eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 80

  • 11. Data: 2010-05-11 14:42:06
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > No ciekawe ile kosztowałoby opłacenie 14kierowców, zatankowanie, opłacenie
    > podatków, sklałdek OC/AC, innych ubezpieczeń, składek zdrowotnych, zużycia
    > pojazdów w porównaniu do 6 wagonów pociąu...

    Sprawdź sobie w cenniku PKP Cargo.
    Nikt głupi nie jest i nie płaci więcej za transport samochodowy by zrobić na
    złość PKP.


  • 12. Data: 2010-05-11 14:42:13
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >>>> A ja tylko odpowiem tak - tiry na tory.
    >>> I to jest słuszna koncepcja.
    >> To zginiecie pod pociagiem na przejezdzie :-P
    >> Albo padnie nastepne haslo 'ludzie do wagonow' :-P
    >
    > Nie, ale tiry na tory to akurat bardzo słuszna idea.

    Uwazaj uwazaj, bo ktos ci powie ze sa inne sluszne koncepcje :-)

    > Drzewa przy drogach i na osiedlowych parkingach też możnaby
    > usunać.

    Np przerobic parkingi na parki, a przy drogach zasadzic drzewa.
    Bedzie przyjemniej jechac .. rowerem :-)

    Przy torach tez zasadzic drzewa, bedzie przyjemniej jechac a
    pociagom nie przeszkadzaja :-)

    J.


  • 13. Data: 2010-05-11 14:48:09
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w
    >> tiry moze na tory - to nie glupie ale nie ma infrastruktury
    >> przeladunkowej.

    > A ile kosztowałoby wybudowanie kilkudziesięciu dużych terminali w
    > porównaniu do setek zabitych rocznie,

    za drogo. A w kraju gdzie i tak jest bezrobocie to podwojnie za
    drogo :-)

    > Do tego to byłby poważny zastrzyk gotówki dla PKP.

    Masz na mysli wplywy z transportu, czy dofinansowanie do budowy
    terminali ?
    Bo to drugie to owszem zastrzyk .. tylko kto za to placi ?
    No chyba ze fundusz unijny :-)

    > Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np
    > 300t jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby
    > połowę.

    Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie
    byloby tak tanio.
    Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)

    Oczywiscie ma to swoj urok i dla transportowcow - dojezdza kierowca
    do terminala, udaje na przepisowy wypoczynek, budzi na drugim koncu
    Polski ..

    J.



  • 14. Data: 2010-05-11 14:53:21
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t
    >> jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę.
    >
    > Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie byloby
    > tak tanio.
    > Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)

    Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km
    zaczyna się od 4 zł/km.
    Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne opłaty.
    Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po drodze co
    tylko chcesz.


  • 15. Data: 2010-05-11 15:11:24
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Lewis pisze:
    > "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał:
    >> Duże ciężarówki nadal będą jeździć, a co tych setek zabitych rocznie
    >> - podaj jaka liczba z 4572 osób w 2009 poniosła śmierć z racji wypadku
    >> z udziałem ciężarówki?
    > Lekko 250osób się znajdzie.

    Poproszę konkretne dane - jeszcze lepiej, gdyby był podział na tranzyt
    i kursy docelowe, choć podziału to pewnie nie znajdziesz...

    > No sami sami, nikogo o prezenty prosić nie muszą.

    Nie? Praktyka mówi, że najbardziej to się właśnie prezentami
    interesują...

    > No ciekawe ile kosztowałoby opłacenie 14kierowców, zatankowanie,
    > opłacenie podatków, sklałdek OC/AC, innych ubezpieczeń, składek
    > zdrowotnych, zużycia pojazdów w porównaniu do 6 wagonów pociąu...

    Ceny przewozu kolejowego pewnie znajdziesz w PKP Cargo S.A.,
    a co transportu drogowego - wyjdzie taniej, a i tak musi być
    utrzymywany.


  • 16. Data: 2010-05-11 15:41:02
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:
    >> Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to
    >> nie byloby tak tanio.
    >> Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)

    > Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy
    > 300 km zaczyna się od 4 zł/km.
    > Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne
    > opłaty.
    > Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po
    > drodze co tylko chcesz.

    Hm, 4zl/km tira nie wydaje mi sie drogo - w koncu taksowka bierze 2
    :-)

    W postojowe sie moze wlasnie ladnie wkomponowac, zaszczedzic mozna
    na innych oplatach - winiety, autostrady.
    Moze byc interes.

    Zaraz .. obecnie ciezarowki za autostrady nie placa ?

    J.


  • 17. Data: 2010-05-11 16:00:28
    Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    >>> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t
    >>> jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę.
    >>
    >> Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie byloby
    >> tak tanio.
    >> Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)
    >
    > Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km
    > zaczyna się od 4 zł/km.
    > Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne opłaty.
    > Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po drodze co
    > tylko chcesz.

    Oczywiście, że znajdziesz tak długo jak nie bedzie dla tirowców mega kar kar
    za przeładowane składy i jazde ponad godziny. Każda autostrada powinna mieć
    obowiązkowo wagi, a drogi niższej klasy zakazy poruszania się powyżej
    określonej masy. A pały zamiast stać z suszarkami w krzakach powinny to
    kontrolowac.Obstawiam, że interes dla państwa z mandatów był by większy jak
    z suszenia.



  • 18. Data: 2010-05-11 16:46:20
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 13:51, "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:hsbg2g$6ho$1@news.onet.pl...
    >
    > > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp>
    > >> Czarek Daniluk pisze:
    > >>> A ja tylko odpowiem tak - tiry na tory.
    > >> I to jest słuszna koncepcja.
    > > To zginiecie pod pociagiem na przejezdzie :-P
    > > Albo padnie nastepne haslo 'ludzie do wagonow' :-P
    > > J.
    >
    > Nie, ale tiry na tory to akurat bardzo słuszna idea.
    > Drzewa przy drogach i na osiedlowych parkingach też możnaby usunać.
    >
    Tyle słuszna co okropnie droga.
    W niemczech wychodzi raczej tylko w jednym porcie (bylo kiedys na
    grupie) i to tylko w przypadku kontenerow i dobrze zorganizowanej
    logistyki. A i wtedy wychodzi jako tako finansowo.

    W polsce nie ma szans. Za duze rozdrobnienie. U mnie w gminie na
    śląsku zakład z własną bocznicą kolejową musiał zamawiać węgiel z
    drugiego końca sląska żeby była mozliwość dostarczenia wagonem. Bo
    albo "nie da sie" albo za drogo.

    Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani
    ekologiczniejsza od transportu samochodowego.
    To że w sytuacji grubej magistrali (np. komunikacja czy transport wawa-
    krakow) sie oplaca nie znaczy ze zawsze sie oplaca. A polska nietesty
    jest rozdrobniona okropnie...

    --
    Lukasz Sczygiel


  • 19. Data: 2010-05-11 16:50:37
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 14:53, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
    >
    > >> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t
    > >> jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę.
    >
    > > Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie byloby
    > > tak tanio.
    > > Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)
    >
    > Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km
    > zaczyna się od 4 zł/km.
    > Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne opłaty.
    > Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po drodze co
    > tylko chcesz.

    Ale pamietac trzeba ze te przejazdy to tylko w okreslonych porach i
    slotach czasowych. Jesli slot jest 1h to w tym czasie ciezarowka moze
    juz zrobic 80km czyli bedzie w 1/4 drogi. A doliczajac czas czekania
    na zaladunek i wyladunek moze sie okazac ze trasy krotsze niz 500km sa
    bez sensu a w tym czasie kierowca sie nie wyśpi.
    Od tego wymyślono kontenery ale jakoś masowo sie ich nie uzywa na
    kolei w transporcie wewnetrznym...

    --
    Lukasz Sczygiel


  • 20. Data: 2010-05-11 16:54:46
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 16:00, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote:
    > >>> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t
    > >>> jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę.
    >
    > >> Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie byloby
    > >> tak tanio.
    > >> Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-)
    >
    > > Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km
    > > zaczyna się od 4 zł/km.
    > > Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne opłaty.
    > > Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po drodze co
    > > tylko chcesz.
    >
    > Oczywiście, że znajdziesz tak długo jak nie bedzie dla tirowców mega kar kar
    > za przeładowane składy i jazde ponad godziny. Każda autostrada powinna mieć
    > obowiązkowo wagi, a drogi niższej klasy zakazy poruszania się powyżej
    > określonej masy. A pały zamiast stać z suszarkami w krzakach powinny to
    > kontrolowac.Obstawiam, że interes dla państwa z mandatów był by większy jak
    > z suszenia.

    I tak ciezarowka wyjdzie taniej. Nawet nie przeladowana. A do
    tegonpewnie i szybciej bedzie. O tym ze mozna calosc zalatwic we
    wlasnym zakresie nie wspomne. Podumaj nad scenariuszem:
    Ciezarowka ma 20 minut obsuwy przy zaladunku.
    Jedzie na terminal a tu zonk. Pociag juz pojechal. Nastepny za 40
    minut ale jak nikt sie nie spozni to nie ma miejsc.
    A i kare za spoznienie by trzeba naliczyc.
    W praktyce nawet niemcy tego modelu nie uskuteczniaja na wieksza
    skale. Bylo o tym terminalu portowym na grupie.
    --
    Lukasz Sczygiel

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: