    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Date: Thu, 8 Jun 2017 17:11:15 +0200

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    ks <k...@g...com> writes:

    >Wydaje mi się, że nie różni się to niczym specjalnym od kolorymetru
    >z czujnikiem RGB. Charakterystyka czujnika powinna być zbliżona do
    >charakterystyki oka ludzkiego.

    Ale potem chce w zlym oswietleniu miec to samo wrazenie.

    >Czyli np. dostajesz RGB 115/234/045.

    Ale to na czujniku, bo jakby chcial odtworzyc kolor, to bez kalibracji
    ekranu nic warte.
    Tu ma dobry pomysl - troche tektury, lusterka i naocznie doprowadzic
    zrodlo swiatla do zgodnosci z kolorem obserwowanym.

    >Równie dobrze możesz patrzeć na to czujnikiem RGB, i tak zmieniać
    >kolor
    >farby, by dostać tamto 115/234/045 (włączając jasność lub nie).

    No, czy rownie dobrze ... najlepiej eksperyment zrobic :-)

    >Można to też zrobić dowolnym aparatem z RAW, albo nawet bez RAW
    >(blokując balans bieli). Plusem jest to, że nie musimy wyświetlać
    >żadnego (wadliwego z założenia) obrazu na ekranie LCD. Oczywiście
    >postrzeganie kolorów jest subiektywne i zależy od otoczenia, ale to
    >może
    >się okazać już na początku podczas "patrzenia przez wizjer na
    >naturę".

    A potem zmieni te LEDowke na inna i wyjdzie cos calkiem innego :-)

    J.