  • Data: 2012-06-04 20:40:18
    Temat: Re: Detekcja zniszczonego narzędzia
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > A tak jak robią we frezarkach?

    Zazwyczaj jest montowany czujnik wibracji. Sprawdza się dobrze, ale przy
    "mocniejszej" obróbce. Nikt się nie przejmuje cyklami wykończeniowymi,
    bo najwyżej frez uleci i będzie frezowane powietrze - stosunkowo rzadko
    coś się może stać.
    Ja natomiast nie chcę tracić czasu w takim przypadku, dlatego szukam
    rozwiązania potrafiącego wykryć urwanie nawet małego freza.

    > Nie napisałeś co to za maszyna. Ma magazyn narzędzi?

    Nie bardzo widzę związek. Duza frezarka CNC, magazynek 40 pozycji boczny.
    Dlaczego pytasz?

    Miłego.
    Irek.N.