    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 20 Dec 2019 06:54:29 -0800 (PST)
    Subject: Re: Czemu Python jest jaki jest?
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Friday, December 20, 2019 at 12:43:48 PM UTC+1, Roman Tyczka wrote:

    > Sporo tych wymagań spełnia współczesny Object Pascal, czy to Delphi czy
    > FPC.
    > Nie jest oczywiście C-like, ale zarówno niskopoziomowy, gdy trzeba, czyli
    > ręczne alokację pamięci, wskaźniki, wstawki ASM, jak i wysokopoziomowy, z
    > interfejsami, generykami, anomousami, rekordami z metodami, pełnym OOP i
    > RTTI.
    > Jest łatwy i czytelny.

    Nie wiem czy to wszystko jest potrzebne w przeciętnej aplikacji. MOże zamiast
    dostępu do ASM, by wstarczyły długie typy i kompilator z umiejętnością
    optymalizowania? Mi się w Javie bardzo dobrze programowało. Int to był int,
    string to był string, itd. Taka wydajniejsza Java z opcją ręcznego
    zarządzania pamięcią, kompilowana do kodu binarnego i bez przesady z
    wirtualnymi funkcjami - była by blisko mojego ideału.