    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czy minimalizacja plików JS/CSS jest jeszcze "w modzie"?
    Date: Wed, 24 Apr 2019 00:11:15 +0200

    Dnia Tue, 23 Apr 2019 20:31:28 +0200, Marek S napisał(a):

    > Ok, dla pustego DOM, to racja. Jednakże jeśli 500kB leci przez 2s, to
    > znaczy, że mamy łącze 2Mbps. To już prędkość dość rzadko stosowana.
    > Średnia prędkość łącza w PL w 2018 wynosi 10x tyle.

    Super, tylko te cyferki to mają znaczenie jak sobie film ściągasz i
    wysycasz łącze. Transmisja HTTP/1 (do tego opakowana w SSL/TLS) działa
    "nieco" inaczej.

    > U mnie (UPC, łącze 600Mbps) DOM w wp.pl ładuje się w 750ms na czystym
    > cache, z czego oczekiwanie zajmuje aż 492ms!

    Gratuluję. A Ferrari ma do setki 3 sekundy. Czy to coś mówi o większości
    samochodów poruszających się po drogach? O smartfonach, słabych
    komputerach, łączach na końcu świata? Popatrz trochę szerzej.

    > Samo ładowanie to 254ms. Strona główna to 184kB tekstu. Załóżmy, że bez
    > minimalizacji zajmie o 1/3 więcej, więc załaduje się w 254 * 30% =
    > 330ms. Czy to jest jakakolwiek praktyczna różnica?

    Może jednak sprawdź, jaka to jest faktycznie różnica?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl