eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Czyszczenie konektorów 6.3mm
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2013-08-19 21:33:50
    Temat: Re: Odp: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 21:21:31 UTC+2 użytkownik Sylwester Łazar
    napisał:
    > > Przykre... co to za samochody masz?
    >
    > Nie ma znaczenia: wszystkie mają kostki.
    >
    > > Ja w swoich nie mam problemów ze stykami... :-)
    >
    > Zdaje się, że już kiedyś to mówiłeś. Skąd to wiesz?
    >
    > Od tamtego czasu nic się nie popsuło?
    >
    >
    >
    > > Nie, rozłączanie jest po to, aby wymienić czujnik X bez potrzeby
    >
    > > zarabiania nowych połączeń, lutowania itp...
    >
    > Zadam 3 pytania:
    >
    > Co wymienia mechanik, diagnozujący brak załączania wentylatora chłodnicy po
    >
    > przekroczeniu 110 stopni?
    >
    > a) czujnik
    >
    > b) czyści złącze
    >
    > Na co jest wystawiony rachunek?
    >
    > Co powiedział klientowi?
    >
    >
    >
    > > > Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki
    >
    > > > cążkami.
    >
    > > Dosyć radykalne - nie znajdziesz wielu amatorów na swoje metody.
    >
    > Biorę to pod uwagę :-)
    >
    > Większość ludzi w sierpniu pije kolorowe napoje z lodówki.
    >
    > Marki produktów znajdziesz w reklamie w każdym TV.
    >
    > Mniejszość kupuje czystą wodę.
    >
    > Co jest bardziej rozsądne?
    >
    >
    >
    > > Ja z całą pewnością wolałbym na taki samochód nie trafić...
    >
    > Jaki?
    >
    > Z zalutowanymi w większości wszystkimi złączami?
    >
    > Ja o takim marzę.
    >
    > Nie mam możliwości nawet zakupu.
    >
    > Żaden producent tego nie oferuje, gdyż nie potrafi/nie chce wykonać dwu-
    >
    > lub trójprzewodowej instalacji,
    >
    > do wszystkich czujników i odbiorników, zalutowanej do prostych końcówek
    >
    > lutowniczych,
    >
    > podobnie jak to miało miejsce w centralach telefonicznych z lat 70 ubiegłego
    >
    > wieku.
    >
    > Tam było co prawda owijanie, ale wystarczało, bo centrala w przeciwieństwie
    >
    > do samochodu,
    >
    > znajdowała się we wnętrzu budynku z dachem.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > -- .
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Sylwester Łazar
    >
    > http://www.alpro.pl Systemy elektroniczne.
    >
    > http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    >
    > i projektowania PCB.

    Nie ma znaczenia czy konektorki i połączenia owijane w budynku czy w samochodzie.
    Obydwa połączenia należą do grupy gazoszczelnych. I obydwa są jednorazowe.


  • 12. Data: 2013-08-19 21:45:36
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: pilocik <p...@n...pl>


    > Wywal kostke i polutuj te przewody.

    zalutować, założyć termokurcz - najlepiej z klejem
    jak się jednak uprzesz na kostkę to zamiast kupować pilniki, chemię itp.
    to czy nie lepiej za kilka złotych np. coś takiego ?

    http://allegro.pl/konektor-i-oslona-lacznik-on6-ok6-
    tanio-i3477253767.html

    Pozdrawiam


  • 13. Data: 2013-08-19 23:36:10
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>


    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:XnsA221D2ABBFFA8elektronik@localhost.net...
    > Nie zastanawią Cię, że pomyka tam zbyt duży prąd jak na możliwości tej
    > kostki lub w ogóle zbyt duży bo coś padło?

    Akurat tak jest, ze te konkretne kostki sa jedynymi kostkami w moto ktore
    sie psuja, sniedzieja, padaja, pala regiel lub pala moto.
    I w wiekszosci nie sa to kostki szczelne jak te wsadzane obecnie w
    samochody. Wystarczy, ze to zasniedzieje, powstanie jakis opor na zlaczu i
    jak pojawi sie 20A na kablu z regiela plastik zaczyna sie topic.

    Tmek



  • 14. Data: 2013-08-20 04:00:04
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 23:36:10 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    >
    > news:XnsA221D2ABBFFA8elektronik@localhost.net...
    >
    > > Nie zastanawią Cię, że pomyka tam zbyt duży prąd jak na możliwości tej
    >
    > > kostki lub w ogóle zbyt duży bo coś padło?
    >
    >
    >
    > Akurat tak jest, ze te konkretne kostki sa jedynymi kostkami w moto ktore
    >
    > sie psuja, sniedzieja, padaja, pala regiel lub pala moto.
    >
    > I w wiekszosci nie sa to kostki szczelne jak te wsadzane obecnie w
    >
    > samochody. Wystarczy, ze to zasniedzieje, powstanie jakis opor na zlaczu i
    >
    > jak pojawi sie 20A na kablu z regiela plastik zaczyna sie topic.
    >
    >
    >
    > Tmek

    W przeciętnym samochodzie złączy typu konektorek może być kilkaset. I okazuje się że
    padają tylko te co ktoś kiedyś rozłączył i złączył. Taka uroda tego typu połączeń. I
    wcale nie potrzeba dużych prądów. Mnie systematycznie zdycha konektorek od czujnika
    temperatury wody.


  • 15. Data: 2013-08-20 08:35:02
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Nie zastanawią Cię, że pomyka tam zbyt duży prąd jak na możliwości tej
    > kostki lub w ogóle zbyt duży bo coś padło?

    Zastanawia, ale zastanawia mnie też, że motocykle na całym świecie mają tam
    kostki i nie każda od razu pada.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/


  • 16. Data: 2013-08-20 10:30:37
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-19 21:45, pilocik pisze:
    >
    >> Wywal kostke i polutuj te przewody.
    >
    > zalutować, założyć termokurcz - najlepiej z klejem
    > jak się jednak uprzesz na kostkę to zamiast kupować pilniki, chemię itp.
    > to czy nie lepiej za kilka złotych np. coś takiego ?
    >
    > http://allegro.pl/konektor-i-oslona-lacznik-on6-ok6-
    tanio-i3477253767.html
    >
    > Pozdrawiam

    Jak już kupować, to z sensem ;)

    Lepiej tego typu:
    http://allegro.pl/si.php?i=3483098748

    Oczywiście o odpowiedniej obciążalności prądowej i odpowiedniej liczbie
    styków - aczkolwiek czasami lepiej dać więcej złączówek o 2 pinach, niż
    jedną szeroką.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 17. Data: 2013-08-20 10:35:34
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tmek <T...@d...ek> wrote:

    > Wywal kostke i polutuj te przewody.

    Przemyślałem temat i tak się zrobi - nie wywalę kostki, ale dolutuję przewody
    od regulatora do przewodów na wiązce (zostawię kostkę na wiązce niepodłączoną).

    > A ze nie mozna rozlaczyc - rozlaczyc trzeba jak bedziesz zmuszony wymieniac
    > spalony regulator. A pali sie on w wiekszosci przypadkow przez brak styku na
    > tej kostce.

    Już raz poszedł (ale nie przez kostkę, przegrzał się od temperatury i obrotów),
    założyłem mocniejszy (od Hayabusy Gen 2, ja mam Gen 1) i założyłem na niego
    wiatrak.

    http://motogof.tumblr.com/image/45123931936
    http://motogof.tumblr.com/image/45203043201

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/


  • 18. Data: 2013-08-20 14:29:31
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>


    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:gof.pme.1376987734@news.chmurka.net...
    > Tmek <T...@d...ek> wrote:
    >
    >> Wywal kostke i polutuj te przewody.
    >
    > Przemyślałem temat i tak się zrobi - nie wywalę kostki, ale dolutuję
    > przewody
    > od regulatora do przewodów na wiązce (zostawię kostkę na wiązce
    > niepodłączoną).
    >
    >> A ze nie mozna rozlaczyc - rozlaczyc trzeba jak bedziesz zmuszony
    >> wymieniac
    >> spalony regulator. A pali sie on w wiekszosci przypadkow przez brak styku
    >> na
    >> tej kostce.
    >
    > Już raz poszedł (ale nie przez kostkę, przegrzał się od temperatury i
    > obrotów),
    > założyłem mocniejszy (od Hayabusy Gen 2, ja mam Gen 1) i założyłem na
    > niego
    > wiatrak.
    >
    > http://motogof.tumblr.com/image/45123931936
    > http://motogof.tumblr.com/image/45203043201

    W bmw umieszczaja je fabrycznie na zewnatrz na ramie i wtedy samo sie
    chlodzi. Choc w japonczykach wiekszosc wcisnieta jest w rozne zakamarki i
    tez wiekszosc przezywa.
    Patent z wiatrakiem powinien zwiekszyc niezawodnosc.

    pzdr
    Tmek



  • 19. Data: 2013-08-20 14:36:14
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>


    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:kuv9fi$em1$1@usenet.news.interia.pl...

    > Jak już kupować, to z sensem ;)
    >
    > Lepiej tego typu:
    > http://allegro.pl/si.php?i=3483098748
    >
    > Oczywiście o odpowiedniej obciążalności prądowej i odpowiedniej liczbie
    > styków - aczkolwiek czasami lepiej dać więcej złączówek o 2 pinach, niż
    > jedną szeroką.

    W zasadzie to zamiast kupowac z sensem, lepiej robic z sensem.

    A brak sensu kupowac zlacze ktore i tak trzeba zacisnac czy polutowac na
    przewodzie.
    Roboty conajmniej 2 razy tyle, nadal zostaje zlacze jako takie ze swoimi
    wadami, jak sie regulator sfajczy to znow trzeba lutowac bo fabryczie ma
    swoje wtyki.

    Wiec wydasz kase na cos co nic nie da (poza uzyteczna w 1% mozliwooscia
    odpiecia regulatora), conajmnie 2x wiecej sie narobisz i pozostaniesz z
    niekompatybilna z niczym innym kostka.

    Tmek



  • 20. Data: 2013-08-20 14:43:46
    Temat: Re: Czyszczenie konektorów 6.3mm
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tmek <T...@d...ek> wrote:

    > W bmw umieszczaja je fabrycznie na zewnatrz na ramie i wtedy samo sie
    > chlodzi.

    W Hayce też był na ramie, ale na dystansach (rama nie robiła za radiator),
    pod owiewką (był otwór, który powodował przepływ powietrza). Przeniosłem
    do tyłu (przed lampę), bo z wentylatorem się nie mieścił.

    Kumpel w CBR ma regulator przykręcony do ramy bez dystansów, rama robi za
    radiator.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: