  • 1. Data: 2013-06-20 18:35:19
    Temat: Czujniki zbliżeniowe
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Możecie polecić jakieś niedrogie czujniki zbliżeniowe odbiciowe do
    wykrywania przedmiotu pomalowanego srebrną farbą?
    Wymagania:
    -najchętniej w obudowie "kostka z kablem" (nie M12, M18 itp)
    -zasięg max 50-100mm regulowany
    -wyjście najchętniej NO NPN (ale inne też mogą być)
    -niedrogie tzn. < 200PLN

    Pozdrawiam
    bsj

  • 2. Data: 2013-06-20 19:27:46
    Temat: Re: Czujniki zbliżeniowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JS napisał:

> [...]
    > -zasięg max 50-100mm regulowany
    > -wyjście najchętniej NO NPN (ale inne też mogą być)

    Mam trochę takich:

    http://www.czujniki.org/index.php?site=products&type
    =64

    Powinny dawać radę. Jako zaletę wymienili "niedrogi", ale nie wiem
    ile kosztują. Napisali też o jakiejś "nastawności" 15-18 mm, ale u
    mnie jeden dalekowidz gapi się z kilkunastu centymetrów i nie narzeka.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2013-06-20 19:34:20
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Dzięki za info, jutro sprawdzę co to znaczy "niedrogi".
    Pozdrawiam
    bsj

  • 4. Data: 2013-06-21 18:22:54
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Czujniki serii PS C0 989 SN zostały wycofane z produkcji przez
    producenta :-((( Może mi coś zaproponują w zastępstwie.

    pozdrawiam
    bsj

  • 5. Data: 2013-06-21 18:41:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JS napisał:

    > Czujniki serii PS C0 989 SN zostały wycofane z produkcji przez
    > producenta :-((( Może mi coś zaproponują w zastępstwie.

    Szkoda, bo całkiem zgrabne. Ale klony o tym samym oznaczeniu robi
    chyba kilka fabryk. Moje podpisane są "TELCO". Jak się pogugla,
    to różne wyłażą.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2013-06-21 19:26:56
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    > Szkoda, bo całkiem zgrabne. Ale klony o tym samym oznaczeniu robi
    > chyba kilka fabryk. Moje podpisane są "TELCO". Jak się pogugla,
    > to różne wyłażą.

    Tak, jest tego sporo i daje się wybrać coś z katalogów. Ale zapytać o
    każdy pasujący typ, jego dostępność i cenę to już jest całkiem sporo
    zachodu. Pytanie kierowałem ( i nadal kieruję) do osób, które już mają
    jakieś rozeznanie i pomogłyby w filtracji tego obszernego materiału. W
    każdym razie dzięki za Twoje zainteresowanie tematem.
    pozdrawiam
    JS

  • 7. Data: 2013-06-21 19:34:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JS napisał:

> [...]
    > jakieś rozeznanie i pomogłyby w filtracji tego obszernego materiału. W
    > każdym razie dzięki za Twoje zainteresowanie tematem.

    Dlatego piszę, że *ten konkretny*, sprawdzony przeze mnie w praktyce,
    był dostępny u różnych producentów. Być może nie wszyscy zakończyli
    produkcję. Ale z drugiej strony, jak się trafi co innego w dobrej
    cenie, to też przecież nie należy się spodziewać niespodzianek, raczej
    będzie działać.

    --
    Jarek