    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Sun, 10 Mar 2019 21:08:32 +0100

    > Po prostu doświetlić.

    Ok, ale gdy patrzę na dane pomieszczenie, to nie muszę błyskać by je
    widzieć, i to dobrze widzieć.

    > Albo HDR.

    Tu też mam zastrzeżenia. HDR to nadmiarowe spłaszczanie dynamiki
    powodujące, że uzyskany efekt jest zwyczajnie sztuczny. Spróbuj zrobić
    np. 2 foty pomieszczenia z różnicą powiedzmy 2ev. Potem połącz je za
    pomocą luminocity masks w Photoshopie (programy do składania
    automatycznego HDRów uważam za beznadziejne - dużo lepsze efekty
    uzyskuje się przetwarzając materiał ręcznie). Jeśli pomieszczenie będzie
    ok, to np. krajobraz za oknem widziany przez firanki spowoduje efekt
    wypłowienia tych firanek. Pomijam, że zdjęcie będzie wyglądało jak fake.
    Tylko w niektórych aspektach to zadziała.

    > Zakres dynamiki i rozdzielczość to różne sprawy.

    Rozdzielczość czego masz na myśli? Chodzi o liczbę stopni w gradacji
    odcieni kolorów? Nie sądzę aby to miało związek z efektem, o jaki pytam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek