    kablu analogowym (pogorszenie jakości).

    Kupiłem kabel za 20 zł (nie chciałem tańszego z powodu tego, że to badziewie
    pod względem mechanicznym) i działa.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 32. Data: 2012-08-07 10:59:09
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    hej

    > Duże częstotliwości, na single linku do 340 MHz. Ale nadal sygnał cyfrowy.
    > Albo zadziała albo nie, ale nie będzie takich problemów, jak przy kiepskim
    > kablu analogowym (pogorszenie jakości).

    Zadziala lub nie, moze pyc problem z hdcp, z wyzszymi rozdzielczosciami,
    moze rwac...a moze nie..

    340Mhz?

    A single HDMI link, on the other hand, is capable of transferring up to
    24 bits of user data at 165 Mpixels per second, resulting in a massive
    bandwidth of nearly 4 Gbps . This is enough to support the 1080p
    resolutions of today's newest high-definition displays while still
    leaving room to transport up to 8 channels of high-resolution audio with
    24 bits of resolution and a sampling frequency up to 192 kHz - all
    across a single HDMI cable.

  • 33. Data: 2012-08-07 11:02:10
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Duże częstotliwości, na single linku do 340 MHz.
    To zegar:)

  • 34. Data: 2012-08-07 11:16:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, August 7, 2012, 10:18:18 AM, you wrote:

    > Podobno to właśnie nieliniowość lamp i powodowane przez to zniekształcenia
    > dają "ciepły" dźwięk. Audiofile mówią, że tranzystory brzmią sztucznie.
    > Może i brzmią.

    Trzeba smarować odpowiednią, lampową maścią i im sztuczność
    przechodzi ;)

    Co w niczym nie zmieni faktu, że wzmacniacze lampowe brzmią inaczej.
    Czy lepiej - gusta nie podlegają dyskusji. Jednak pomiary wskazują na
    zniekształcenia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2012-08-07 11:17:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wchpikus,

    Tuesday, August 7, 2012, 10:35:42 AM, you wrote:

    > Tutaj nie do konca sie zgodze...
    > Jesli nie wiesz jakie czestotliwosci panuja na HDMI, to moze tak jest..
    > Ale przy kiepskim kablu moze sie okazac ze nie zadziala, lub beda problemy.
    > Nie mowie tutaj o jakis zloconych i wogole, ale niestety kabel HDMI
    > najlapiej kupowac z certyfikatem, taka prawda, szczegolnie dluzszy niz 1,5m

    Litości. Transmisja cyfrowa. Albo działa albo nie działa. Tu naprawdę
    trzeba się postarać, żeby cos spieprzyć. A doprowadzenie do sytuacji
    pogorszenia jakosci bez zrywania połączenia wymagałoby jakiegoś
    cudacznego zbiegu okoliczności.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2012-08-07 11:32:28
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej

> [...]
    > trzeba się postarać, żeby cos spieprzyć. A doprowadzenie do sytuacji
    > pogorszenia jakosci bez zrywania połączenia wymagałoby jakiegoś

    Ale jednak wystepuja problemy..
    Akurat pracuje tam, gdzie mamy stycznosc na codzien z roznymi
    producentami TV i wierz mi, cuda sie dzieja:)
    Dla "usera" to aktycznie wyglada tak, ze albo jest albo nie ma, albo
    wywala komunikat o problemach..
    A w 50% przypadkow problemem jest wlasnie zlej jakosci kabel

  • 37. Data: 2012-08-07 12:58:09
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > To zegar:)

    Pixel clock - nie chodziło o przepustowość w gigabitach tylko o pasmo
    w megahercach. Z tego co wiem to najwyższa częstotliwość, jaka występuje
    na tym złączu. Mylę się?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 38. Data: 2012-08-07 14:08:11
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    . Mylę się?

    nie:)
    Ale wystarczy ze ten zegar lekko dostanie po d.. i juz sie wszystko
    rozjezdza:)

  • 39. Data: 2012-08-07 14:22:03
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1344327295@news.chmurka.net...

    > Raczej odwrotnie... Ci bazujący na niedorozwoju po prostu zwęszyli kasę.

    Tak sobie jeszcze pomyślałem - że to "działa" jednak w obie strony,
    wzajemnie się napędzając, trochę jak z winem, dlaczego taniewino jest dobre,
    bo jest dobre i tanie...

    > Jakiś czas temu (ale już czasy współczesne) odbierałem telewizor z Euro.
    > Nowy LCD. Chciałem kupić kabel HDMI, żeby podpiąć go normalnie do dekodera
    > (łączenie cyfrowego dekodera z cyfrowym telewizorem przez eurozłącze to
    > taki sobie pomysł). I taka rozmowa.
    >
    > - ma pan jeszcze kabel HDMI?
    > - mam, złocone styki, lepsza jakość obrazu, ble ble ble, za jedyne 70 zł

    Coś w stylu "ałdjofilskiego" polepszenia jakości po złotku, o 0.001%, koszem
    sumy minimum 5-cyfrowej...? Gdzieś znalazłem, że złoto do w.cz. średnio się
    nadaje, a hdmi to wydaje mi się, że to już nie jest m.cz.?

    > - co mi pan pieprzy o złoceniu i jakości, jak to jest sygnał cyfrowy?
    > - cholera, nie udało się, może następnym razem...

    Ale urwał...

    > I przyznam że facet mnie tą szczerością rozbroił.

    Cóż miał zrobić? Spoko, tobie nie opylił kabelka, ale pani Dziuni z Olsztyna
    opyli wzmaczek antenowy, szeroki, 20zyla 70dB bez ekranu, zachwalając
    "rewelacyjną" jakość obrazu i krystalicznie czysty odbiór...

  • 40. Data: 2012-08-07 14:33:04
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1344327498@news.chmurka.net...

    > Podobno to właśnie nieliniowość lamp i powodowane przez to zniekształcenia

    Nieiniowość, to nieliniowość...

    > dają "ciepły" dźwięk. Audiofile mówią, że tranzystory brzmią sztucznie.

    A ja gdzieś znalazłem, że znaczenie ma głębokość sprzężenia zwrotnego, przy
    tranzystorach podobnież do ok. 60 dB, przy lampach nie więcej, niż 20, przez
    co też TIM są znacznie mniejsze, mimo większych statycznych... A to podobno
    szczególnie TIM zaśmiecają dźwięk...
    Mam takowoż nadzieję, że w lampach nie występuje tzw. przeciąganie, czy
    early effect (tu mogę skłamać, chodzi o efekt wynikający z modulacji
    szerokości bazy, czego nie usuwa sprzężenie zwrotne - no bo jak?).

    > Może i brzmią.

    Kwestia gustu i punktu odniesienia. IMHO prawidłowo wykonane urządzenie
    (niezależnie, czy lampowe, czy tranzystorowe) nie będzie brzmiało sztucznie.
    To mi się kojarzy z kodowaniem MP3, spotykałem się z tym, że badziewnie
    zgrany kawałek, chyba dla pozornego poprawienia jakości, kodowany był
    320kbps, jakimś, pardon le mot, chujowym kodekiem (np. Xing - z
    audiocatalyst - jest pierońsko szybki, ale efekt daje żałosny), tymczasem
    ten sam utwór, dobrze zgrany i potraktowany 96 kbps (dolna imho granica
    sensu kodowania) LAME, brzmiał o niebo lepiej. A rzecz po prostu nie jest
    czarnobiała i od większej ilości czynników zależy. Ale... 320 jest bardzo
    widowiskowe i "dobrze w papierach wygląda".