  • 11. Data: 2010-03-19 09:22:45
    Temat: Re: DDS, pro?ba o wyja?nienie
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@y...com> napisał w wiadomości
    news:hnu6bl$bd2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Zmyliły mnie opisy DDS-ów, które
    > znalazłem (a było ich trzy). Tam wszędzie
    > była mowa o tym, że odczytuje się cały
    > akumulator (a nie np. najstarsze bity).

    Jeśli w tych opisach były akumulatory rzędu 32 bity to powinno Cię
    zastanowić, gdzie upchnęli pamięć 4 gigabajtów próbek.
    P.G.

  • 12. Data: 2010-03-19 09:41:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-19 00:51, shg pisze:
    > Robbo dobrze napisał, DDS ma stałą częstotliwość próbkowania, a
    > zmienny jest krok (inkrement) fazy, z tym że podany przykład dotyczył
    > akurat próbkowania z czestotliwością 256 Hz, żeby uzyskać wyższą
    > częstotliwość trzeba oczywiście z wyższą częstotliwością próbkować.
    Co innego DDS "prawdziwy do 100MHz" a co innego jego implementacja na AVR.
    Zasada jest prosta - odtwarzamy cyklicznie próbki sygnału z pamięci (np
    próbki sinusa) i zamieniamy go w przebieg analogowy w przetworniku C/A.
    Istnieją takie i takie implementacje, w avr akurat widziałem taką jak
    opisałem. W DDSach "scalonych" różnie bywa, niektóre mają przełączany
    tryb pracy - dla wyższych częstotliwości "po twojemu", dla niższych "po
    mojemu" - aby uzyskać ładniejszy przebieg dla niższych częstotliwości, i
    by dało się generować wyższe. Można sobie jeszcze wyobrazić inne
    implementacje (np z obliczaniem interpolacji między próbkami, dla
    niższych częstotliwości, by jeszcze wygładzić sygnał, lub pomijanie
    niektórych próbek dla wyższych, by przyspieszyć odtwarzanie i umożliwić
    generowanie wyższych częstotliwości), ale to tylko komplikuje
    tłumaczenie, a idea jest prosta - odtwarzamy próbkę zapętloną z pamięci,
    i tyle.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2010-03-19 10:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl>

    > Jeśli w tych opisach były akumulatory rzędu 32 bity to powinno
    > Cię zastanowić, gdzie upchnęli pamięć 4 gigabajtów próbek.

    I po co - sinus to funkcja stosunkowo wolnozmienna, dla 8 bit DAC
    wystarczy probek 500-650, a jak dobrze pomyslec to cwierc z tego.

    J.

  • 14. Data: 2010-03-19 12:35:39
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl>

    > I po co - sinus to funkcja stosunkowo wolnozmienna, dla 8 bit DAC
    > wystarczy probek 500-650, a jak dobrze pomyslec to cwierc z tego.

    Nie zrozumiałeś, co chciałem powiedzieć.
    P.G.

  • 15. Data: 2010-03-19 12:51:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    > Nie zrozumiałeś, co chciałem powiedzieć.

    Zrozumialem, i chcialem poprzec dodatkowym argumentem, ale zle
    napisalem :-)

    Powinno byc "i zastanowic sie po co trzymac 4G probek, skoro DAC
    ma 8-16 bitow".

    J.

  • 16. Data: 2010-03-19 14:08:01
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > :-)
    >
    > Powinno byc "i zastanowic sie po co trzymac 4G probek, skoro DAC ma 8-16

    Fakt, nawet tamtą wypowiedź można tak zrozumieć - tylko, że na to nie
    wpadłem.
    P.G.