  • 51. Data: 2020-09-17 18:45:21
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-09-16 10:58, J.F. wrote:

    > Patrze na wroclaw
    > -jeden (Dworcowa) jeszcze ciagnie, ale asortyment coraz mniejszy,
    > -drugi, Robotronik ... jeszcze ciagnie, dawno tam nie bylem,
    > -otwarly sie dwa nowe, https://www.gotronik.pl/, http://electropark.pl/
    >  juz z zacieciem na internet i allegro.
    >  Popatrz na oferte.

    Gotronik nie jest nowy, istnieje już z 10 lat, kupowałem tam jak jeszcze
    we Wrocłąwiu mieszkałem, czyli ponad 8 lat temu..
    A Daszyńskiego/d.Klary Z? Istnieje jeszcze?

    W Krakowie też jeszcze parę sie ostało.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 52. Data: 2020-09-17 18:45:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 17:12, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > To i nie uda się sprzedać nadal... LOKALNIE
    > ale przez internet?
    > może, wiele zalezy od tego co konkretnie zostało.
    > Na lampach do Szarotki czy Pioniera można zarobić
    > Na częściach CEMI też

    Kiedyś (lata 70/80) miałem taką politykę, że projektuję cokolwiek
    wyłącznie według zawartości mojej szuflady aby nie musieć potem latami
    kompletować elementów. Skutkiem było kupowanie wszystkiego co się da od
    razu z zapasem. Czyli układów z serii TTL to miałem po 10...20 szt
    każdego typu jaki udało mi się dostać.
    Kilka lat temu scalaki CEMI wyrzucałem garściami aby opróżnić całą
    'szafkę' z pudełek od zapałek (8 kolumn, 10 rzędów).

    Jak w 1988 zrobiliśmy programator Piccolo to najczęstszą przyczyną
    reklamacji były padające scalaki CEMI. Wyszło nam, że taniej będzie
    stosować wtedy 3x droższe elementy 'zachodnie'.

    Dlatego dziwię, się, że na częściach CEMI daje się zarobić :)
    P.G.

  • 53. Data: 2020-09-17 18:55:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 16:12, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie zrozumiałeś szczegółu. W sklepach czy na allegro często nie ma > podanych
    wymiarów.

    Widziałem reklamę, że na allegro mają wszystko, ale nie przyszło mi do
    głowy aby tam kupować elementy elektroniczne :)
    W sklepach zasadniczo zawsze jest pdf. Bywa, że w TME nie mają ale wtedy
    w Farnellu, Mouserze czy Digi na pewno się znajdzie.

    > W sklepie dostajesz coś do ręki i szacunkowo widzisz lub możesz sobie
    > sam zmierzyć.

    Masz wymiary. Ale chyba parametry elektryczne są ważniejsze - czyli i
    tak musisz dotrzeć do karty katalogowej. Nie wyobrażam sobie
    zastosowania elementu bez przejrzenia karty katalogowej.

    > https://ae01.alicdn.com/kf/H474bc574ac304cde9b2407cb
    f59e4882I/INBIKE-bezprzewodowy-komputer-rowerowy-pr-
    dko-ciomierz-przebieg-przewodowy-odporny-na-deszcz-r
    owerowy-komputer-rowerowy-MTB.jpg

    Myślałem, że rozmawiamy o częściach elektronicznych. Jak mowa o
    urządzeniach to się nie wypowiadam - nie mam doświadczenia.
    P.G.

  • 54. Data: 2020-09-17 18:59:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    >Kiedyś (lata 70/80) miałem taką politykę, że projektuję cokolwiek
    >wyłącznie według zawartości mojej szuflady aby nie musieć potem
    >latami kompletować elementów.

    Polityka bardzo rozsadna ... zreszta "na Zachodzie" tez obowiazuje -
    upewnij sie, ze mozna kupic :-)

    >Skutkiem było kupowanie wszystkiego co się da od razu z zapasem.

    Normalna krajowa polityka :-)

    >Jak w 1988 zrobiliśmy programator Piccolo to najczęstszą przyczyną
    >reklamacji były padające scalaki CEMI. Wyszło nam, że taniej będzie
    >stosować wtedy 3x droższe elementy 'zachodnie'.

    Hm, nie mialem takiej produkcji jak Ty, ale TTL Cemi chyba nigdy mi
    nie padly bez powodu.
    Nawet tez "pozakatalogowe" ze Skladnicy Harcerskiej dobrze dzialaly.

    Trafiles na jakąs felerna serie, czy faktycznie mialy np 2% brakow ?

    J.

  • 55. Data: 2020-09-17 19:02:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-09-17 18:45, Piotr Gałka wrote:

    > Dlatego dziwię, się, że na częściach CEMI daje się zarobić :)
    > P.G.

    Może nie na cyfrowych, ale zauważyłem grupę potencjalnych klientów,
    reanimatorów
    Unitry, z zacięciem na krajowe części.
    IMO głupota, ale jezeli to ma pozostać pełny oryginał,
    taki (tfu) Radmor,
    Odrębną sprawą jest małe prawdopodobieństwo malaowanek tranzystorów mocy
    w zapasach sprzed ponad 20 lat
    A może mu jakieś hybrydy zostały?

    Włodek

  • 56. Data: 2020-09-17 19:02:28
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    odukcja elektroniki w kraju ...

    > Jak będziesz w  Łodzi odwiedź Wekton.pl, 40tys pozycji dostępnych od
    > ręki, jest taki drugi sklep w Polsce z taką ofertą od ręki?

    Wiesz, tylko jak w TME nie mają, to tam również nie kupisz ;-)

  • 57. Data: 2020-09-17 19:27:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]

    f59e4882I/INBIKE-bezprzewodowy-komputer-rowerowy-pr-
    dko-ciomierz-przebieg-przewodowy-odporny-na-deszcz-r

    Śliczna rączka na tle mostka. Normalnie zęby bolą od patrzenia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 58. Data: 2020-09-17 20:37:59
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W Łodzi mamy w tej chwili kilka sklepów. Wekton, 3 sklepy Zieleniewicz i
    jeszcze kilka innych. Mówię o tych stricte elektronicznych, bo sklepów
    "elektrotechnicznych" jest znacznie więcej.

    W większości z nich jest asortyment mieszany - podstawowe elementy,
    produkcja PCB, chemia, przewody i kable, trochę RTV, car audio, anteny itp.

    W sklepach Zieleniewicza zawsze kiedy jestem jest ruch. Czasem kolejka
    wręcz. Więc chyba biedy nie klepią.

    > Wielkość miasta? Region Polski?

    nadal nie mamy tej kluczowej informacji. A od tego de facto zależy
    odpowiedź.

    Niezależnie od tego upatruję problem w braku doświadczenia.
    Najrozsądniej byłoby się zatrudnić u konkurencji na parę miesięcy i
    zobaczyć co i jak :)

  • 59. Data: 2020-09-17 20:39:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wiesz, tylko jak w TME nie mają, to tam również nie kupisz ;-)

    No nie do końca. Nie raz kupowałem w Wektonie coś, co akurat w TME
    "wyszło". Żeby było śmieszniej, to nawet czasem taniej - dziwne.

  • 60. Data: 2020-09-17 21:41:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Sep 2020 19:02:28 +0200, MiSter
    <U...@w...pl> wrote:
    > Wiesz, tylko jak w TME nie mają, to tam również nie kupisz ;-)

    Ok, ale uwzględniając to co aktualnie _mają_, jaki drugi stacjonarny
    sklep np. w Warszawie mógłby z nimi konkurować? Ważne info dla kogoś,
    komu bliżej do Wawy niż do Łodzi.
    A nawet nie w Warszawie - inny w Polsce?

    --
    Marek