  • 71. Data: 2012-08-08 09:26:55
    Temat: Re: Czego to ludzie nie wymyślą... aukcja allegro bezpiecznik...
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > Już się spotkałem np. z taimi rzeczami, że sygnał CYFROWY CD-Audio ma
    > podobno brzmieć dynamiczniej, soczyściej, gdy odtwarzacz ze wzmacniaczem
    > połączymy raz kablem zwykłym, a raz złotym...

    Ale mówisz o transmisji cyfrowej (np. S/PDIF) czy analogowej?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 72. Data: 2012-08-08 09:29:46
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > A to już chyba musiało być, że kompresja stratna,

    HDMI przesyła sygnał nieskompresowany.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 73. Data: 2012-08-09 16:56:53
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Litości. Transmisja cyfrowa. Albo działa albo nie działa. Tu naprawdę
    > trzeba się postarać, żeby cos spieprzyć. A doprowadzenie do sytuacji
    > pogorszenia jakosci bez zrywania połączenia wymagałoby jakiegoś
    > cudacznego zbiegu okoliczności.

    A tu bym polemizował, mam odtwarzacz multimedialny WD i trzy kable HDMI
    na jednym z nich ( takim za 20zł)tylko przy 1080p na obrazie pojawiają
    się dwie migające poziome linie dzielące obraz na 3 części, poza tym
    obraz jest w porządku, trudno tego nie określić jako zakłócenie i
    bezwzględnie związane jest z konkretnym kablem.

  • 74. Data: 2012-08-10 11:12:10
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-08-07 15:37, Adam Wysocki pisze:

    > Ok, jak kabel nie łączy, to nie będzie działać. Jak łączy, to będzie.

    Nie zawsze :) Mam kabel 5m żeby podłączyć laptopa do TV. Niestety nie
    działa. Gdy podłączę tym kablem dekoder n do TV to działa. Gdy podłączę
    2 metrowy do laptopa to jest ok.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 75. Data: 2012-08-10 11:17:33
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > trzeba się postarać, żeby cos spieprzyć. A doprowadzenie do sytuacji
    > pogorszenia jakosci bez zrywania połączenia wymagałoby jakiegoś

    Jak masz słaby sygnał z satelity to może wyświetlić czarny ekran z
    tekstem, że za słaby sygnał, albo może sypać kostkami jak na szachownicy
    dekompresując niekompletny obraz. Tak miałem ostatnio jak mi winogron
    wyrósł zasłaniając antenę :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 76. Data: 2012-08-10 11:23:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Nie wiem, co nazywasz gliczeniem.

    > Po drodze jest czysto analogowe łącze radiowe. Z czysto analogową
    > modulacja fazy i poziomu (QAM).

    > j.w. Słaby poziom _analogowego_, modulowanego sygnału z nadajnika
    > oznacza problem z jego dekodowaniem. Na HDMI nie masz modulacji -
    > przesyłany jest cyfrowo strumień danych.

    Jak będziesz miał sygnał między poziomami 0 i 1 to też masz już wtedy
    sygnał analogowy :) Duże tłumienie i słaby ekran i w efekcie ilość
    błędów będzie zależeć od tego ile świetlówek włączysz w pobliżu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 77. Data: 2012-08-10 11:32:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Friday, August 10, 2012, 11:17:33 AM, you wrote:

    [...]

    > Jak masz słaby sygnał z satelity to może wyświetlić czarny ekran z
    > tekstem, że za słaby sygnał, albo może sypać kostkami jak na szachownicy
    > dekompresując niekompletny obraz.

    Ale o tym truję przez cały wątek.

    > Tak miałem ostatnio jak mi winogron

    Że co? W jakim to języku? Może jeszcze hodujesz truskawk? A na dupę
    zakładasz spodń?

    WINOROŚL w znaczeniu rośliny, WINOGRONA w znaczeniu owoców i WINOGRONO
    w znaczeniu pojedynczego owocu. "Winogron" tylko w dopełniaczu!

    > wyrósł zasłaniając antenę :)

    Mi też winorośl zarasta - trzeba brać drabinę i wycinać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 78. Data: 2012-08-10 11:51:44
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Ale o tym truję przez cały wątek.

    > Że co? W jakim to języku? Może jeszcze hodujesz truskawk? A na dupę

    Sorki. Ewidentny błąd, chociaż dość powszechny. Masz rację, powinna być
    winorośl :)

    Zaleta mieszkania w domku :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 79. Data: 2012-08-10 19:23:11
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego kabel HDMI powinien miec certyfikat, nie ma, to sam bierzesz co
    > widzisz...ryzyko male, kasa mala, a bedziesz drugi raz do sklepu biegal..

    No, jak w kablach antenowych, takich dla krótkofalowców, jeden będzie mieć
    na setkę może 3-4 dB, kosztując oczywiście odpowiednio, a tańszy będzie mieć
    na setkę 15-20 dB, ale za to osiagalny nawet dla "bezrobotnego" :P :) Przez
    oba poleci, dogadasz się, jak się anteny zobaczą, ale za to na granicy
    zasięgu może być problem.

  • 80. Data: 2012-08-10 19:24:57
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1344410815@news.chmurka.net...

    > Ale mówisz o transmisji cyfrowej (np. S/PDIF) czy analogowej?

    Wyróżniłem dużymi literami w pierwszej linijce... :))