    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Czy komputery pomagają?
    Date: Mon, 16 Apr 2018 11:46:33 +0200

    dyskusyjnych:jrYAC.275503$Q...@f...ams1...
    On 2018-04-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Z taka samą funkcjonalności? Nic się nie zmieniło?

    Trudno powiedziec. Facebooka nie bylo, nawigacja byla i kto wie czy
    nie szybsza, ale informacji o korkach nie bylo.

    >Wszystko się da zrobić "ręcznie". Kwestia kosztów, czasu i narzędzi.

    Miliard tranzystorow ? No, niech kazdy chinski inzynier namaluje
    tysiac, to bedzie :-)

    >A przykład nie jest kiepski, jest po prostu jednopłaszczyznowy,
    >podobnie
    >jak stwierdzenie, że robotyzacja i komputeryzacja nie przyczyniają
    >się
    >do wzrostu wydajności - ponownie, jak można porównywać różne
    >produkty,
    >stworzone w różnych warunkach i wyciągać wnioski nt. wydajności?

    747 latal chyba jeszcze przed era komputerow.

> [...]
    >mógło powstać. To co robią panowie za tym art. to porównanie w stylu
    >jest telefon i tamto jest telefon więc to to samo. Sam zresztą
    >zrobiłeś
    >to wyżej ze smatfonem. Albo. kazdy komputer to komputer. A rożnica
    >jest
    >taka, że jeden wymaga np. (liczby z sufitu) kilkuset tys.
    >indywidualnych
    >czynności a drugi np. 10tys, ale produkuje się oba modele w podobnej
    >ilości egzemplarzy i indywidualnych elementów/materiałów. Dla panów z
    >art. oznacza to, że wydajność nie wzrosła, dla mnie, że wzrosła o

    Jak odpalam Excela, to widze spadek wydajnosci przez 20 lat :-)
    Tzn spadek wydajnosci Excela, bo ksiegowa moze miec inne zdanie.
    Ale ... prezesi zaraz wykorzystali komputeryzacje i kazali pracownikom
    ladne wykresy dostarczac :-)

    J.