    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czujnik pyłu
    Date: Sat, 18 Feb 2017 16:01:59 +0100

    W dniu 2017-02-18 o 11:32, Pawel pisze:

    > Policz co to znaczy stężenie PM10 np. 100ug/m3.
    > Tzn policz ile cząstek pyłu jest m3 oraz ile ich
    > jest niewielkiej komorze pomiarowej czujnika.
    > Dla uproszczenia możesz przyjąć, że pył
    > to jednakowe kulki sadzy o gęstości 2g/cm3.

    Jeśli się nie pomyliłem, to wychodzi około jeden pyłek
    PM10 na 10 cm3. Dla PM2.5 około 6 pyłków na 1 cm3.

    Też wydawało mi się dziwne, że takie ilości można
    optycznie wykryć. Ale w końcu widzę też w pokoju
    promień wskaźnika laserowego - tylko dzięki tym
    pyłkom.

    Stacje pomiarowe pewnie zasysają powietrze i sprawdzają,
    co zostało na filtrach. Ale raczej nie odróżniają
    tego, co tam właściwie się przylepiło.

    Piotr