    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czy urządzenia Bluetooth mają "sygnaturę" niepowtarzalną?
    Date: Thu, 23 Aug 2018 12:06:29 +0200

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    ess-BD_ADDR

    > Pewnie tak jak w Ethernecie - za przydzial sie placi, wiec mozna
    > zaoszczedzic. Np te sama serie numerow sprzeda sie w Europie, USA,
    > Chinach i Indiach - szansa kolizji znikoma.

    Znikoma jak znikoma. Całkiem niezły modem LTE firmy Huawei występuje
    w przyrodzie bodajże z trzema różnymi numerami MAC. Mam ich ze sześć,
    ale trafiły mi się tylko dwa z tych trzech. Jeśli chcę używać dwóch
    na raz, to coś z tym trzeba zrobić.

    A co do przydziału, to faktycznie się płaci, ale niewiele. Przy zakupie
    puli 0xFFFFFF numerów wychodzi coś koło 0,01 centa za sztukę (nawet se
    kupiliśmy kiedyś taki worek z adresami i teraz mamy). Ponadto można
    używać publicznych, niekontrolowanych (drugi bajt od lewej równy 2, 6,
    A lub E). Tym bardziej trudno zrozumieć wypuszczanie urządzeń z takimi
    samymi adresami.

    --
    Jarek