  • 61. Data: 2012-02-08 14:54:15
    Temat: Re: Czip RFID w kartach bankomatowych
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Kilka uwag:)

    < to dowie się Pan że nic nie jest zasilane napięciem, lecz prądem, a
    dokładniej mocą owego prądu.

    no ciekawe ze moc to tylko z pradem ma do czynienia:)

    <Więc nie wysokość napięcia jest istotna, lecz moc, napięcie to kwestia
    techniczna,
    Dobre:)

    <a jego wysokość
    Nie ta epoka:)
    Wysokosc napiecia, chyba mierzona miarka:)

    < co daje nam milionowe zwielokrotnienie mocy..
    tego juz nei komentujmy

    Generalnie chcialbym posiedziec na takim wykladzie:)

  • 62. Data: 2012-02-08 15:18:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Luke,

    > Nie ma Pan racji. Otóż jest zasilane pracą, wykonaną przez moc owego
    > prądu ;)

    Karmisz trolla...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 63. Data: 2012-02-08 18:03:57
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Hello Ekspert,
    >
    > Wednesday, February 8, 2012, 3:14:08 PM, you wrote:
    >
    > [..........]
    >
    > Ekspierd przeprowadził sie do Szczecina?

    Powrót mistrza po takim czasie? Niemożliwe. Podróba.

    Księga expierta przewinęła się jakiś czas temu przez
    facebooki i inne kwejki, więc może to być wymiana
    pokoleniowa (tylko skąd umiejętność obsługi usenetu)

    pzdr
    bartekltg

  • 64. Data: 2012-02-08 20:22:16
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > Księga expierta przewinęła się jakiś czas temu przez
    > facebooki i inne kwejki, więc może to być wymiana
    > pokoleniowa (tylko skąd umiejętność obsługi usenetu)

    Nasz znajomy tłumacz przysięgły języka niemieckiego, z Sosnowca, adres i
    telefon znane (i ogólnodostępne - UGD), od dawna umie. Kiedyś umiał nawet
    obudzić wyłączony komputer, no, tak mówił, z sieci, przez jego kartę
    sieciową. Ale ktoś mu nawet podał IP, port, godzinę o której będzie przy
    maszynie, jak myślicie, udało się naszemu Wszechwiedzącemu?
    Na "ence" jest jego imię i nazwisko, ale z Chorzowa podane... Więc nie mam
    pewności, czy to ta sama osoba... powiem tylko, że ma fajnego wilczura -
    jest fotka. Wiek z wyglądu pasuje.
    Acha, skąd umie... co, nie pisał o tym? :))

  • 65. Data: 2012-02-08 20:26:03
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F napisał:
    > Tym niemniej zwierzakom sie jakies "chipy" wszczepia, i nie sa one chyba
    > wielkosci karty kredytowej ?

    Tam jest sporo drutu nawiniętego z rulonik. W karcie jest rozwinięty w
    sporą pętlę. Żadnych mikro pętelek ekspierda :-)
    Maciek

  • 66. Data: 2012-02-08 21:07:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-08 12:06, Ekspert pisze:

    > podejrzewam że bez zniszczenia czipu to nic nie da,
    > czip razem z anteną może być mniejszy od ziarnka ryżu, dlatego wątpię
    > żeby ta wielka antena była jedyną, z pokazanych zdjęć rentgenowskich
    > widać ze przy samym czipie jst inny rodzaj małej anteny, a może byc też
    > taka mała że jej nie widać,

    A w ogóle w jakiej dziedzinie jesteś ekspertem?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 67. Data: 2012-02-08 21:10:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-08 15:38, Ekspert pisze:

    > Pragnę Pana poinformować że wykładam w różnych instytucjach na terenie
    > całego kraju,
    > a odnośnie pytania, to czyżbym przeoczył jakiegoś czipa od lokalizacji?
    > już mnie obserwują?

    Pewnie ma jakieś femtoantenki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 68. Data: 2012-02-08 21:17:44
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.02.2012 13:26, Waldek wrote:

    > Nie dajmy sie zwariowac ;)
    > dla "uczulonych" cvv mozna wydrapac/zakleic/zamalowac
    > zas antene mozna uszkodzic albo wkladac karte do ekran-etui
    >
    > Jak na razie temat z hakowaniem RFID wydaje mi sie na tyle egzotyczny
    > i malo rozpowszechniony ze osobiscie sie nie obawiam

    Samo to, że ktoś cię może zidentyfikować na podstawie takiej karty jest
    wk.. denerwujące. Zwykłe czytniki mają mały zasięg, ale są takie jak np.
    na bramkach do wyciągów w Alpach i tam już nie przejdziesz bez
    identyfikacji.

    Mirek.

  • 69. Data: 2012-02-08 21:23:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Luke napisał:

    > Weź podręcznik z wzorami i oblicz pole, jakie jest wymagane aby na pętli
    > o kształcie okręgu o średnicy 1 mm zaindukować napięcie, które po
    > wyprostowaniu jest w stanie zasilić czip. Sorry, fizyki nie przeskoczysz.

    No, akurat napięcie zasilające chip jest wielokrotnością napięcia
    indukowanego w antenie - hasło "pompa ładunkowa", "charge pump" - czyli
    aktywny powielacz napięcia.

    Ale oczywiście energii stosownej dostarczyć musimy a i samo napięcie
    przynajmniej klucze MOSFET w pompie musi być w stanie sterować.

    Co do rozmiarów - można antenę i na chipie umieścić ale trochę wyższe
    częstotliwości wówczas trzeba zaangażować żeby stosowną przestrzenną
    koncentrację mocy uzyskać nie kładąc megawatów po okolicy. Dla przykładu
    - rozbierany kiedyś przeze mnie układ RFID na pasmo około 900MHz miał
    antenę w postaci dipola o rozpiętości ramion około cala.

    Na paru gigahercach może by się i dało jak Expierd twierdzi - tylko ciut
    kosztuje i jakież to strasznie tajne dane mamy w karcie bankomatowej
    których służby po prostu sobie z banku nie pobiorą (a i my radośnie
    rozprzestrzeniamy te dane po rozmaitych sieciach
    teleinformatycznych...)? Z odczytu karty nie wynika gdzie byliśmy
    wczoraj, z zestawienia używania tej karty w poszczególnych terminalach -
    już tak. Czyli po co komu samo czytanie karty?

    Expierd wciąż (albo jego podróba również) wyznaje spiskową teorię dziejów.

    --
    Darek

  • 70. Data: 2012-02-08 22:03:29
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Ekspert" <n...@n...joł> napisał w wiadomości

    > Natomiast wymaganą moc do zasilenia czipu można bardzo łatwo łatwo
    > zwielokrotnić przez magazynowanie, np: magazynując ją w czasie jednej
    > sekundy i uwalniając w mikro sekundowym impulsie, co daje nam milionowe
    > zwielokrotnienie mocy, to tyle odnośnie free korepetycji

    Rozumiem ze to opracowano na polecenie spec sluzb
    aby mogly te mikro antenki karty zasilac i odczytywac
    zajebiscie czulymi i kierunkowymi antenami naprowadzanymi laserem ?