    Subject: Re: Czym pokryć radiator, żeby łatwo po nim spływała woda
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 12 Mar 2018 22:18:43 +0100

    W dniu 2018-03-12 o 21:03, Damian pisze:
    > Cześć,
    > Robię sobie osuszacz powietrza. Mam ogniwo peltiera i dwa radiatory miedziane.
    Pytanie: czym pokryć zimny radiator, żeby łatwo z niego spływała skraplająca się
    woda? Na chwilę obecną woda się na nim skrapla ale niechętnie spływa.
    > Olej? Teflon w sprayu? WD-40?

    Miedź trzeba poniklować, bo inaczej zrobi się zielona.
    Teraz jednak coś się zmieniło, bo jest dużo osób uczulonych na nikiel i
    zdarzyło się nam, żądanie certyfikatu o niestosowaniu niklu.

    Padło kiedyś pytanie, czy guma uszczelniająca urządzenie zawiera lateks,
    ponieważ ludzie bywają na niego uczuleni.
    Producent uszczelek powiedział, że nie wie bo kupuje gotowa mieszankę.
    Zna jej parametry, ale nie zna składu bo to tajemnica producenta.

    WM