  • 1. Data: 2009-10-25 11:14:58
    Temat: D80 i SB-900
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Witam

    Kolega (amator) posiada nikona D80 z obiektywem AF-S DX Zoom-Nikkor 18-135
    mm f/3.5-5.6G IF-ED i chce kupic do tego zestawu lampe blyskowa. Nie jest za
    bardzo ograniczony budzetem wiec jego wybor padl na najnowszy model SB-900.
    Jako ze jest fotografujacym amatorsko dlatego zwrocil sie do mnie by mu
    powiedziec czy to dobry wybor. Ja fotografuje rowniez amatorsko ale canonem
    i do moich celow wystarcza mi lampa wbudowana dlatego pytam Was czy wybor
    kolegi jest trafny. Chodzi mi glownie o to czy posiadajac taki zestaw
    (aparat + obiektyw) bedzie w stanie wykorzystac wszystkie mozliwosci jakie
    daje SB-900.

    Dziekuje za dyskusje

  • 2. Data: 2009-10-25 11:31:52
    Temat: Re: D80 i SB-900
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Hue Saturation wrote:
> [...]
    > Chodzi mi glownie o to czy posiadajac taki zestaw (aparat + obiektyw)
    > bedzie w stanie wykorzystac wszystkie mozliwosci jakie daje SB-900.

    a dlaczego miałby nie wykorzystać?
    IMHO niepotrzebnie starasz się mu udowodnić, że źle wydaje kase - ma kase -
    niech kupuje
    różnica jest ogromna

    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 3. Data: 2009-10-25 11:47:23
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a dlaczego miałby nie wykorzystać?
    > IMHO niepotrzebnie starasz się mu udowodnić, że źle wydaje kase - ma
    > kase - niech kupuje
    > różnica jest ogromna

    Ja mu niczego nie chce udowodnic (jego kasa - jego sprawa), ale chodzi mi o
    czysto techniczna kompatybilnosc zestaw<->lampa np. (pewnie teoretyzuję)
    zeby nie bylo tak ze do najlepszego okreslenia sily blysku lampa potrzebuje
    od aparatu info o odleglosci obiektu a tej odleglosci do aparatu nie
    przekazuje posiadany przez kolege obiektyw, ale inne obiektywy, ktore
    musialby dokupic to robia. Podkreslam jeszcze raz ze podany przyklad tej
    niekompatybilnosci jest czysto teoretyczny, ale moze inne niekompatybilnosci
    w tym przypadku sa realne.

  • 4. Data: 2009-10-25 12:08:30
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 12:14:58 +0100, Hue Saturation napisał(a):

    > Chodzi mi glownie o to czy posiadajac taki zestaw
    > (aparat + obiektyw) bedzie w stanie wykorzystac wszystkie mozliwosci jakie
    > daje SB-900.

    Pytanie trochę niezręcznie postawione, więc ja odpowiem tak:
    Taka lampa pozwoli mu na wykorzystanie wszystkich możliwości tego zestawu,
    plus dużo więcej, gdyby się zdecydował.
    Piotr

  • 5. Data: 2009-10-25 16:47:40
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie trochę niezręcznie postawione, więc ja odpowiem tak:
    > Taka lampa pozwoli mu na wykorzystanie wszystkich możliwości tego zestawu,
    > plus dużo więcej, gdyby się zdecydował.

    "... gdyby się zdecydował" - na co ?

  • 6. Data: 2009-10-25 19:18:25
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 17:47:40 +0100, Hue Saturation napisał(a):

    > "... gdyby się zdecydował" - na co ?

    Rozszerzyć zestaw.

  • 7. Data: 2009-10-26 06:54:10
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    > Rozszerzyć zestaw.

    "Rozszerzyć zestaw." - o co ?

  • 8. Data: 2009-10-26 12:17:48
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Hue Saturation wrote:

    > "Rozszerzyć zestaw." - o co ?

    o lampę o którą sam pytasz...

    czy to tak na prawdę trudno zapamiętać kontekst tematu którego się samemu
    założyło?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 9. Data: 2009-10-26 12:32:35
    Od: John Smith <u...@e...net>

    zkruk [Lodz] napisał(a):

    > o lampę o którą sam pytasz...
    >
    > czy to tak na prawdę trudno zapamiętać kontekst tematu którego się
    > samemu założyło?

    Czyli do zestawu D80 i SB-900 dokupić jeszcze jedną SB-900.

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-10-26 13:30:56
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    John Smith wrote:

> [...]

    bardzo ograniczony budzetem wiec jego wybor padl na najnowszy model SB-900."

    nie do zestawy D90 + 18-135 dokupić SB-900

    chyba dziś jest dzień bez kawy ;]

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk