  • 31. Data: 2013-03-10 10:46:04
    Temat: Re: Czym myć ekrany dotykowe
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    animka wrote:

    > Ostatnio w swoje ręce wziąl mój telefon pan od remontu, Musiałam potem
    > telefon przetrzeć wacikiem ze spirytusem, bo ja nawet do myszki przy
    > komputere nie dotknę jak mam nieumyte ręce. Często ostatnio przy
    > komputerze coś jem, więc musi być sterylnie. Codziennie jak fachowiec
    > od remontu wychodził to dezynfkowałam klamki i kontakty, dopiero potem
    > brałam się za robienie jakiegoś obiadu.

    NTG...

    poszukaj dobrego terapeuty to jest uleczalne ;-)

  • 32. Data: 2013-03-10 18:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Mar 2013 17:31:59 -0600, Pszemol napisał(a):
    > Tak samo jak folijkę można zdjąć z 10 letniej kanapy...
    > Tylko że 10 lat siedzi się na folijce a nie na kanapie :-P

    A jaka to roznica macac szklo czy plastik ? :-)

    > Masz okulary z ekranem dotykowym??? O, to coś ciekawego... :-))

    A ten ekran dotykowy to od macanej strony ?

    Co nie zmienia meritum: alkohole z reguly plastikom nie szkodza.

    J.

  • 33. Data: 2013-03-10 18:12:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 08 Mar 2013 14:22:16 +0100, the_foe napisał(a):
    > musieli ja zrobic z polistyrenu. Az tak oszczedzali?

    A z czego powinni ? No w sumie - poliweglan bylby na miejscu

    P.S. PS taki wrazliwy ? Chyba nie.

    J.

  • 34. Data: 2013-03-10 20:52:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A jaka to roznica macac szklo czy plastik ? :-)

    No zasadnicza - pisałem już o tym...
    Producenci dokładają dużych starań aby warstwa szkła jaka oddziela
    użytkownika od ekranu telefonu była jak najbardziej przeźroczysta,
    jak najlepiej minimalizowała odblaski, była odporna na ciapcianie
    palcami (iPhone ma lipofobowe pokrycia) i aby niezawodnie działał
    digitizer touchscreena. I Ty teraz na urządzenie kosztujące 2000-3000zł
    nakładasz folijkę za 10zł i oczekujesz że będziesz mieć te same wrażenia
    z użytkowania urządzenia?

    > A ten ekran dotykowy to od macanej strony ?

    Znowu nie doczytałeś że insza inszość to ekran pojemnościowy
    a inna inszość rezystywny, gdzie warstewka musi być miękka
    i się mechanicznie uginać pod palcem aby wyczuć ten palec?

    > Co nie zmienia meritum: alkohole z reguly plastikom nie szkodza.

    Z reguły nie, ale jemu zmatowiły.

  • 35. Data: 2013-03-10 21:09:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 14:52:51 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > digitizer touchscreena. I Ty teraz na urządzenie kosztujące 2000-3000zł
    > nakładasz folijkę za 10zł i oczekujesz że będziesz mieć te same wrażenia

    oryginalna szybka producenta zapewne kosztuje w okolicach 1 zl, w hurcie
    oczywiscie :-P

    Jakos tak naklejacze folijek nie narzekaja znaczaco, choc wlasnie
    zauwazylem - pojemnosciowy digitizer na samsungu wariuje przy podlaczonej
    ladowarce. Hm, z powodu folijki ?

    > Znowu nie doczytałeś że insza inszość to ekran pojemnościowy
    > a inna inszość rezystywny, gdzie warstewka musi być miękka
    > i się mechanicznie uginać pod palcem aby wyczuć ten palec?

    Ale to cos zmienia w kwestii wrazliwosci na rozpuszczalniki ?

    > Z reguły nie, ale jemu zmatowiły.

    Mnie zmatowily. W jednym telefonie.
    Izopropanol do czyszczenia stosuje sie powszechnie.

    J.

  • 36. Data: 2013-03-11 18:27:17
    Od: work <g...@w...pl>

    W dniu 2013-03-07 10:58, dcim24 pisze:
    > Witam,
    > Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni? Jak
    > rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne.
    > Specjalne środki?
    > pozdrawiam
    > dcim
    mydłem?

  • 37. Data: 2013-03-11 19:25:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > oryginalna szybka producenta zapewne kosztuje w okolicach 1 zl, w hurcie
    > oczywiscie :-P
    >
    > Jakos tak naklejacze folijek nie narzekaja znaczaco,

    Naklejacze folijek zwykle je naklejają zanim mieli jeszcze okazję
    nacieszyć się jakością używania telefonu bez folijki, a więc jak ten
    kanarek w klatce u Tuwima - nie zaznali czegoś więc im tego nie brakuje.
    Ja sobie nałożyłem folijkę na iPhone4 po długim czasie używania w chwili
    słabości :-) jak mi się zrobiła jakaś mikro rysa od kluczy i nie wytrzymałem
    z folijką dwu dni... Telefon po prostu działa inaczej, dużo gorzej.

    > choc wlasnie
    > zauwazylem - pojemnosciowy digitizer na samsungu wariuje przy podlaczonej
    > ladowarce. Hm, z powodu folijki ?

    To chyba problem Samsunga... iPhone nie wariuje przy podłączonej ładowarce
    :-)

    > Ale to cos zmienia w kwestii wrazliwosci na rozpuszczalniki ?

    No jasne że zmienia. Przecież jeśli nie masz wymagania że folijka ma być
    miękka to możesz zastosować zupełnie inne plastiki, lub szkło bardziej
    odporne na rozpuszczalniki, jak właśnie w touchscreenach pojemnościowych.

    A jednak.

  • 38. Data: 2013-03-11 19:47:30
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-03-10 18:12, J.F. pisze:

    > A z czego powinni ? No w sumie - poliweglan bylby na miejscu
    >
    > P.S. PS taki wrazliwy ? Chyba nie.
    >
    > J.

    zwykła skórka od pomaranczy matowi trwale okladke plyty CD. To samo
    alkohol etylowy. PS w zadnym wypadku nie nadaje sie na "szybke" do komórki.

    --
    the_foe

  • 39. Data: 2013-03-13 19:48:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Trybun wrote:

    > Nie słyszałeś o najnowszej modzie nazywanej potocznie w kraju dietą
    > tasiemcową? Częste mycie rąk to właśnie objaw zdrowego rozsądku, a nie
    > jakichś fobii.

    mycie rąk OK

    ale zachowania paranoiczne nei są zdrowe...

  • 40. Data: 2013-03-13 23:41:16
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-03-13 19:48, Marek Dyjor pisze:

    > mycie rąk OK
    >
    > ale zachowania paranoiczne nei są zdrowe...

    Co z tego, że ktoś umyje ręce, ale dotknie potem do zasyfiałej klamki?

    --
    animka