  • 1. Data: 2010-06-19 14:40:43
    Temat: Czy wolno jeździć z woda zamiast płynu chłodzacego?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wymieniono mi płyn na wodę zeby zaobserwować gdzie ewentualnie cieknie.
    W zasadzie to mieszanka płynu i wody w proporcji 30% starego płynu
    (czyli to co zostało po wycieku z ukladu chłodzenia).

    Temparatura silnika w normie, woda się nie gotuje, mam wrażenie ze
    silnik nagrzewa się szybciej.

    Co grozi współczesnemu silnikowi (diesel) z wodą w chłodnicy?
    Pojeździłbym tym pare dni żeby się upewnić że nie cieknie.

  • 2. Data: 2010-06-19 14:41:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 19 Jun 2010 14:40:43 +0200, osobnik zwany Sebastian
    Biały wystukał:

> [...]
    >
    > Co grozi współczesnemu silnikowi (diesel) z wodą w chłodnicy?
    > Pojeździłbym tym pare dni żeby się upewnić że nie cieknie.

    nic, poza zamarznięciem w zimie na postoju.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2010-06-19 14:49:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 14:40:43 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Co grozi współczesnemu silnikowi (diesel) z wodą w chłodnicy?
    >Pojeździłbym tym pare dni żeby się upewnić że nie cieknie.

    Niewiele. Nieco przyspieszona korozja i szybsze zuzycie uszczelki
    pompy wody - ale skoro masz 30% starego plynu to mysle ze nawet nie
    to.

    J.

  • 4. Data: 2010-06-19 14:53:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 12:41:38 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > nic, poza zamarznięciem w zimie na postoju.

    Nie tylko, jeszcze odkładający sie kamień w układzie - jeżeli wlano
    kranówę. Na krótki okres bez problemu, na dłuższy raczej nie warto.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-06-19 14:54:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 19 Jun 2010 13:53:40 +0100, osobnik zwany Waldek Godel
    wystukał:

    no zakładam, że nie kranówę :)

  • 6. Data: 2010-06-19 15:30:03
    Temat: Re: Czy wolno je?dzić z woda zamiast płynu chłodzacego?
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    com...

    > Niewiele. Nieco przyspieszona korozja i szybsze zuzycie uszczelki
    > pompy wody - ale skoro masz 30% starego plynu to mysle ze nawet nie

    Szybciej się też zagotuje.

  • 7. Data: 2010-06-19 15:31:03
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > no zakładam, że nie kranówę :)

    badzmy relaistami;)

  • 8. Data: 2010-06-19 17:44:06
    Od: Wersja Demo <r...@X...pl>

    > Co grozi współczesnemu silnikowi (diesel) z wodą w chłodnicy?
    > Pojeździłbym tym pare dni żeby się upewnić że nie cieknie.

    Generalnie niewiele, o ile jest w miare zimno (tj. ponizej 10 stopni)

    :)

    Płyn w układzie jest po to, żeby wytrzymac mrozy i przegotowania. Bo
    generalnie w środku w silniku jest parę miejsc, w którym przekracza
    on temperaturę gotowania wody. Być może, skoro nadal masz te 30%
    to jeszcze nie przekroczyłeś momentu, w którym ta mieszanka
    zacznie ci się gotować. Ale jak staniesz w korku w 40 stopniach
    za oknem to zobaczysz widowiskowy obłok pary wodnej wydobywajacy
    się spod maski. Mi się to kiedyś zdarzyło, ale wtedy zawiódł
    czujnik temperatuty włączający wentylator :) Zajebiste wrazenie
    jak się nagle coś zaczyna dymic spod maski ... mozna przy
    odrobinie słabych nerwów zaczac robic w gacie, albo latac wokolo
    machajac rekami :)))) Moglem wtedy powiedziec, ze jestem "man" :)))
    bo wysiadlem, otworzylem maske, zidentyfikowałem problem i zjechalem
    na stacje ... a kobiety piszczały i panikowaly :PPPP

    Tak więc ... po prostu obserwuj wskaznik temperatury i częstotliwosc
    wlaczania sie wentylatora.

    Co do szybszego nagrzewania, to pewnie chodzi o to, ze woda ma jednak
    mniejsze opory przepływu niz mieszanka i dlatego silnik szybciej
    łapie zmiany temperatury. Generalnie jednak nie uwazalbym tego
    za pozytywne zjawisko.

    --
    Krzysiek, Wieliczka i okolice.

  • 9. Data: 2010-06-19 21:39:17
    Od: "news" <o...@o...vrew>

    <cut bzdury>

    juz dawno na tej grupie tak lamerskiego posta nie czytalem

  • 10. Data: 2010-06-19 21:54:39
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "news" <o...@o...vrew> napisał w wiadomości
    > <cut bzdury>
    >
    > juz dawno na tej grupie tak lamerskiego posta nie czytalem

    Nie przesadzaj, jeszcze się nie pytał,
    czy można chłodnicę musztardą uszczelniać ;-)

    Pzdr

    JKK