  • 11. Data: 2011-02-21 14:28:29
    Temat: Re: Czy w telewizji siedzš debile?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 21.02.2011 12:15, Piotr Gałka pisze:

    > Znaczy włączając Amperomierz ? ;-)
    Oczywiście. Ale to jest test na "czy kable od miernika mogą wybuchnąć"?
    (Mogą ;), miernik o dziwo przetrwał.)

    Michoo

  • 12. Data: 2011-02-21 14:42:21
    Temat: Re: Czy w telewizji siedzą debile?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Oczywiście, że są tam debile, i nie dotyczy to tylko programów "o prądzie".
    Niedawno był program o psychopatach , którzy mają problemy sami ze sobą i
    np. koniecznie muszą sobie dorobić
    operacyjnie rogi.
    Komentarz lektora "postanowił postąpić w sposób nonkomformostyczny i zostać
    kimś wyjątkowym".
    Czyli - wszyscy WY, którzy nie macie potrzeby chodzenia z rogami - jesteście
    konformistami :)
    I żaden z was nie jest wyjątkowy. Jesteście stadem konformistycznych klonów
    :)

    Debil ? No debil. I co z tego. Mało kto nawet zwróci uwagę na toto.

  • 13. Data: 2011-02-21 15:01:31
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości
    > obrażać
    >
    > Sam sobie jesteś winien. Sam tytuł wskazuje, że to chała. Wyobrażasz sobie
    > jak tytaniczną pracę trzeba wykonać, by dokonać analizy i ponownej syntezy
    > (i jeszcze mocnej kompresji) "prawie wszystkiego"? Zero szans na kupienie
    > czegoś takiego w księgarni :). Zakładam, że wielu błędów (w dziedzinach,
    > którymi się profesjonalnie nie zajmujesz) nawet nie wychwyciłeś.

    Też tak zakładam (na żadnej z poruszanych tam dziedzin się nie znam).
    Ale mimo to uważam ją za bardzo ciekawą książkę.
    Przed jej przeczytaniem nic nie wiedziałem o superwulkanach (i o tym, że
    Yellowstone jest już 10tys lat przeterminowany i że się trochę wybrzusza).
    Potem już kilka filmów o superwulkanach widziałem.
    Szokująca była też informacja, że zupełnie spora (trochę mniejsza niż ta od
    dinozaurów, ale jednak) asteroida przeleciała (nie pamiętam dokładnie, ale
    okolice 2000) w odległości kilku obwodów Ziemi od Ziemi i druga (chyba 2
    lata później) nieco dalej. A szokujące było to, że zauważone one zostały
    dopiero jak nas minęły.
    P.G.

  • 14. Data: 2011-02-21 15:06:00
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed> napisał w
    wiadomości news:ijtl43$47t$1@speranza.aioe.org...
    > Użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > [..]
    Bill-Bryson/browse/product/1,456096.html

    > Powiel swoją opinię i już :)

    Idąc tym tropem to powinienem wyszukać wszystkie wystąpienia tej książki we
    wszystkich księgarniach i wszędzie się wpisać.
    Aż takiego parcia na ... (jak to powiedzieć skoro nie na szkło) to nie mam.
    P.G.
    P.S.
    Ale się zastanowię, może kiedyś ... z nudów...

  • 15. Data: 2011-02-21 15:14:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2011 15:28:29 +0100, Michoo wrote:

    >Oczywiście. Ale to jest test na "czy kable od miernika mogą wybuchnąć"?
    >(Mogą ;), miernik o dziwo przetrwał.)

    Bo to byly przewody bezpiecznikowe .. a moze bezpieczne ?

    J.

  • 16. Data: 2011-02-21 16:07:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2011 16:01:31 +0100, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    >okolice 2000) w odległości kilku obwodów Ziemi od Ziemi i druga (chyba 2
    >lata później) nieco dalej. A szokujące było to, że zauważone one zostały

    Sprawdziles te informacje ? http://neo.jpl.nasa.gov/

    Bywa ze dziennikarze robia z igly widly - i ta "calkiem spora" jest
    niewielka, a "kilka obwodow" to dalej niz Ksiezyc.

    Fakt ze lepiej byloby takim kamolem nie dostac .. ale zawsze moze ci w
    domu samolot wyladowac, i to chyba nawet wieksze pr-stwo.
    Lata tych obiektow calkiem sporo, ale z drugiej strony historia nie na
    zadnej powaznej katastrofy od 2000 lat.

    No chyba ze np to tsunami sprzed kilku lat ktore spustoszylo ..
    Tajlandie ?

    J.

  • 17. Data: 2011-02-21 16:24:40
    Temat: Re: Czy w telewizji siedz? debile?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Sprawdziles te informacje ? http://neo.jpl.nasa.gov/

    Nie sprawdziłem.
    P.G.

  • 18. Data: 2011-02-21 16:33:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2011 17:24:40 +0100, Piotr Gałka wrote:

    >Nie sprawdziłem.

    Czasem warto, bo pismaki wszelkiej masci potrafia rozne rzeczy pisac.
    Aczkolwiek takie rzeczy sie zdarzaja, JPL tez wie kto im placi.

    Tylko po prostu "zauwazyli jak juz byla blisko Ziemii" zazwyczaj
    oznacza "bardzo mala jest". Choc 100m to wolalbym zeby daleko spadla,
    bardzo daleko :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-02-21 18:13:08
    Od: philips <p...@o...pl>

    Kiedyś usłyszałem tam, że aluminium rozpuszcza się w xxx stopniach.
    Zawsze myślałem, że topi się, roztapia, ale rozpuszcza?

  • 20. Data: 2011-02-21 18:15:40
    Od: philips <p...@o...pl>

    W dniu 2011-02-21 09:59, J.F. pisze:

    > Po trzecie - nawet my fachowcy czasem wyrazamy sie nieprecyzyjnie,
    > chocby "sprawdz czy w gniazdku jest prad".

    Może dlatego, że kablami płynie coś, co nazywa się "prądem
    elektrycznym"? Przypuszczam, że to taki skrót i to raczej mający wiele
    wspólnego z rzeczywistością. Mówiąc o gniazdku elektrycznym raczej nie
    spodziewamy się wody...