    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czytniki kart
    Date: Thu, 19 Mar 2020 15:33:58 +0100

    > I też ma kłopoty z Win 10 - czasem przy podłączaniu i odłączaniu słychać
    > "gong", ale ani karty ani czytnika w Win 10 nie widać pod USB 3.0 (a
    > widać w gniazdach USB 2.0).
    > Miałem to nawet dzisiaj, pomogło włożenie czytnika i karty
    > (niewidoczne), po czym zrestartowanie Win 10 (widoczne).
    > Może sterownik jest niedopracowany.

    Też mam Windows 10 i czytnik działa bez problemów na ustawieniach
    domyślnych. Aha, sprawdziłem, ma przednim panelu transfery są dokładnie
    dwukrotnie niższe. Czytnik zawsze miałem podłączony przez przedłużacz do
    gniazda na płycie (prędkość nie zmienia się po podłączeniu bezpośrednio
    do płyty). Dziwne to jest, bo według mnie ten przedni panel też jest
    podpięty po prostu przedłużaczem, bez żadnej dodatkowej elektroniki.

    > U mnie menedżer urządzeń pokazuje, że to chip Realtek:
    > Hardware IDs: USB\VID_0BDA&PID_0326&REV_1124

    Mam dokładnie to samo.

    > No tak, w menedżerze urządzeń muszę przestawić we właściwościach kart na
    > 'Better Performance' (zamiast 'Quick Removal') i testować od nowa!!

    Nie ruszałem na razie tych ustawień, ale według mnie nie powinno to
    robić dużej różnicy, ponieważ z tego co wiem ten tryb "Quick Removal" po
    prostu buforue kopiowanie, więc prawdziwe kopiowanie (do zakończenia
    fizycznego zrzutu na dysk) powinno być mniej więcej takie same.

    Dzisiaj zamówiłem nowszy czytnik Kingstona (bo i tak potrzebowałem
    jeszcze jednego), który podobno w odczycie wyrabia do 300 Mbyte/s:

    https://www.x-kom.pl/p/550477-czytnik-kart-usb-kings
    ton-mobilelite-plus-sd-usb-32-gen1.html