    From: ks <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Date: Fri, 9 Jun 2017 12:31:01 +0200

    W dniu 2017.06.09 o 12:03, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Zmienisz "żarówkę" i po zabawie.

    owszem, jak się spali, to na nowa taka samą.

    > Reguła Stokesa. Dla fluorescencji długość fali emitowanej jest zawsze większa od
    > długości fali wzbudzającej.

    > Ten kryształek to całkiem zaawansowana zabawka.

    tak, ale istnieje i działa i można go wykorzystać, nie mówię, że to byłoby proste.

    > Tak, ale do wzbudzania potrzebne jest światło o większej energii.

    w konkretnym przypadku i konkretnym źródle światła może będą działać a może nie.
    Trzeba sprawdzić i porównać jakoś czy pożądany efekt został osiągnięty.

    > Nawet, jeśli to osiągniesz, to faceci wymienią oświetlenie i po zabawie. Moim
    > skromnym zdaniem takie podejście nie ma sensu.
    >
    > P.P.

    generalnie pytałem się o urządzenie, które by mi pomogło osiągnąć cel, a nie czy
    to, co chce osiągnąć ma sens. Moim zdaniem sens jest, tylko narzędzia brak.
    pozdrawiam Krzysiek