    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Czy warto produkować coś w Polsce dzisiaj
    Date: Wed, 6 Feb 2019 16:34:27 +0100

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Wymyśliłem urządzenie do gotowania.
    >I nigdzie nie mogę znaleść takiego rozwiązania.

    >Zgoszenie jest stosunkowo jest tanie.
    >I działa przez jakieś chyba dwa lata.

    Zloszenie jest tanie, ale potem zdaje sie koszta rosna, i to jeszcze
    do pierwszego patentu.
    Bez patentu masz jakąś tam forme ochrony, ktora sie moze przydac,
    gdyby ktos zaczal zzynac bezczelnie ...

    >Oglądałem targi CES
    >"nowych technologi" i tak patrze że 90% z tego to wszystko takie
    >"mało odkrywcze".
    >I tak się zastanawiam może nie musi być odkrywcze
    >wystarczy że będzie praktyczne.

    Tylko do tego nie potrzebujesz patentu, a "wzoru użytkowego".
    po angielsku "design patent".

    >I zacząłem już liczyć ile zarobie kasy.
    >I wtedy trafiłem na to

    >https://youtu.be/dq0H9MI9ZsI?t=558 (ktoś oficjalnie zrzyna wzór
    >urządzenia)

    Jesli JBL zaniedbal zastrzezenia wzoru uzytkowego, to w zasadzie moze.
    A moze nie zaniedbal i czeka az sie grubsza kwota uzbiera.

    Ale jak chodzi o ksztal, to jeszcze jest prawo autorskie ... jak
    projekt zerzneity doklanie, to z glowy,
    a moze i nie trzeba dokladnie, bo czasem slychac o sprawach o plagiat
    z IMO duzymi roznicami ...

    >I tak się teraz zastanawiam czy produkcja garnka
    >w Polsce przez amatora ma jakikowiek sens.

    Ale jakiego - takiego zwyklego, czy z mechanizacja/elektronika ?

    Zwyklego garnka jako amator nie zrobisz, trzeba sie dogadac z fabryka.

    A sens ... Filipiak robi :-)
    Sprawdzic czy nie w Chinach.

    J.