    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czytniki kart
    Date: Thu, 19 Mar 2020 13:41:48 +0100

    To jest ten Kingston, który i ja mam (za jakieś $9 z amazon).

    I też ma kłopoty z Win 10 - czasem przy podłączaniu i odłączaniu słychać "gong", ale
    ani karty ani czytnika w Win 10 nie widać pod
    USB 3.0 (a widać w gniazdach USB 2.0).
    Miałem to nawet dzisiaj, pomogło włożenie czytnika i karty (niewidoczne), po czym
    zrestartowanie Win 10 (widoczne).
    Może sterownik jest niedopracowany.
    U mnie menedżer urządzeń pokazuje, że to chip Realtek:
    Hardware IDs: USB\VID_0BDA&PID_0326&REV_1124

    Twoje wyniki mnie cieszą.

    Swoje testy powtórzę formatując wszystkie karty SDFormaterem do formatu exFAT (część
    miałem w NTFS co mogło mieć wpływ na wyniki
    testu).
    Poza tym pisząc to pukam się w głową, bo nie sprawdziłem ustawienia buforowania (w
    Win 10) dla tych czytników (Policies).
    No tak, w menedżerze urządzeń muszę przestawić we właściwościach kart na 'Better
    Performance' (zamiast 'Quick Removal') i testować
    od nowa!!

    -----
    > według moich obserwacji bardzo szybki jest czytnik Kingston: ceneo.pl/30911073
    > Sprawdziłem go przed chwilą programem H2testw, z kartą SanDisk Extreme Pro 128 GB
    wyszła prędkość zapisu 82,3 MByte/s, odczytu
    > 89,7 MByte/s (specyfikacja techniczna karty mówi o maksymalnych czasach odpowiednio
    90 i 170 MByte/s).
    > Tyle że te czytniki czasami podobno mają problemy gniazdami USB3 na przednim
    panelu.